آمریکا به دنبال صادرات هروئین از افغانستان به روسیه بود

رییس‌جمهور سابق روسیه ضمن تمجید از تلاش‌های طالبان در مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد که آمریکا در دوران اشغال افغانستان به جای مبارزه با مواد مخدر به دنبال صادرات هروئین به روسیه بود.

به گزارش مشرق، «دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه با انتشار پیامی در فضای مجازی اعلام کرد تأثیر تلاش‌های یک سال گذشته حکومت طالبان در زمینه مبارزه با مواد مخدر در افغانستان بسیار بیشتر از تلاش‌های ائتلاف به رهبری آمریکا بود که دو دهه افغانستان را اشغال کرده بودند.

به گفته مدودف، ائتلاف آمریکایی در زمان اشغال افغانستان بیشتر مایل بود که هروئین تولیدشده در افغانستان را به روسیه و کشورهای دیگر صادر کند.

معاون رییس شورای امنیت ملی روسیه در ادامه به یک گزارش دفتر مبارزه با جرم و مواد مخدر سازمان ملل تحت عنوان «مطالعه تریاک افغانستان ۲۰۲۳» که اوایل ماه جاری میلادی انتشار یافت اشاره کرد.

طبق این بررسی تحقیقاتی، تولید تریاک افغانستان در سال ۲۰۲۲ معادل ۶۲۰۰ تُن بوده، اما در سال ۲۰۲۳ به لیت عدد به ۳۳۳ تُن کاهش یافته و این یعنی کاهش ۹۵ درصدی تولید تریاک در افغانستان.

مدودف دراین‌باره با انتشار پیامی در کانال تلگرامی خود نوشت: «صرف نظر از هر احساسی که ممکن است ما درباره طالبان داشته باشیم، در عرض کمتر از یک سال کاری را انجام داد که ائتلاف کشورهای ناتو تحت رهبری ایالات متحده آمریکا در ضمن داشتن ادعای مبارزه با تروریسم در افغانستان، نتوانست در یک دوره ۲۰ ساله انجام دهد.

آمریکا در تابستان سال ۲۰۲۱ خروج نظامیانش از افغانستان را کامل کرد و به عملیات نظامی که در سال ۲۰۰۱ در واکنش به حملات ۱۱ سپتامبر برای اشغال افغشانستان اجرا کرده بود، پایان داد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    0 0
    به خدا قسم افغانستان برای ایران تهدید سر حقابه ایران سلاح نشون میداد از آمریکا و اسراییل گرفته نزارید بیان ایران خدایی نکرده ایران میشه فلسطین افغانی یعنی همان اسراییل و آمریکا خودشون
  • ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    1 0
     مرگ بر آمريكا   مرگ بر انگليس   مرگ بر منافقين و كفار   مرگ بر اسرائيل"
  • پیروزه ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    0 0
    لعنت بر شیطان بزرگ آمریکا .هر جا پا گذاشته جز ویرانی ونابودی برای آن کشور ارمغانی دیگر نیاورده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس