رضایی: با ۷ طلای پارالمپیک نه بازنشستگی دارم نه بیمه!/ دعوت مدیرعامل صندوق حمایت به مناظره

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته ایران با گلایه از نداشتن حقوق بازنشستگی و بیمه خدمات درمانی بعد از ۳۰ سال کار، مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان را به مناظره دعوت کرد.

به گزارش مشرق، هادی رضایی سرمربی تیم ملی والیبال نشسته ایران گفت: با ۳۰ سال سابقه خدمت هنوز نه حقوق بازنشستگی دارد و نه بیمه خدمات درمانی مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان را به مناظره دعوت کرد.

با ۷ طلای پارالمپیک نه حقوق بازنسشتگی دارم نه بیمه!

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته با اشاره به سابقه طولانی‌مدتش در ورزش و نداشتن بیمه گفت: من هادی رضایی اگر به شما بگویم که ۴۰ سال در ورزش هستم ولی بیمه ندارم، باور می‌کنید؟ خدا شاهد است بیمه ندارم. هم سابقه دارم و هم ۲ بار بازنشسته شده‌ام اما با ۷ طلای پارالمپیک نه حقوق بازنشستگی دارم و نه بیمه خدمات درمانی! همین الان بروم دکتر باید هزینه‌ها را به صورت آزاد بدهم. بیمه و بازنشستگی من وظیفه کیست؟ اصلا یک مناظره بین من و رئیس صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان برگزار کنید. چرا یک نماینده از ورزش جانبازان و معلولین، نابینایان و کم‌بینایان در هیئت‌مدیره این صندوق عضویت ندارد؟ مقابل دوربین که نمی‌توانم دروغ بگویم؛ من با ۹ حضور در پارالمپیک، ۷ طلا، ۲ نقره و سابقه سرمربی‌گری و ورزشکاری، ماهی یک میلیون و ۱۲۰ هزارتومان از صندوق حقوق می‌گیرم! حالا حقوق مرا با یک فوتبالیستی که سال ۵۲ بازنشسته شده یا یک کشتی‌گیر بازنشسته قبل از انقلاب مقایسه کنید.

آیین‌نامه صندوق حمایت باید اصلاح شود

وی با تاکید بر این که رفع دغدغه‌های ورزش کار یک نفر نیست، گفت: مگر یک وزیر به تنهایی چه کاری می‌تواند انجام دهد؟ وقتی یک آیین‌نامه وجود داشته باشد، همه ملزم به اجرای آن می‌شود. آیین نامه صندوق قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی نیازمند اصلاح است.

بیشتر بخوانید:

معروف گزینه مناسبی است اما ۵ سال دیگر!

در بوسنی فعل خواستن را به‌خوبی صرف کردیم

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته در تشریح دلایل موفقیت ایران در تقابل با بوسنی در مسابقات جهانی و کسب هشتمین قهرمانی در خاک این کشور گفت: فارغ از سن و سال، بین یک مربی با تجربه و یک مربی جدید، تفاوت وجود دارد. بالاخره من ۶ فینال پارالمپیک را دیده‌ام. فینال‌هایی را هم دیده‌ام که باخته‌ام. من به‌عنوان یک مربی با تجربه ۳۰ ساله باید برای خودم نسخه داشته باشم. باید مطالعه کنم و قدرت تصمیم‌گیری داشته باشم. در بوسنی فعلا خواستن را به خوبی صرف کردیم.

برای نخستین بار در ترکیب تیم جانباز امنیت داشتیم

رضایی با اشاره به ترکیب تیم ملی والیبال نشسته ایران گفت: در بازی‌های پاراآسیایی شاید تنها تیمی بودیم که با ۷۰ درصد توان خود رفته بودیم. برای نخستین بار تیم ملی والیبال نشسته جانباز امنیت در ترکیب خود داشت؛ بازیکن ۲۹ ساله‌ای که در مرز ۲ پای خود را از دست داده بود.

نباید نگاه صفر و صدی به پاداش‌ها داشته باشیم

وی در خصوص تفاوت پاداش‌ها در رشته‌های مختلف نیز عنوان کرد: فاصله جوایز را ناشی از عدم عدالت می‌دانم و می‌گویم اگر والیبال نشسته ۱۰ درصد فوتبال است، باید پاداش ۱۰ درصد برایش در نظر گرفته شود نه صفر و صدی. من به بچه‌ها هم گفته‌ام نباید خودمان را با فوتبال مقایسه کنیم.

چرا مهرزاد گفت از ذلت به عزت رسیدم؟

رضایی چگونگی ساخته شدن یک والیبالیست تمام عیار از مرتضی مهرزاد را این‌طور تشریح کرد: وقتی CCN آمریکا با مهرزاد مصاحبه کرد، جمله جالبی گفت و عنوان کرد من از ذلت به عزت رسیدم! چرا این را گفت؟ چون به دلیل ظاهر نامتعارفش قبلا مسخره می‌شد اما همین جامعه وقتی او قهرمان شد، به مهرزاد گل می‌دهند و با او عکس می‌گیرند. در گوشه‌گوشه کشور چنین پتانسیل‌هایی داریم که می‌توان آن‌ها را ساخت ولی متاسفانه ورزش ما فعلا به شکل گل‌خانه‌ای اداره‌ای می‌شود.

حضور ۳۰ درصدی داوران ایرانی در مسابقات اقیانوسیه یعنی کرسی تاثیرگذار

رضایی درخصوص موثر بودن کرسی‌های بین‌المللی گفت: من کرسی نایب رئیسی فدراسیون پاراوالیبال آسیا و اقیانوسیه را دارم و عضو دائم سازمان جهانی هستم و فکر می‌کنم غیر از من امینی در واترپلو این عضویت را دارد. باید از این پتانسیل‌ها استفاده کرد.

وی افزود: در مسابقات والیبال نشسته آسیا و اقیانوسیه با حضور ۱۴ کشور به میزبانی چین برگزار شد، ۱۰ داور داشتیم که ۳ داور آن ایرانی بودند. در جمع این ۱۰ داور تنها یک داور خانم حضور داشت که او ایرانی بود؛ این یعنی کرسی و دفاع. این به معنی حضور ۳۰درصدی داوران ایرانی در یک رویداد بین‌المللی است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    1 0
    متأسفانه در ورزش کشور ما همۀ رشته ها فدای فوتبال آلوه به فساد شده اند ! الحمد الله چه در سطح باشگاه و چه در سطح تیم ملی ، عرضۀ نتیجه گرفتن هم ندارند ! فقط ادعا ! و هدر دادن بیت المال !
  • ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    1 0
    متاسفم که اندازه یه توپ جمع کن فوتبال هم به قهرمانی واقعی اهمیت ندادیم
  • ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    1 0
    متاسفم که اندازه یه توپ جمع کن فوتبال هم به قهرمانی واقعی اهمیت ندادیم
  • ... ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    1 0
    چون از بغل رشته های دیگه و پارا المپیکی اولا چیزی به مسئولین نمیرسه دوما دیده نمیشن شماها قهرمان ملتید نه اون فوتبالی های بی افتخار
  • ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    0 0
    کاش بجای صرف هزینه های گزاف از بیت المال به فوتبال و پرداخت های نجومی این هزینه ها را در سایر رشته های مدال آور انفرادی می کردند و افراد لایقی چون آقای رضایی را تامین می گردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس