روسیه: ۲ جنگنده میگ- ۲۹ اوکراینی ساقط شدند

وزارت دفاع روسیه امروز درباره روند عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین در شبانه‌روز گذشته اعلام کرد: ۲ فروند جنگنده میگ- ۲۹ اوکراینی ساقط شدند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز شنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: در منطقه دنپروپتروفسک، پدافند هوایی روسیه ۲ فروند جنگنده میگ- ۲۹ اوکراینی را سرنگون و ۲ انبار تسلیحات هواپیما را نیز منهدم کرد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌ افزاید: در منطقه کوپیانسک ۲ حمله نیروهای اوکراینی دفع شد. تلفات اوکراینی به ۱۱۰ نیروی نظامی رسید. در منطقه کراسنی لیمان، نیروهای روسی حمله گروه تهاجمی تیپ گارد ملی اوکراین را دفع کردند. تلفات اوکراینی در این خصوص به ۵۵ سرباز رسید.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: در دونتسک تلفات اوکراینی ها تا ۲۹۰ رسید. در منطقه دونتسک جنوبی، تلفات نظامیان اوکراینی به ۱۵۰ رسید.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: در زاپروژیا، نیروهای روسی ۲ حمله گروه‌ های مهاجم اوکراینی را دفع کردند. تلفات بیش از ۴۰ نظامی و ۲ تانک بود.

ضدحملات ارتش اوکراین که از ماه‌ها پیش مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشده‌اند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین تا پیش از این مدام تأکید می‌کرد ارتش اوکراین عزم خود را جزم کرده که در ضدحملات بهاره، نه‌تنها مناطق شرقی ازدست‌رفته را از روسیه پس بگیرد، بلکه آخرین سرباز روس‌ها را نیز از شبه‌جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ پس از برگزاری همه‌پرسی به خاک روسیه الحاق شد، اخراج کند؛ اما خبرهای میدان جنگ تاکنون چشم‌انداز روشنی را پیش چشم زلنسکی و غربی‌ها قرار نداده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس