ابو عبیده: دشمن امروز آتش‌بس را نقض کرد

سخنگوی نظامی گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس در سخنانی با ارائه توضیحاتی درباره درگیری‌های صبح امروز (سه‌شنبه) در شمال نوار غزه، این اقدام رژیم صهیونیستی را نقض توافق آتش‌بس ارزیابی کرد.

به گزارش مشرق، ابو عبیده اظهار داشت: صبح امروز درگیری میدانی در شمال نوار غزه در نتیجه نقض آشکار توافق آتش بس توسط دشمن رخ داد و مجاهدان ما با این نقض برخورد کردند.

سخنگوی القسام گفت: تا زمانی که دشمن به توافق آتش‌بس پایبند باشد ما نیز به آن پایبند هستیم و از میانجی‌ها می‌خواهیم که اشغالگران را تحت فشار قرار دهند تا به تمام مفاد آتش‌بس پایبند باشند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که منابع خبری صبح امروز اعلام کردند که تعدادی از نظامیان صهیونیست که قصد پیشروی در یکی از محورهای غزه را داشتند، با مقابله نیروهای مقاومت رو به رو و مجبور به عقب‌نشینی شدند.

نیروها و خودروهای نظامی صهیونیستی صبح امروز تلاش کردند که از نقاط استقرار خود خارج شده و در محور شمال غربی نوار غزه پیشروی کنند.

نیروهای مقاومت به سمت آن‌ها تیراندازی کرده و صهیونیست‌ها بار دیگر به اماکن استقرار خود بازگشتند.

جنگ ترکیبی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) علیه رژیم صهیونیستی با نام عملیات طوفان الاقصی از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) آغاز و جمعه گذشته (سوم آذر) با توافق آتش بس موقت، متوقف شد.

روز دوشنبه به دنبال پایان آتش بس موقت چهار روزه میان رژیم صهیونیستی و حماس، قطر به عنوان یکی از کشورهای میانجی اعلام کرد که توافق حماس و تل آویو برای تمدید آتش بس به مدت ۴۸ ساعت حاصل شده است.

جنبش حماس هم اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای ۲ روز دیگر، بر اساس همان شروط آتش‌بس قبلی به توافق رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس