روایت اسرای آزاد شده از شکنجه‌های اشغالگران

زنان و کودکان آزاد شده فلسطینی در نخستین اظهارنظرهای خود پس از آزادی شرایط زندان‌های رژیم صهیونیستی را بسیار طاقت‌فرسا توصیف می‌کنند.

به گزارش مشرق، آزادی اسرای فلسطینی در دومین روز از آتش‌بس موقت بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت گرچه با کارشکنی این رژیم در عملیات تبادل اسرا با چندین ساعت تاخیر صورت گرفت، اما در نهایت بامداد گذشته ۳۹ نفر از اسرای فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شدند.

با وجود اینکه رژیم صهیونیستی آزادی اسرای فلسطینی را به تاخیر می‌اندازد تا مانع از برگزاری تجمع فلسطینی‌ها در استقبال از این اسرا شود اما اسیران فلسطینی در میان جمع زیادی از مردم مورد استقبال قرار گرفتند.

میسون الجبالی قدیمی‌ترین اسیر زن فلسطینی که دیشب از زندان رژیم صهیونیستی آزاد شده در گفتگو با الجزیره با اشاره به سختگیری‌ها و خشونت‌های اشغالگران علیه اسرا گفت که بسیاری از اسرای زن در نتیجه همین سخت‌گیری‌ها بیمار شده‌اند. آنها همواره از سوی زندانبانان مورد شکنجه و ضرب و شتم قرار می‌گیرند. وی ادامه داد: ما در مدت بازداشت با بدرفتاری‌ها و خشونت‌های شدید نگهبانان مواجه بودیم.

شروق دویات اسیر زن فلسطینی آزاد شده ضمن ابراز خرسندی از آزادی خود گفت که این خوشحالی با درد و ناراحتی نسبت به شهادت ساکنان غزه آمیخته است و ما امیدوار هستیم که جنگ متوقف شود. وی به کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی در جریان آزادسازی اسرا اشاره و تاکید کرد که اشغالگران فشار روانی و انتظار طولانی را به اسرا تحمیل کردند.

دویات تصریح کرد که اسرائیل اخیراً شرایط سختی را در داخل زندان ایجاد کرده و زندانیان را با سرکوب و گرسنگی و تشنگی شکنجه می‌کند.

این اسیر زن فلسطینی ادامه داد: در حال حاضر ۵۱ نفر از زندانیان در شرایط سختی به سر می‌برند. گرچه من از زندان آزاد شده‌ام، اما نگران اسیران زنی هستم که همچنان با وجود سرکوب و شکنجه شدید در زندان هستند.

وی تصریح کرد: در زندان، دختران فلسطینی جوانی را می‌دیدم که سن آنها کمتر از ۱۸ سال است و کوچک‌ترین دختر فلسطینی محبوس در زندان رژیم صهیونیستی تنها ۱۲ سال سن دارد، اسرائیل در جریان بازداشت و بازجویی شدیدترین شکنجه‌ها را ضد ما اعمال می‌کند.

اسرا جعابیص اسیر زن فلسطینی دیگر که دیشب آزاد شد، در گفتگو با الجزیره تصریح کرد: ما در حالی که تمام فلسطین داغدار است، خجالت می‌کشیم که شاد باشیم، بسیاری از زندانیان فلسطینی در زندان‌های اسرائیلی مجروح هستند، باید برای آزادی تمام اسرا از زندان‌های اشغالگران تلاش شود. دختران فلسطینی در زندان‌های اسرائیل با انواع شکنجه‌ها و سخت‌گیری‌های غیرقابل توصیف مواجه هستند. وی ادامه داد: ما همواره در زندان در معرض ضرب و شتم قرار داشتیم.

شادی کودک فلسطینی آزاد شده از زندان رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیلی‌ها در جریان بازداشت ما را کتک می‌زدند و در این مدت ۵۰ روزه بعد از عملیات ۷ اکتبر اجازه استراحت و گشت زنی در محوطه زندان به ما نمی‌دادند، بسیاری از کودکان فلسطینی همچنان در زندان‌های اشغالگران هستند.

وسام دیگر کودک فلسطینی که دیشب آزاد شده است، می‌گوید: من با وجود اینکه مجروح شده بودم، اما در طول دوره بازداشت هیچ درمانی دریافت نکردم، رژیم صهیونیستی در طول این مدت با خشونت با ما رفتار کرده است.

یاسر زعایمه دیگر کودک فلسطینی آزاد شده از زندان‌های اسرائیل در گفتگو با الجزیره تصریح می‌کند: من شاهد شهادت تعدادی از اسرای فلسطینی در جریان بازداشت بوده‌ام. نیروهای اشغالگر همواره چند کودکی که در زندان مجدو محبوس بودند را مورد ضرب و شتم قرار می‌دادند. ما سختی‌هایی زیادی را در نتیجه شرایط غیر انسانی بازداشت در زندان‌های اشغالگران تحمل کردیم.

عمر الشویکی دیگر اسیر فلسطینی شرایط بازداشت خود و سایر زندانیان را بسیار دشوار توصیف کرده و گفت که بازداشتگاه در حالی که تنها برای ۶ نفر ساخته شده است، ۱۲ نفر را در خود جای داده بود. من وقتی بازداشت شدم، ۱۵ سال داشتم. بسیاری از کودکان ۱۳ و ۱۵ ساله در زندان‌های اشغالگران محبوس هستند. من از همه آنها می‌خواهم که صبر داشته باشند.

محمد ابو عون دیگر کودک فلسطینی آزاد شده از زندان‌های اشغالگران گفت که برخورد رژیم صهیونیستی با زندانیان فلسطینی وحشیانه است و آنها همواره به زندانیان توهین می‌کنند، زندانیان را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و سگ‌ها را رها می‌کنند تا به آنها حمله کنند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    2 0
    لاحول ولاقوةالا باللّه...اللهم انصر الاسلام و اهله، واخذل الکفار و المنافقین والیهود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس