افت بی‌سابقه ارزش سهام شرکت کشتیرانی رژیم صهیونیستی

ارزش سهام شرکت باربری- کشتیرانی «زیم» رژیم صهیونیستی در نتیجه جنگ غزه با افت بی سابقه‌ای مواجه شده است.

به گزارش مشرق، سایت شرکت باربری-کشتیرانی «زیم»(Zim ) از کاهش بی سابقه سهام این شرکت وابسته به دشمن صهیونیستی خبر می‌دهد.

بر اساس داده‌های موجود، شرکت زیم رژیم صهیونیستی افت شدیدی در ارزش سهام خود به میزان ۴.۲۰ درصد به ثبت رساند که کمترین میزان ثبت شده در پنج سال اخیر است.

زیم یک شرکت کشتیرانی وابسته به رژیم صهیونیستی است که دفتر مرکزی آن در شهر «حیفا» در سرزمین‌های اشغالی قرار دارد. بیش از ۹۵درصد صادرات و واردات رژیم صهیونیستی از طریق دریا انجام می‌شود.

وب سایت روزنامه اقتصادی اسرائیلی «گلوبز» هم دیروز نوشت که کشتی‌های اسرائیلی از بیم حملات یمنی‌ها به جای دریای سرخ در امتداد آفریقا حرکت می‌کنند.( با تغییر مسیر حرکت به سمت دریای سرخ که در تیررس یمنی‌هاست ، خود را به بنادر رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه می‌رسانند).

نیروی دریایی یمن هفته گذشته در پاسخ به تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه کشتی اسرائیلی «گلکسی لیدر» را در مجاورت سواحل یمن تحت کنترل خود درآورد و آن را به سواحل این کشور هدایت کرد. ارتش یمن همچنین اخیرا مسئولیت حمله به کشتی اسرائیلی «زیم» در دریای مکران را برعهده گرفت.

صنعاء تاکید کرده است، تا زمانی که رژیم صهیونیستی به تجاوز نظامی علیه غزه پایان ندهد، کشتی‌های اسرائیلی را هدف خواهد گرفت.

گلوبز با تاکید بر اینکه تهدید کشتی‌های اسرائیلی تهدیدی توخالی نیست، آورده است: تردد دریایی در بنادر اسرائیل به دلیل شلیک موشک‌ها با تاخیر بیش از حد معمول مواجه است.

افت بی‌سابقه ارزش سهام شرکت کشتیرانی رژیم صهیونیستی

به نوشته گلوبز، شرکت کشتیرانی مدیترانه‌ای "MSC" از ترافیک در ورودی بندر اشدود خبر داده است و شرکت‌های دیگر هم کشتی‌ها را به سمت بندر حیفا منحرف کردند. (اشدود و حیفا در سواحل دریای مدیترانه قرار دارد و ایلات تنها بندر رژیم صهیونیستی واقع در ساحل دریای سرخ است)

در گزارش گلوبز آمده است که هزینه‌های مربوط به تدابیر امنیتی و نرخ بالای بیمه کشتیرانی منجر به افزایش قیمت حمل کانتینر در خطوط کشتیرانی بین المللی منتهی به بنادر اسرائیل شده است.

این روزنامه اقتصادی افزود: قیمت حمل و نقل دریایی از چین به اشدود به دلیل حملات یمن ۱۴ درصد افزایش یافت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    0 0
    سلام و درود خدای متعال ونبی مکرم اسلام (ص) بر برادران و خواهران گرامی وارجمندیمنی که مصداق بارز شجاعت و ایمان و غیرت هستند خدای متعال پشت و پناهتان باد
  • ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    0 0
    سربازان گمنام امام زمان (عج)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس