یحیی گل محمدی

نگاهی به اتفاقات روزهای گذشته حول و حوش باشگاه پرسپولیس و نتایج این تیم مشخص می‌کند چرا طرفداران قهرمان فصل گذشته از اتفاقات تابستان هنوز دلخور هستند.

سرویس ورزش مشرق - تیم فوتبال پرسپولیس طی ۵ دیدار اخیر خود در چهارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر، با کسب یک پیروزی، ۳ مساوی و یک شکست نتایجی گرفته که باعث نگرانی هواداران این تیم شده است.

شدت این بحران زمانی مشخص می‌شود که طرفداران پرسپولیس با نگاهی به جدول رده‌بندی و جایگاه رقیب همشهری‌شان در صدر، همچنین فاصله ۵ امتیازی بین استقلال و پرسپولیس نسبت به این موضوع شرایط نگران کننده تری را تجربه می‌کنند.

تصمیماتی که سرنوشت پرسپولیس را زیر و رو می‌کرد اما یحیی نخواست!

پرسپولیس در دیدار آخر مقابل سپاهان توسط بازیکنی گل خورد که دو فصل پیش در لیگ بیست و یکم از باشگاه اتریشی به پرسپولیس پیوست اما حالا بعد از دو فصل و درخشش در خط حمله تیم تراکتور فصل پیش و حالا سپاهان، همان بازیکن دروازه تیم سابقش را باز و شادی هم می‌کند. اسدی گلی را به ثمر رساند که پرسپولیس یکی از حساس‌ترین بازی‌های دور رفت مقابل یکی از رقبای جدی برای کسب عنوان قهرمانی را بدون امتیاز به پایان برساند.

اما آیا «رضا اسدی» تنها بازیکنی است که این روزها هواداران پرسپولیس بابت نبودنش در جمع سرخپوشان تهرانی اظهار تاسف می‌کنند؟

نگاهی به اسامی بازیکنانی همچون رامین رضاییان، مهدی عبدی، فرشاد احمدزاده، عیسی آل کثیر، شهریار مغانلو و دیگر نفراتی که طی سال‌های اخیر به ویژه در دو فصل گذشته از جمع شاگردان یحیی گل محمدی جدا شده‌اند و حالا در تیم‌های دیگر بازیکنان تاثیرگذار و تعیین کننده تیم شان محسوب می‌شوند، این موضوع را برای طرفداران پرسپولیس غیرقابل تحمل‌تر می‌کند.

تصمیماتی که سرنوشت پرسپولیس را زیر و رو می‌کرد اما یحیی نخواست!

شاید استفاده درست از رضا اسدی در خط حمله پرسپولیس در لیگ بیست و یکم، کاری که پاکو خمس اسپانیایی در تراکتور متوجه آن شد و انجامش داد، می‌توانست امروز پرسپولیس را از داشتن یک کریم باقری جوان در خط هافبک این تیم بی‌نیاز کند.

از جمله دیگر اتفاقات مربوط به نقل و انتقالات پرسپولیس جدایی عیسی آل کثیر و از دست دادن مهدی عبدی در روزهای پایانی فصل گذشته بود! دو فورواردی که پرسپولیس آنها را به راحتی از دست داد و این قدر برای پر کردن جای خالی شان تعلل به خرج داد تا در نهایت مجبور شد با عجله نبیل باهویی را به خدمت بگیرد. فورواردی که حالا همه پیشکسوتان پرسپولیس و کارشناسان فوتبالی نسبت به عملکرد ضعیفش انتقاد می‌کنند. جدایی دو مهاجم فصل گذشته پرسپولیس و حضور باهویی و شهاب زاهدی هنوز نتوانسته پرسپولیس را از نظر گلزنی در شرایط مطلوب قرار بدهد.

اما آیا این همه دغدغه طرفداران پرسپولیس است؟

تصمیماتی که سرنوشت پرسپولیس را زیر و رو می‌کرد اما یحیی نخواست!

با یادآوری روزهای داغ نقل و انتقالاتی در اواخر تیر ماه مشخص می‌شود نفراتی همچون مهرداد محمدی، میلاد زکی‌پور و یا ماشاریپف جزو مهره‌های مطرح شده برای حضور در تیم پرسپولیس بودند. مهره‌هایی که البته گفته می‌شود چون از طریق یک آژانس نقل و انتقالاتی خاص معرفی نشده بودند تمایلی هم برای به خدمت گیری شان وجود نداشت! سرانجام هم زکی‌پور در سپاهان ماندگار شد و مهرداد محمدی به استقلال رفت. بازیکنی که علاوه بر گلزنی برای آبی های تهرانی به یکی از موثرترین بازیکنان این تیم تبدیل شده تا با حضور در تیم رقیب گل محمدی و شاگردانش، بیش از پیش آه از نهاد هواداران پرسپولیس بلند کند.

تصمیماتی که سرنوشت پرسپولیس را زیر و رو می‌کرد اما یحیی نخواست!

یکی دیگر از مهره‌های فصل نقل و انتقالاتی مهاجم آرژانتینی است که رسماً اعلام شد این بازیکن پیش از استقلال به پرسپولیس معرفی شده بود اما در نهایت مشخص نشد به چه دلیل این فوروارد بلند قامت آرژانتینی هم به پرسپولیس نیامد. مهاجمی که علاوه بر قدرت سرزنی، پا به توپ و دارای تکنیک دریبلینگ است و اتفاقا در اولین بازی که از ابتدا در ترکیب اصلی بود هم به تراکتور گل زد.

مجموع این اتفاقات و سوالات ایجاد شده در ذهن هواداران، در رابطه با علت جدایی برخی بازیکنان از پرسپولیس یا عدم جذب دوباره آنها مانند رامین رضاییان دلخوری طرفداران از تصمیمات یحیی را بیشتر کرده است.

تصمیماتی که سرنوشت پرسپولیس را زیر و رو می‌کرد اما یحیی نخواست!

برای مثال رامین رضاییان که گفته می‌شد پیشنهاد هم داده تا به پرسپولیس برگردد ولی به دلایلی مانند شرایط سنی استقبالی از بازگشتش به این تیم صورت نگرفته است اما حالا یکی از ستاره‌های تاثیرگذار تیم سپاهان و البته تیم ملی به شمار می‌رود که تا دقیقه ۹۰ با انرژی مثال زدنی در خدمت مورایس یا امیر قلعه نویی است.

همه و همه باعث شده تا شایعات مربوط به نزدیکی یک آژانس نقل و انتقالاتی بازیکن به باشگاه پرسپولیس بیش از پیش شبهه برانگیز شود! آژانس نقل و انتقالاتی که بسیاری معتقدند تاثیر مستقیم روی حضور یا عدم حضور بازیکنان در این تیم دارد.

بی‌گمان یحیی گل محمدی به عنوان یکی از موفق‌ترین سرمربیان حال حاضر لیگ برتری - چه در پرسپولیس سالهای اخیر و چه در تیم‌های قبلی که آنجا فعالیت داشته - باید در رابطه با نتایج پرسپولیس و البته تصمیماتی که در رابطه با چرایی عملکرد نامطمئن این تیم در فصل نقل و انتقالات داشته توضیحاتی را به هواداران ارائه بدهد. توضیح درباره علت اتخاذ تصمیماتی که شاید برخی از آنها با اندکی تغییر امروز سرنوشت پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر را زیر و رو می‌کرد.

تصمیماتی که سرنوشت پرسپولیس را زیر و رو می‌کرد اما یحیی نخواست!

یادآور می‌شود؛ تیم پرسپولیس در حال حاضر هنوز از شانس صعود در لیگ قهرمانان آسیا برخوردار است اما برای مثال نداشتن یک ذخیره مطمئن برای علیرضا بیرانوند، غیبت یک مهاجم تمام کننده ششدانگ در خط حمله این تیم و کمبود مدافع به ویژه در جناح چپ (ذخیره علی نعمتی) معضلاتی است که همزمان با مصدومیت برخی مهره‌های تاثیرگذار پرسپولیس وضعیت این تیم در آستانه دیدار حساس در شهر ریاض مقابل النصر عربستان و سپس بازی مقابل الدحیل و در نهایت ۲۳ آذر مقابل استقلال در دربی را بحرانی تر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عدالت ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 1
    اگه دعوت شد به تیم ملی یکی از بازیکنان پرسپولیس قید تیم ملی را بزنه و چنان ادبش کنه که دیگه هیچ بازیکنی چنین جراتی از خودش نشون نده
  • مجید ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 1
    دقیقا ....
  • ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    6 16
    نیوز حجالت بکش اینقد سیاسی آدما رو قضاوت نکن. مغانلو و آل کثیر زیر نظر یحیی احیا شدن
  • علی ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    5 1
    بهتر راه به این تیم آوردن مربی بزرگ وبادانش مثل برانکو
  • ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    1 7
    گل محمدی باید همچنان بمونه
    • امیر طاها ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
      0 0
      تاکتیک پرسپولیس لاس زدن با توپ ،میلاد سرلک خدای لاس زدن با توپ ،زمین کود میده،مربی که دقیقه هشتاد هشتاد پنج تازه از خواب بیدار میشه یادش میاد تعویض کند ،باید بره،ایشون سوای نتیجه چیزی برای گفتن در زمین ندارد
  • پرتو ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    11 0
    بالاخره باید با یه نفر کار کنه تا حق دلالی برسه...
  • ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    8 4
    پرسپولیس بیچاره شده یحیی هست.مربی که زمانی که مهدوی کیا سال آخرش را در پرسپولیس بازی میکرد به یک نیمکت نشین تبدلیل کرد.کسی که تشخیص نداد رامین چه برتری بر دانیال دارد.کسی که نفهمید عبدی را به راحتی ازدست داد.کسی که نفهمید بی دلیل قبل ازشروع بازی کردن نبیل ازایشان انتقاد کرد وهمین امرباعث شود اونتواند موفق شود. پس بیخودی اورابزرگ نکنید. اواستاد نق زدن هست مگرمدیریت درویش بد بوده است پولها با کمترین تاخیر دارد بدستشان می رسد .بدهی های قبلی را صاف کرد .خواهشا" کمی منصف باشید. مگرپرسپولس بزرگ کم دارد. مگر تارتار موفق نبود .مگر دیگران مثل فرشاد .پیروانی.باقری.مهدوی کیا ..عابدزاده و...هیج کمی از یحیی ندارند
  • ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    2 2
    تیم فولاد شهر مبارکه شده تیم دوم پرسپولیس بزرگ. پرسپولیس آنقدر بزرگ است که تیم دومی هم در استان اصفهان داره.
  • ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    2 0
    حرف طرفدار اینه : این وضع نیمکت قابل تحمل نیست . نه فوروارد و نه دفاع و نه دروازبان دوم
  • ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    9 11
    خیلی ساده هستید اگر فکر کنید پیروزی با رهبری گل محمدی نتیجه می گیرد. نتیجه گیری پیروزی ناشی از حمایتهای داوران از این تیم و سوت زدن برعلیه رقبا ی این تیم هست
    • ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
      2 0
      اینقدر جلوی مجلس اقدام به خود سوزی و تهدید به آشوب و بلوا کردید که سیاستمداران دور از مردم اینروزها را وادار به تضمین قهرمانی اهدایی کردید، حاا هم حق دارید که به جلو فرار کنید.
  • Majd ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    3 8
    تنها یحیی تو این داستان نیست و تمام وزارت ورزش و ... میخواستن این روز پرسپولیس و ببینن نا سوگولی هاشون جایگاه کسب کنن. تمام شما بر علیه پرسپولیس،پرسپولیس و خداش و هوادارهاش
  • ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    3 2
    - استقلال ۹ تخلف در ۵ نوع داره و بهش فرصت اصلاح دادن که نتونست اصلاح کنه و قرار شده بین یک تا ۵ امتیاز ازش کم بشه . پرسپولیس یک تخلف داشت و فرصت ندادن و یک امتیاز کم کردن سپاهان ۴ تخلف از یک نوع داشت و فر صت ندادن و ۴ امتیاز کم کردن . حکومتی بودن اینجوری عزیزان که ۹ تخلف داری و بهت فرصت میدن و یک یا ۲ امتیاز کم میکنن
  • صالح ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    1 1
    شما نگاه کنید ببیتید دوران طلایی این حامی اغتشاشات صهیونی کی بوده؟ زمان دولت روحانی و وجود بابا مسعود. اینها ادعا میکنن نه ما خودمون خوب بودیم. اگر خوب بودید چرا الان جام نمیارید؟ چطور بوده فقط در اون دولت جامهارو درو میکردید؟ ایا واضح تر از این دیگه میشه که اثبات بشه یک دولت پشت اینها بود تا قهرمان بشن؟ والا گل محمد ماله این حرفا نبوده و نیست. اگر راست میگه بر یه تیک دست یکی رو بیاره لیگ برتر. بره هوادار و اون تیم برسونه به رده سوم جدول
  • ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    8 2
    تاریخ مصرف خود خواهی ها و عملکرد یحیی گل محمدی به انتها رسیده ، یقیناً اگر این باشگاه خصوصی بود و از بیت المال ارتزاق نمیکرد ، خیلی زودتر از اینها او را بر کنار کرده بودند !
  • حسین ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    9 2
    گل محمدی اصلا در قواره پرس پولیس نیست.
  • حمید ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    2 0
    استفاده از این بازیکنان جیگر محمد مایلی‌کهن می خواد
  • متخصص ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 0
    مگر کار رسانه روشنگری نیست؟چرا در مورد این آژانس و روابط حاکم صحبت نمی کنید. و فقط از یحیی نام می برید. ایا این آژانس در تیم های دیگر هم دخالت دارد؟لطفا یک مقاله جذاب در اینباره تهیه کنید.
  • ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 0
    یحیی در این سال ها در حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از پیروزی کاسب شده امت خوب گویا راضی نیس و درهای دیگر درآمدزایی را هم باز کرده
  • وحید ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    8 0
    چرا درویش و گل محمدی از پرسپولیس خداحافظی نمی کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • سجاد ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    0 0
    تیم پرسپولیس اصلاً خوب نیست خواب نمی‌گم که من چون استقلالی هستم پرسپولیس بگم خوب نیست نه دلیل دارم پرسپولیس برای خرید بازیکن همش بازیکن خارجی می‌گیره به جای اینکه مثل استقلال بازیکنان جوون و با انگیزه بگیره مثل مهراد محمدی مثل برانکو مثل ایمان سلیمی و آرمین سهرابیان ببینید خودتان دارید می‌بینید که برای نقل و انتقالاتم استقلال از پرسپولیس بهتره است بازیکنان پرسپولیس بیشتر از ۵ ۶ ساله که در پرسپولیس هستند بی‌انگیزن مثل وحید امیری کنعانی‌زادگان علیرضا بیاروند مهدی ترابی.... برای همین استقلال از پرسپولیس بهتر است و دارید می‌بینید که �تقلال همه بازی‌هایش را داره می‌بره و صدنشینه و پرسپولیس سومه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس