مقام صهیونیست: یمن تهدیدی راهبردی برای اسرائیل است

رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نسبت به تهدید استراتژیک یمن ضد اسرائیل که علاوه بر موشک‌های این کشور شامل موقعیت جغرافیایی آن نیز می‌شود، هشدار داد.

به گزارش مشرق، گیورا آیلند رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت که یمن تهدیدی راهبردی برای اسرائیل به شمار می‌رود، اما به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها آن گونه که باید به این موضوع اهمیت نمی‌دهند و ترجیح می‌دهند وارد درگیری نشوند.

آیلند در اظهارات خود در شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی تصریح کرد: مشکل ما با یمنی‌ها مربوط به موقعیت جغرافیایی آنها در تنگه دریای سرخ و بخش جنوبی آن است و این مشکل از موضوع موشک‌های این کشور نیز بیشتر است.

این مقام سابق امنیتی رژیم صهیونیستی می‌افزاید که مشکل بزرگتر زمانی فرا می‌رسد که یمنی‌ها بخواهند هر کشتی اسرائیلی را توقیف کنند، به این ترتیب چگونه می‌توان امکان تردد دریایی برای بندر ایلات را مهیا کرد؟

آیلند ادامه داد که اسرائیل با مشکل نوار غزه و جبهه شمالی و مسدود شدن دریای سرخ در برابر خود به علاوه مسائل دیگر مواجه است که می‌تواند شامل درگیری‌ها در کرانه باختری باشد. وی ابراز امیدواری کرد که مقامات سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی بتوانند ارزیابی درستی از اوضاع استراتژیک اسرائیل داشته باشند، چرا که تهدیدات ضد اسرائیل بسیار بعید است که از بین بروند.

بعد از توقیف یک کشتی اسرائیلی در باب المندب توسط دولت یمن و جریان انصارالله در تاریخ ۱۹ نوامبر و در طول جنگ غزه، دیروز نیز خبر رسید که یک کشتی باری رژیم صهیونیستی در اقیانوس هند هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    0 0
    تازه اول کار است سیلی بعدی انصارالله يکی بعد از دیگری درراه است
  • ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    0 0
    حالا که یمن تهدیدی برای اسراییل می خواهید چه غلطی کنید
  • ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    0 0
    مرگ بر آمریکا و اسراییل و انگلیس و فرانسه و آلمان و .... و کشورهای خائن منطقه و منافقین داخلی و خارجی و کفار و مشرکین و توطئه گران و فتنه گران ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس