محافل صهیونیست: روابط امان-تل‌آویو به مو بند است

محافل صهیونیستی به تیرگی روابط میان رژیم اسراییل و اردن اذعان و اعلام کردند که این روابط به وضع خطرناکی رسیده و در آستانه قطع نهایی قرار دارد.

به گزارش مشرق، «اسمدار بری» تحلیلگر امور خاورمیانه رسانه صهیونیستی یدیعوت آحارونت اذعان کرد: صلح اسرائیل با اردن در معرض خطر بزرگ قرار دارد.

وی این موضوع را به نقل از یک مسئول ارشد در نهاد امنیتی و سیاسی اشغالگران مطرح کرده است.

این تحلیلگر به نقل از مسئول سیاسی عالی رتبه در تل آویو اذعان کرده که روابط میان طرفین به مویی بسته است.

به گفته این مسئول صهیونیست، روابط میان طرفین به وضع خطرناکی رسیده و در آستانه قطع نهایی قرار دارد.

وی افرود: عبدالله دوم پادشاه اردن قبلا از بیان دیدگاه منفی در قبال «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسراییل ابایی نداشت و هم اکنون موضوع غزه هم به آن افزوده شده است.

بری به نقل از منابع بسیار مطلع هم نقل کرده که اظهارنظر این مسئول اسرائیلی در حالی است که برخی از افراد صاحب منصب عالی سابق و کنونی رژیم صهیونیستی در نشست های پشت پرده با همتایان اردنی خود بسیار ناامید شده‌ و اذعان کرده‌اند که کاری از دستشان بر نمی‌آید.

در همین حال، منابع صهیونیست اعلام کردند: بحران در روابط از مصاحبه ملکه «رانیا عبدالله» همسر شاه اردن با سی ان ان آمریکا شروع شد که در آن، روایت تل آویو درباره وقایع هفتم اکتبر را زیر سئوال برد و به کودکان فلسطینی در غزه و مادران آنها اهتمام داشت.

بری در ادامه به نقل از منابع یادشده اضافه کرد: پس از ملکه رانیا، نوبت به پادشاه اردن رسید که به شدت به اسرائیل تاخت و هم اکنون هم نوبت به «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن رسیده که هیچگاه دوست ما نبوده است. او در نشست بحرین، از لغو توافق انرژی خورشیدی با اردن در ازای دریافت آب شیرین اسرائیل سخن گفت و حماس را ایده و تفکری دانست که نمی‌توان آن را از بین برد.

این تحلیلگر افزود: در اواخر هفته هم الصفدی توافق صلح با اردن را سندی غبار گرفته توصیف کرد. مسئولان اسرائیلی به شدت از دست اردن شاکی هستند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    2 0
    مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس