ادامه حملات هوایی روسیه به تاسیسات سوخت و برق اوکراین

منابع خبری روز یکشنبه از تداوم حملات هوایی روسیه به زیر ساخت‌های سوخت و برق اوکراین و خاموشی‌ها در برخی از مناطق این کشور خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع خبری بعد از ظهر یکشنبه به وقت تهران از تداوم حملات هوایی روسیه به زیر ساخت‌های اوکراین خبر دادند.

وبگاه «پراودا» نوشت، روسیه به یک انبار نفت در استان «اودسا» آسیب رساند. علاوه بر این، حملات روسیه بر تاسیسات انتقال برق در برخی استان‌های اوکراین تأثیر گذاشته است . یک خط لوله انتقال گاز در یکی از مناطق استان «دنیپروپتروفسک» هدف حملات هوایی روسیه قرار گرفت.

یک مقام ارشد دولت اوکراین اخیرا گفت که ارتش روسیه تنها در ۲ روز موفق شده ۳۰ درصد زیر ساخت‌های انرژی این کشور را تخریب کند.

«هرمان هالوشچنکو» وزیر انرژی اوکراین در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفت، روسیه در حملات موشکی خود در روزهای دوشنبه و سه شنبه، حدود ۳۰ درصد از زیرساخت‌های انرژی اوکراین را هدف قرار داد.

هالوشچنکو با مطرح کردن نیاز به دریافت سامانه‌های پدافند هوایی برای مقابله با روسیه گفت: «ما این پیام را به شرکای خود می‌فرستیم که باید از آسمان خود محافظت کنیم.»

بر اساس این گزارش، تاسیسات انتقال برق در استان‌های «ژاپروژیا» و اودسا در جریان حملات روسیه آسیب دیدند و ۴۱۶ شهرک در خاموشی به‌سر می‌برند. ۶۳ شهرک در استان ژاپروژیا نیز به دلیل بمباران روسیه بدون برق باقی مانده است. برق ۶ شهرک در استان «چرنیهیو» نیز به طور کامل قطع شد.

اوکراین از مردم خواسته از وسایل خانگی مانند اجاق گاز و ماشین لباسشویی برای صرفه جویی در مصرف برق استفاده نکنند زیرا ممکن است با توجه به حملات هوایی روسیه میلیون‌ها نفر با خاموشی مواجه شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 1
    روسیهء شیطون از جریان غزه داره استفاده می کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس