داوطلبان نمایندگی مجلس برای ثبت اعتراض تا فردا فرصت دارند

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: آن دسته از داوطلبانی که صلاحیت آنها تایید و احراز نشده است، تا چهارشنبه ۲۴ آبان فرصت دارند اعتراض خود را در سامانه برخط ثبت کنند و این مهلت تمدید نخواهد شد.

به گزارش مشرق، «محسن اسلامی» اظهار داشت: امروز سومین روز مهلت داوطلبان برای ثبت اعتراضات است که به شکل الکترونیکی می توانند در سامانه برخط وزارت کشور ثبت کنند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: داوطلبان تا فردا ساعت ۱۸ فرصت دارند اعتراض خود را به صورت مستدل ثبت کنند و این مهلت تکرار نمی شود.

با پایان ثبت نام نهایی دواطلبان دوازدهمین دوره انتخابات در سوم آبان ماه امسال، بررسی صلاحیت‌های داوطلبان به مراجع پنج‌گانه ارسال شد و وزارت کشور و این پنج دستگاه شامل (وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، سازمان ثبت احوال، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی و قوه قضاییه) صلاحیت‌های داوطلبان را تا ۱۳ آبان بررسی کردند و با انجام استعلام‌ها این فرایند به اتمام رسید.

سپس نتایج استعلام‌ها از ١۵ آبان ماه به هیات‌های اجرایی مراکز فرمانداری‌های حوزه انتخابیه ابلاغ و در روز های ۱۹ و ۲۰ آبان به داوطلبان اعلام شد.

«محمدتقی شاهچراغی» معاون سیاسی وزیر کشور هم اعلام کرده بود از بین ۲۴ هزار و ۹۸۲ نفر داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با همه سلایق ، ۱۴ درصد عدم تایید و ۱۴ درصد عدم احراز شدند که البته عدم احراز و عدم تایید به معنای رد صلاحیت نیست و داوطلبان معترض از امروز یکشنبه ۲۱ آبان به مدت چهار روز می‌توانند به سامانه وزارت کشور مراجعه و اعتراض خود را ثبت کنند.

بعد از ارایه مدارک و ثبت اعتراض، هیات‌های نظارت استانی با هماهنگی نظارت مرکزی موظف هستند در طول ۵۰ روز رسیدگی کنند ‌و پاسخ دهند و اگر داوطلبی در هیات نظارت مجدد عدم تایید یا عدم احراز گرفت می‌تواند به شورای نگهبان اعتراض خود را بیان کند که در قانون آمده است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 0
    تَکرار میکنم.برید دست نهادهای که رد صلاحیتتان کردن رو ببوسید،راحت شدید از بار سنگین مسیولیت،بالاخره این وظیفه و تکلیف از دوشتان برداشته شد.،خداروشکر.برید با نوه هاتون بازی کنید.
  • ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 0
    خداوکیلی کیا میدونستن یکی مثل پزشکیان توی این مجلس هم هست.این بشر وَلو حتی اسمش هم در این ۴سال برده نشد.حداقل میر تاجدینی،بیگی،عنابستانی،حاجی دلینگانی،رشیدی کوچی و... ماشنیدیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس