کد خبر 1551397
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶

به گزارش مشرق، مجید امن زاده، فعال رسانه در کانال تلگرامی اندیشکده تبیین نوشت:

عملیات طوفان الاقصی را می‌توان به عنوان عاملی در جهت به پایان رساندن عمر سیاسی نتانیاهو ارزیابی کرد. در همین رابطه، آمیت سگال روزنامه‌نگار اسرائیلی در مصاحبه با سی‌ان‌ان اذعان داشت در تاریخ اسرائیل همواره غافلگیری و بحران با فروپاشی دولت همراه بوده است. او به سرنوشت دولت "گلدا مئیر" پس از جنگ ۱۹۷۳، "مناخم بگین" پس از جنگ ۱۹۸۲ و "ایهود اولمرت" پس از جنگ ۲۰۰۶ اشاره کرد. نتانیاهو خوب می‌داند که پس از جنگ باید پاسخگو باشد.

نتانیاهو در یک بیانیه‌ی تلویزیونی که در آن از آمادگی برای تهاجم زمینی خبر داد عنوان کرد: «این رسوایی موردبررسی قرار خواهد گرفت. همه باید پاسخگو باشند؛ من‌جمله من». اما نتانیاهو این پاسخگویی را به پس از اتمام جنگ محول کرد. قطعاً این موضوع بر تصمیم‌گیری‌های وی در طول این جنگ تأثیر خواهد گذاشت. روزنامه‌ی هاآرتص اسرائیل مطلبی تحت عنوان «نتانیاهو یک جنگ بی‌پایان می‌خواهد» او را در یک کمپین برای بقا ترسیم کرد که به هر قیمتی دنبال طولانی کردن قدرت خود است.

برای جلوگیری از گسترش جنگ و متقاعد کردن نتانیاهو به حل‌وفصل دیپلماتیک بحران، تلاش در جهت تضمین موقعیت نتانیاهو در جایگاه قدرت واجب خواهد بود. درصورتی‌که آمریکا بخواهد از هزینه‌های درگیری با محور مقاومت جلوگیری کند، باید تمام ابزارهای خود را در جهت حمایت از نتانیاهو به کار گیرد و به وی تضمین دهد که پایان جنگ، پایان عمر سیاسی او نخواهد بود.

بنابراین با توجه ‌به آنچه ذکر شد، دور از ذهن نیست که نتانیاهو پس از شکست در نابودی مرکز فرماندهی و کنترل حماس، عملیات نظامی اسرائیل را به سمت جنوب غزه گسترش دهد. هرچند که آمریکا به جهت جلوگیری از گسترش جنگ به سراسر منطقه و درگیری مستقیم با ایران تلاش می‌کند جلوی این اتفاق را بگیرد لکن بعید نیست نتانیاهو برای حفظ جایگاه خود در قدرت، هزینه‌ی بالایی را بر منطقه و اقتصاد جهانی تحمیل کند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    2 3
    نتانیاهو مگه زنده ست؟
    • ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
      0 0
      بله ایشون زنده هستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس