می‌توانیم مجلسی قوی با حضور همه جریان‌های سیاسی داشته باشیم

رییس ستاد انتخابات گفت: وزارت کشور با تمام توان دنبال برگزاری انتخاباتی سالم و پرشوربوده و درمورد تاییدصلاحیت‌ها نیز پیگیریم تا از همه جریانهای سیاسی کاندیداها باشد.

به گزارش مشرق، سی و یکمین جلسه شورای مرکزی خانه احزاب ایران در سالن شهید رجایی وزارت کشور با حضور سید محمد شاهچراغی معاون سیاسی وزارت کشور برگزار شد.

در این جلسه مصطفی کواکبیان رئیس کمیته انتخابات گزارشی از فعالیت این کمیته را ارائه و پس از بحث و تبادل نظر از شورای مرکزی درخواست کرد که در ۱۸ دیماه همایش فصلی خانه احزاب را با عنوان" انتخابات و احزاب" برگزار شود که با پیشنهاد روح الامینی و کنعانی مقدم و رئوف قادری با رأی شورای مرکزی مقرر گردید که همایش در پنجشنبه ۲۱ دیماه ۱۴۰۲ برگزار شود.

در ادامه جلسه با پیشنهاد سهیلا مدارایی، علی صوفی، علیرضا متانی تصویب شد که در این همایش علاوه بر حضور وزیر کشور و معاون سیاسی و مدیرکل سیاسی و دبیران کل احزاب سراسر کشور، دو نفر از اعضای شورای مرکزی هر حزب و رئیس خانه احزاب استان‌ها، نیز دعوت شوند.

در آخرین دستور این جلسه حشمتیان گزارشی از فعالیت یک ماه گذشته خود در خانه احزاب را ارائه داد و با تصویب شورای مرکزی مقرر گردید که حشمتیان برای تسریع در امور در رابطه با تعیین سخنرانان و دعوت از میهمانان خارجی و اعزام برخی از دبیران کل احزاب به همایش‌ها و کنفرانس‌های داخل و یا خارج از کشور با نظر هیأت رئیسه اقدام کند.

در پایان شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات کشور در پاسخ به درخواست حشمتیان اعلام کرد که با توجه به نامه وزیر کشور و هماهنگی انجام شده با آقای زاکانی، شهردار تهران تا زمان تحویل ساختمانی مناسب‌تر، کماکان خانه احزاب در محل فعلی به فعالیت خود ادامه دهد و در رابطه با جلسات شورای مرکزی و همایش‌های فصلی و میهمانان داخلی و خارجی نیز می‌تواند از سالن‌های وزارت کشور استفاده کند.

معاون سیاسی وزیر کشور در رابطه با تنگنای مالی خانه احزاب و پرداخت یارانه به احزابی که در موعد مقرر، مجمع خود را برگزارکرده‌اند قول مساعدت داد، رئیس ستاد انتخابات کشور ضمن پاسخ به سوالات حاضرین در پایان جلسه نیز در پاسخ به سوال حسین کمالی نایب رئیس دوم و طاهره نقی‌یی عضو شورای مرکزی خانه احزاب اظهار داشت که وزارت کشور با تمام توان دنبال برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور بوده و در مورد تأیید صلاحیت‌ها نیز پیگیریم که انشاالله از همه جریان‌های سیاسی کاندیداها در انتخابات حضورداشته باشند تا مجلسی قوی با حضور هر سه جریان کشور (اصولگراها و اصلاح طلبان و مستقلین و اعتدالگرایان) داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • تک تیرانداز ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    0 0
    هیچ وقت مجلس اثتلافی در دنیا قوی نبوده. البته برای اقازاده ها خوبه چون به همه یک سهمی می رسه.
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      0 0
      چند نماینده اصلاح طلب در 25 مرداد 1395 خبر مخالفتشان با سوخت گیری و مهماتگیری بمب افکن های روسی در همدان برای حملات شدید هوایی بر علیه داعش در سوریه و عراق ، رسانه ای شد. خبری های از جمله با تیتر "از حب داعش یا بغض روسیه" در نقد مخالفت اطلاح طلبها با مهماتگیری بمب افکن ها در پایگاه همدان در آن مقطع زمانی در وبسایتها منتشر شد. علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در خبری اعلام کرد: "همکاری‌های دفاعی صورت گرفته بین ایران و روسیه برای مبارزه با تروریسم امر غیرمنتظره‌ای نیست و نگاه ایران به رابطه با روسیه یک نگاه راهبردی است"" - در نهایت سنگ اندازی نماینده های اصلاح طلب مانع اجرای بمباران سنگین داعش در عراق و سوریه شد- طبق اعلان کارشناسان نظامی روس در صورت مهماتگیری و سوختگیری بمب افکن های مهاجم به داعش در همدان امکان بارگیری 22 تن بمب با پرواز 700 کیلومتری را داشته اند در صورتیکه با بارگیری در روسیه امکان بارگیری 5 تا 7 تن با مسافت 2000 کیلومتری را داشته اند. بهر حال توقف بمباران شدید داعش توسط این بمب افکنها هدیه اصلاح طلبان داخلی به داعش و سنگ اندازی بر سر راه نابود کردن داعش بود. چه تائیدی بر عمدی بودن ایجاد مزاحمت اصلاح طلبان داخلی بر سر راه نابود کردن داعش بهتر از این: علی مطهری در برنامه زنده تلویزیونی نابودی داعش در سوریه توسط ایران را اشتباه اعلام کرد. در حالیکه حتی دبیر شورای امنیت ملی وقت استفاده از فضا و امکانات ایران برای بمباران تروریستهای داعش را اعلام کرده بود. "شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی هم در واکنش به انتشار خبر استفاده روسیه از فضا و امکانات ایران برای حمله به تروریست‌ها در سوریه گفت: "همکاری‌های تهران - مسکو برای مبارزه با تروریسم در سوریه راهبردی است و ما در این زمینه تبادل ظرفیت و امکانات داریم". این موضع گیری شمخانی در شرایطی بود که به موجب اصل ۱۷۶ قانون اساسی، "بهره گیری از امکانات مادی و معنوی کشور برای مقابله با تهدیدهای داخلی و خارجی" از وظایف شورای عالی امنیت ملی است. ولی با مخالفت بسیار شدید نمایندگان اصلاح طلب، در نهایت مهماتگیری و سوختگیری در همدان با غوغا راه انداختن "نقض حاکمیت کشور طبق اصل 176 قانون اساسی" اصلاح طلبان متوقف شد.
  • ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    0 0
    استفاده ابزاری از کلمه اصلاح طلبان بعد از انتخابات اصلاح طلبان تهوع آور فحش محسوب میشه نه ملت که نمیان همون کرونا از نوع دیگه رو به ایران و جهان تزریق کنید که نیومدن ملت توجیه کنید کرونا فصل ۲ به بازار رسید روش های بیولوژیک استمرار قدرت ...شیطان پیشتون درس پس میده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس