کد خبر 1547238
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۳

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مکشوفات، مطلبی را درباره اقتصاد اسرائیل پس از جنگ غزه با عنوان ‏اقتصادی که هرگز درست نخواهد شد منتشر کرد و نوشت:

تأثیر عظیم جنگ غزه بر اقتصاد اسرائیل را می توان شامل موارد زیر دانست:

  1. بیکاری قطعی یک پنجم اسراییلی ها
  2. شرکت های اسراییلی در حال حاضر درآمدشون حداقل به ۵۰ درصد رسیده
  3. از هر ۳ کسب و کار یکی تعطیل شده
  4. سقوط هزاران شرکت اسراییلی
  5. خسارت جنگ ۸ میلیارد دلار هزینه ی روزانه ۲۶۰ میلیون دلار

اسرائیل ممکن است هرگز از فروپاشی اقتصادی پس از 7 اکتبر بهبود نیابد. مقاومت فلسطین نه تنها در از بین بردن مفاهیم امنیت داخلی اسرائیل، بلکه در ایجاد موانع ریسک قابل توجه برای سرمایه گذاران خارجی موفق بوده است.

در 6 نوامبر، فاینشنال تایمز تحقیقات فوق‌العاده‌ای را درباره تأثیر مخرب اقتصادی جنگ اسرائیل در نوار غزه منتشر کرد که بر امور مالی شخصی، بازار کار، تجارت، صنعت و خود دولت اسرائیل تأثیر می‌گذارد.

فاینشنال تایمز می گوید که جنگ "هزاران" شرکت را تحت تأثیر قرار داده است که بسیاری از آنها در آستانه سقوط هستند و کل صنایع را در بحران بی سابقه ای فرو برده است.

داده‌های اداره مرکزی آمار اسرائیل واقعیت تلخی را نشان می‌دهد: از هر سه کسب‌وکار یکی از زمان آغاز عملیات سیل الاقصی در 7 اکتبر یا تعطیل شده یا با 20 درصد ظرفیت کار می‌کند.

بیش از نیمی از شرکت ها بیش از 50 درصد از دست دادن درآمد را تجربه کردند.

وزارت کار اسرائیل گزارش می دهد که 764000 شهروند یا نزدیک به یک پنجم نیروی کار اسرائیل به دلیل تخلیه یا خدمت اجباری بیکار هستند.

روز دوشنبه، بلومبرگ تأثیر اقتصادی جنگ در تل آویو را اندازه‌گیری کرد: جنگ در نوار غزه در حال حاضر تقریباً 8 میلیارد دلار برای اقتصاد اسرائیل هزینه داشته است و هر روز که می‌گذرد، 260 میلیون دلار دیگر به خسارات وارد می‌شود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    1 0
    دل خودمان را به تاثیرات اقتصادی جنگ بر اسراییل خوش نکنیم. کل پولدارهای جهان صهیونیست هستند و بعد از جنگ باز هم سرمایه ها را سرازیر خواهند کرد. ضمن اینکه 8 میلیارد دلار هم برای اقتصاد اسراییل رقمی نیست. تنها راه نابودی اسراییل ناامن سازی و از طریق نظامی هست تمام.
  • ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    0 2
    الحمد لله بیش باد
  • ایرانی ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    0 1
    الحمدلله همه جوره به خاک سیاه نشستن خدا به بدبختیشون برکت بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس