تظاهرات هزاران نفری در تل‌آویو و قدس اشغالی علیه نتانیاهو

هزاران نفر شامگاه شنبه با برگزاری تظاهراتی در تل‌آویو و قدس اشغالی حمایت خود را از خانواده اُسرا در غزه اعلام کرده و خواستار دستیابی به توافقی برای آزادی تمام اُسرا شدند.

به گزارش مشرق، هزاران تن از شهرک‌نشینان شنبه‌شب با برپایی تظاهرات در تل‌آویو، خواستار آزادی اسرای صهیونیست نزد حماس شدند.

تظاهرات دیگری نیز در قدس اشغالی علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برگزار شده است. محل تجمع تظاهرات کنندگان در نزدیکی محل اقامت نتانیاهو بوده است.

تظاهرات‌کنندگان در قدس اشغالی با سردادن شعارهای اعتراضی «نتانیاهو تروریست است»، «نتانیاهو در مقابل حزب الله و حماس ناتوان است» خواستار آزادی شمار بیشتری از اسیران فلسطینی در مقابل آزادی همه اسرای اسرائیلی نزد حماس شدند.

آتش‌بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز گذشته (به وقت محلی) اجرایی شده است.

بعد از گذشت ۴۷ روز از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت اسلامی «حماس» علیه رژیم صهیونیستی و شکست میدانی ارتش اشغالگران در حمله زمینی به نوار غزه، کابینه رژیم اسرائیل، صبح روز چهارشنبه، توافق آتش‌بس با میانجیگری دولت قطر و مصر را پذیرفت.

در همین راستا شامگاه روز گذشته نیز ۳۹ زن و کودک اسیر فلسطینی و در مقابل ۱۳ اسیر اسرائیلی، آزاد شدند. هچنین به گفته ماجد الانصاری سخنگوی وزارت امور خارجه قطر، ۱۰ شهروند تایلندی و یک شهروند فلیپینی که در میان اسرا بودند، شب گذشته آزاد شدند.

در همین حال صدها نفر از ساکنان شهر غزه که به خان یونس و رفح گریخته بودند در حال بازگشت به خانه‌هایشان هستند، هرچند شهر غزه بیشتر به یک ویرانه تبدیل شده است؛ همزمان کامیون‌های حامل سوخت و مواد غذایی از روز گذشته در حال ورود به غزه هستند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    0 0
    اسرائیل باید از درون متلاشی می‌شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس