فایننشال تایمز : کمبود نیروی انسانی جدیدترین دردسر اوکراین برای مقابله با روسیه

تهران-ایرنا- فایننشال تایمز نوشت: اوکراین با جمعیتی کمتر از ۴۰ میلیون نفر، با بحران کمبود نیروی انسانی و عدم تمایل شهروندانش برای شرکت در جنگ با روسیه مواجه است.

به گزارش مشرق، دولت کی‌یف به دنبال متقاعدکردن نیروهای جوان با استقامت بهتر و مهارت‌های بیشتر برای پیوستن به جنگ با روسیه است.

این مقاله با اشاره به گذشت حدود دو سال از جنگ اوکراین با روسیه، جریان جذب نیروی نظامی به ارتش بدون ایجاد ناآرامی‌های اجتماعی را از دغدغه‌های مهم مقامات کی‌یف عنوان کرد.

این گزارش می‌افزاید: خدمت اجباری انتخابی در ارتش اوکراین از فوریه ۲۰۲۲ ادامه یافته، اما با طولانی و طاقت‌فرسا شدن جنگ، کارایی خود را ازدست داده است.

بر اساس تحقیقات بی‌بی‌سی، نزدیک به ۲۰ هزار مرد اوکراینی یا با دور زدن قانون ممنوعیت خروج از کشور و یا کسب مجوزهای متقلبانه برای عبور از مرز، ‌از فراخوان ارتش برای عضویت و شرکت در جنگ علیه روسیه طفره رفته‌اند.

گفتنی است در ماه اوت، ولادیمیر زلنسکی، رییس جمهوری اوکراین، ‌همه مسئولان مرتبط با استخدام ارتش کشور را به‌دلیل صدور معافیت‌های پزشکی در ازای دریافت رشوه، اخراج کرد.

مقامات اوکراینی و تحلیلگران غربی می‌گویند که بحران ارتش اوکراین نه تنها در تعداد کم نظامیان، ‌بلکه بلکه در توانایی و مهارت پایین نیروی انسانی آن است.

جک واتلینگ، کارشناس ارشد اندیشکده بریتانیایی رویال یونایتد سرویسز (Royal United Services)، دراین خصوص یادآور شد که میانگین سنی اوکراینی‌ها و کسانی که توسط غرب آموزش دیده‌اند و در خطوط مقدم جنگ حضور دارند، به‌جای این‌که ۱۸ تا ۲۴ سال باشد، ۳۰ تا ۴۰ سال بوده است،

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • عمیر ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    0 0
    پس مشکلشون با مزدورای روسی یکیه ، چون روزانه چندین نفر خودشون بخاطر این اینک توی جنگ نبینن میکشن ، از خواننده های روسی بگیر تا بچه های روسی 😉
  • عمیر ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    0 0
    روسیاه قدرت پوشالی منطقه 😂😂😂😂
  • عمیر ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    0 0
    زلنسکی میرزمد پوتین میلرزد !
  • عمیر ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    0 0
    چنان توی سری خور شده پوتین ک به چ حقارتی افتادهه
  • عمیر ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    0 0
    خبری نی هر اوکراینی ده تا مزدور روسیاهی رو حریفه 😉💛💙

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس