رایزنی وزرای خارجه قطر و آمریکا درباره غزه

وزیر خارجه قطر در گفت‌وگوی تلفنی با همتای آمریکایی خود تأکید کرد که تداوم بمباران غزه به تشدید فاجعه انسانی منجر می‌شود.

به گزارش مشرق، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا شنبه با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر خارجه قطر تلفنی درباره غزه گفت‌وگو کرد.

حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه که از یک ماه قبل آغاز شده است تاکنون به شهادت ۱۱ هزار و ۷۸ نفر و زخمی شدن ۲۷ هزار و ۴۹۰ نفر رسیده است. از میان این شهدا، چهار هزار و ۵۰۶ نفر کودک، سه هزار و ۲۷ نفر زن، و ۶۷۸ نفر هم سالمند هستند.

وزارت خارجه قطر اعلام کرد که آل ثانی در تماس تلفنی با بلینکن بر ضرورت تشدید تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای برقراری آتش‌بس و بازگشایی دائمی گذرگاه رفح تأکید کرد.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، آل ثانی همچنین تداوم تلاش‌های قطر برای میانجی‌گری جهت آزادی اسرا را مورد تأکید قرار داد.

وزیر خارجه قطر گفت که تداوم بمباران غزه، وقوع فاجعه انسانی در این منطقه را تشدید و تلاش‌های میانجی‌گری را پیچیده می‌کند.

از سوی دیگر شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی گزارش داد که مذاکرات پیشرفته‌ای میان حماس و این رژیم درباره توافق تبادل اُسرا در تعداد زیاد به استثنای نظامیان صهیونیست در حال انجام است.

در این گزارش آمده است: «بر اساس این توافق، رژیم صهیونیستی اُسرای فلسطینی را آزاد کرده و با ورود سوخت به غزه موافقت خواهد کرد».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس