هشدار «یونیفل» درباره تشدید تنش‌ها در جنوب لبنان

فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در لبنان (یونیفل) هشدار داد که هر گونه تشدید تنش در جنوب لبنان ممکن است پیامدهای ویرانگری داشته باشد.

به گزارش مشرق، ژنرال «آرولدو لاتارون» فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در لبنان درباره تبادل آتش گسترده در امتداد کمربند آبی ابراز نگرانی کرد.

از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، این رژیم حملاتی را به جنوب لبنان انجام داد که طی آن شماری از شهروندان و نیروهای حزب‌الله را به شهادت رساند.

ژنرال لاتارون گفت: «نگرانی خود را از تبادل آتش گسترده در امتداد کمربند آبی که منجر به کشته شدن شمار زیادی از مردم شد و خسارت‌های زیادی به بار آورد، اعلام می‌کنم».

ژنرال لاتارون گفت: «ما به عنوان حافظان صلح، کسانی را که در امتداد کمربند آبی مبادرت به تبادل آتش می‌کنند، به توقف خشونت ترغیب می‌کنیم؛ هر گونه تشدید تنش در جنوب لبنان ممکن است پیآمدهای ویرانگری داشته باشد».

بنابر گزارش شبکه النشر، فرمانده یونیفل همچنین تأکید کرد که همه طرف‌ها بایستی به قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل و توقف عملیات‌های خصمانه و در عین حال تلاش برای پیدا کردن راه‌حل‌های بلندمدت جهت رفع علل اصلی درگیری، پایبند باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس