بایدن

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و همسرش هنگام پیاده روی در خیابان‌های ماساچوست با شماری از معترضان حامی فلسطین و شعارهای ضدجنگ آنها روبرو شدند.

به گزارش مشرق، خانواده رئیس جمهور آمریکا که به مناسب عید شکرگزاری به جزیره نانتاکت در ماساچوست سفر کردند، روز گذشته (به وقت محلی) به هنگام پیاده روی در یکی از خیابان‌های این جزیره با یک گروه از معترضان طرفدار فلسطین روبرو شدند.

در یک فیلمی که از قدم زدن بایدن و همسرش به سمت یک رستوران برای صرف غذا گرفته شده، می‌توان فریادهای «آتش بس! آتش بس!» یک زن را شنید. یک ویدئو از زاویه دیگر جمعیت زیادی را نشان می‌دهد که در حال فیلم گرفتن از خانواده بایدن هستند و دو زن شعارهای «فلسطین را آزاد کنید» و «آتش بس» را سر می‌دهند.


از سوی دیگر رسانه‌های آمریکایی از برگزاری تجمع‌های بزرگی در لس آنجلس برای حمایت از فلسطین خبر دادند. پلیس لس آنجلس در بیانیه‌ای اعلام کرد که بخش ویلشایر شاهد یک تظاهرات در دو خیابان این منطقه است.

به گزارش شبکه سی‌بی‌اس، این اعتراض در نتیجه شکل گیری پویش «برای فلسطین تعطیل کن» بود که توسط گروه‌های طرفدار فلسطین برنامه‌ریزی گردید.

تارنمای این پویش در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از جنبش‌ها، کارگران، جوانان، دانشجویان، رسانه‌ها و کارکنان بهداشت و درمان و همه اعضای جامعه می‌خواهیم تا برای درخواست آتش‌بس فوری، قطع کمک‌ها به اسرائیل و رفع محاصره غزه به ما بپیوندند.

این‌ها در حالی اتفاق افتاد که توافق برای تبادل اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی صورت گرفته و صبح جمعه به اجرا درآمد.

با گذشت ۷ هفته از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه که در حال حاضر با شکل گیری یک آتش بس متوقف شده، فشارها بر روی دولت بایدن به علت رویکرد نامناسبش در قبال این جنگ افزایش پیدا کرده است.

این مساله حتی باعث دو دستگی در میان حزب دموکرات شده و برخی از قانونگذاران این حزب به دنبال راهکارهایی برای آتش بس دائمی در غزه هستند.

رئیس جمهور آمریکا با وجود تحمل چنین فشارهایی از داخل به علت کشتار غیرنظامیان در غزه و همچنین اسرای آمریکایی در بند حماس، به صورت علنی در مورد عزم آمریکا برای برقراری آتش بس دائمی صحبتی نکرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس