کد خبر 1549269
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
کارزار تحریم فزاینده محصولات اسرائیلی پس از حملات به غزه

درمیان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار مردم بی‌گناه فلسطین, محصولات و برندهای ساخت این رژیم یا شرکت‌هایی که از آن حمایت می‌کنند با تحریم‌های فزاینده‌ای مواجه شده‌اند.

به گزارش مشرق و به نقل از "تی آر تی"، شرکت‌های غربی چون مک‌دونالد، کوکاکولا، استارباکس و کی‌اف‌سی که حمایت خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند در کشورهایی چون مصر، اردن و ترکیه با تحریم از سوی مردم مواجه شده‌اند.

در مصر و اردن تحریم شرکت‌های غربی حامی اسرائیل احساس می‌شود و نشانه‌هایی وجود دارد که این کارزار درحال گسترش در سایر کشورهای عربی جمله کویت و مراکش است.

با گسترش کارزار تحریم محصولات و برندهای اسرائیل، فهرست ده‌ها شرکت و محصول غربی حامی اسرائیل در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده و از مردم خواسته شده است که محصولات محلی را جایگزین این کالاهای غربی کنند.

در مصر، جایی که به دلیل محدودیت‌های امنیتی احتمال کمی برای حضور مردم در خیابان‌ها وجود دارد، برخی تحریم را بهترین یا تنها راه برای رساندن صدای خود در مخالفت با رژیم صهیونیستی می‌دانند.

بیشتر بخوانید:

تل‌آویو: جنگ را تا نابودی حماس ادامه می‌دهیم

در اردن، افراد طرفدار تحریم اسرائیل وارد شعبه‌های مک دونالد و استارباکس می‌شوند تا مشتریان را تشویق به عدم خرید از این مراکز کنند.

بررسی عصر سه‌شنبه هفت شعبه استارباکس، مک‌دونالدز و کی‌اف‌سی در شهر کویت, نشان داد که این برندهای آمریکایی تقریبا هیچ مشتری نداشتند. یکی از کارگران در یکی از شعب استارباکس گفت که سایر برندهای آمریکایی نیز تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.

یکی از کارگران شعبه استارباکس در رباط، پایتخت مراکش، گفت که تعداد مشتریان این هفته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت امنیتی و نظامی غرب بویژه ایالات متحده آمریکا از اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی به این رژیم برای کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    0 0
    این حرکت ابتدا توسط ترک ها شروع شد و سایرین نیز تحت تأثیر آن اقدام کردند، اردوغان بنده خدا داره پیشنهاد میده حداقل چنتا کشور مهم اسلامی باهاش همراه بشن برای سخت گیری بیشتر وقطع رابطه متاسفانه زیاد توجهی نمیشه ، قطع رابطه سیاسی موثرتر از عدم انتقال نفت به اسراییله چون ترکیه و آذربایجان هم که نفت ندن، باز از کشورهای دیگه خریداری میکنه، باز هم اردوغان جدی تر از علیف هستش ،دم اردوغان گرم ، ما از اردوغان خواهانیم از پذیرش دانشجویان خلبانی اسراییل در پایگاه آموزشهای تخصصی و فوق تخصص خلبانی مرکز شهر قونیه ترکیه ممانعت کند و از انتقال فنون هوانوردی استاد خلبانان ترک که در دنیا کم نظیر هستند جلوگیری نماید
  • دریا ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    0 0
    آنکه محکوم به نابودیست اسراییل کودک کش است3

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس