پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا در ماه اکتبر بررسی می‌شود

رئیس شورای اروپا می‌گوید گفت‌وگوهای اولیه برای پیوستن اوکراین و برخی کشورهای دیگر به اتحادیه اروپا در نشست بعدی سران آغاز می‌شود.

به گزارش مشرق، چارلز میشل، رئیس شورای اروپا اعلام کرد گسترش اتحادیه اروپا بحثی ضروری است و در ماه‌های آینده گفت‌وگوها برای پیوستن برخی کشورها به این اتحادیه آغاز خواهد شد.

وی دراین‌باره گفت: اتحادیه اروپا تصمیم دارد گفت‌وگوها درباره پذیرش اوکراین و چند کشور دیگر را تا اوایل ماه اکتبر (تقریباً یک ماه دیگر) آغاز می‌کند.

به گفته چارلز میشل «گسترش اتحادیه اروپا دیگر یک خیال خام نیست. همان‌گونه که برای دستورکارهای راهبردی اتحادیه اروپا آماده می‌شویم، باید اهداف خود را هم روشن کنیم. به نظرم باید از هر دو جنبه آماده باشیم و تا ۲۰۳۰ اتحادیه اروپا گسترش یابد.»

رئیس شورای اروپا با بیان اینکه «گسترش اتحادیه تصمیمی جاه‌طلبانه، اما ضروری است و نشان می‌دهد که ما جدی هستیم.» افزود: در نشست بعدی سران شورای اروپا در ماه اکتبر بحث گسترش اتحادیه و اضافه‌شدن کشورهای دیگر بررسی می‌شود و گفت‌وگوها را با اوکراین و مولداوی آغاز می‌کنند.

چارلز میشل در ادامه گفت: در نشست بعدی سران اتحادیه که در ماه دسامبر در آتن، پایتخت یونان برگزاری می‌شود، بحث پیوستن بوسنی و هرزگوین و گرجستان بررسی خواهد شد.»

رئیس شورای اروپا همچنین توضیح داد که چرا اوکراین و مولداوی در ژوئن سال گذشته وضعیت نامزدی پیوستن به اتحادیه اروپا دریافت کردند. به گفته میشل، این کار به این دلیل انجام شد که روسیه «به همه چیزهایی که ما به آن اعتقاد داریم، یعنی آزادی، دموکراسی، رفاه و همکاری» حمله کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    0 0
    بازم میزارنشون سر کار تا سال بعد!! ختخخخخخختتت
    • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
      0 0
      وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود پریگوژین رهبر واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    0 0
    بسیار عالی..وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود پریگوژین رهبر واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    0 0
    اتحادیه اروپا اگه خاصیت داشت انگلیس موضی ازش خارج نمی شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس