کد خبر 1545193
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
۱۸۵ نظامی اوکراینی در منطقه دونتسک کشته و زخمی شدند

مقامات و رسانه‌های روسی اعلام کردند که در تازه‌ترین درگیری‌ها بین نیروهای ارتش روسیه واوکراین ده‌ها نظامی اوکراینی کشته و زخمی شدند.

به گزارش مشرق، «وادیم آستافیف»، سخنگوی نیروهای «گروه جنوب» ارتش روسیه اعلام کرد که نیروهای این گروه در محور دونتسک ۶ ضدحمله ارتش اوکراین را دفع کردند و در این درگیری‌ها دست‌کم ۱۸۵ نظامی اوکراینی کشته و زخمی شدند.

وی دراین‌باره گفت: در محور دونتسک، یگان های گروه جنوبی، با پشتیبانی آتش جنگنده و توپ، شش حمله گروه های تهاجمی نیروهای مسلح اوکراین را دفع کردند. دشمن در مناطق شهرک های رازدولوفکا، نیکولایفکا و کلشچایفکا متحمل خسارات زیادی از نظر نیروی انسانی و تجهیزات شد. در مجموع تا ۱۸۵ سرباز در این مسیر کشته و زخمی شدند. پنج دستگاه وانت و یک دستگاه کامیون کاماز دشمن منهدم شد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از ماه‌ها پیش مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشده‌اند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین تا پیش از این مدام تأکید می‌کرد ارتش اوکراین عزم خود را جزم کرده که در ضدحملات بهاره، نه‌تنها مناطق شرقی ازدست‌رفته را از روسیه پس بگیرد، بلکه آخرین سرباز روس‌ها را نیز از شبه‌جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ پس از برگزاری همه‌پرسی به خاک روسیه الحاق شد، اخراج کند؛ اما خبرهای میدان جنگ تاکنون چشم‌انداز روشنی را پیش چشم زلنسکی و غربی‌ها قرار نداده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    1 1
    عالی
    • عمیر ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
      0 0
      دهنتو ببند احمق
  • ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    0 0
    آقا زودتر همه شونو بکشین تموم شن دیگه!!!
  • عمیر ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    0 0
    میجنگیم میمیریم اوکراینو پس میگیریم 😉

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس