کد خبر 1546305
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷

به گزارش مشرق، سالار نامدار وندایی، پژوهشگر در کانال تلگرامی خود نوشت:

چهارشنبه هفته گذشته کمیسیون اروپا توصیه نامه ای ارائه کرد که در آن به آغاز گفتگوها با هدف عضویت گرجستان، مولداوی و اوکراین در اتحادیه اروپا اشاره شده است. اگرچه فرایند عضویت کامل این شکورها امری زمان بر بوده و به اجرای کامل قوانین اروپایی از جمله قوانین مرتبط با مبارزه با فساد بستگی دارد، اما از نظر سیاسی نشان دادن چراغ سبز برای پذیرش اعضای جدید به ویژه در مورد اوکراین حائز اهمیت است.

بصورت سنتی توصیه های ارائه شده توسط کمیسیون اروپا از سوی شورای اروپا مورد پذیرش قرار می گیرند. با این وجود تصمیم مربوط به آغاز فرایند پذیرش گرجستان، مولداوی و اوکراین در جلسه آتی این شورا که ماه آینده میلادی (دسامبر) برگزار خواهد شد باید به صورت اجماع مورد پذیرش قرار گیرد.

توصیه ارائه شده برای اجرا در مورد اوکراین با چالش های بیشتری مواجه خواهد بود. اوکراین از سال 2014 درگیر تنش و جنگ با روسیه بوده و در آن قوانین زمان جنگ حاکم است که اجازه می دهد حتی برگزاری انتخابات نیز متوقف شود. لذا به نظر می رسد تصمیم گرفته شده در مورد اوکراین بیشتر جنبه سیاسی داشته و با هدف تقویت موقعیت اوکراین اتخاذ شده باشد.

بصورت کلی نیز اقدام اتحادیه اروپا برای آغاز فرایند جذب اعضای جدید در شرایط کنونی بیشتر با هدف خروج از موضع انفعال ژئوپلتیکی ارزیابی می شود. چرا که تقریباً هر سه کشور فاصله بسیار زیادی با استانداردهای اتحادیه داشته و برای تکمیل فرایند عضویت خود مجبور به انجام اصلاحات عمیق و گسترده به ویژه در سیستم قضایی هستند که طبیعتاً امری زمانبر و حتی مشکل است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • هاتف ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 0
    شوآف سیاسی یعنی همین.
  • ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 0
    وزیر خارجه ایران هم فعلاً زبانش بند اومده، دریغ از یک محکومیت زبانی، روزگاری نه چندان دور گرجستان بخشی از ایران بود که با خیانت و تجاوزگری روس‌ها از ایران جدا شد، اگر قدرت نظامی و اقتصادی ودیپلماسی چین را داشتیم، تمام بخش‌های جدا شده به ایران بازگشته بود
  • ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 0
    ترکیه چی راه میدن خیر سرش زمانی فاتح اروپا بوده
  • ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 0
    در خود کشورهای بزرگ اروپایی که صحبت خروج از اتحادیه مطرح است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس