1

چرا دکتر ظریف بعد از وزارت هر از گاهی دسته گل آب می دهد! ماجرای دیپلماسی و میدان و درجه محبوبیت، ماجرای نابودی امکانات دفاعی کشور در برابر آمریکا و حالا ماجرای خستگی مردم از مقاومت!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

************

روزنامه‌های امروز شنبه ۲۰ آبان ماه در حالی چاپ و منتشر شدند که اعلام نتایج اولیه بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی انتخابات و ردصلاحیت تعدادی از چهره‌های معروف مجلس یازدهم، سوغات رئیسی در بازگشت از اجلاس اکو، آغاز ساخت پنج نیروگاه هسته‌ای جدید در کشور و امضای پنج سند همکاری اقتصادی ایران و افغانستان در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

از ظهر روز گذشته، انتشار برخی اخبار جهت‌دار درباره بررسی تأیید صلاحیت نامزدهای مجلس قابل‌توجه است؛ اخباری که اغلب حاکی از این بود که بسیاری از چهره‌های شناخته‌شده و به‌خصوص منتقدان دولت سیزدهم که قصد رقابت در مجلس دوازدهم را داشتند، با تشخیص هیئت‌های اجرایی، صلاحیت حضور در انتخابات اسفندماه را ندارند. رسانه‌های اصلاح‌طلب نیز بر آتش شایعات دمیده گویی در یک قلع‌وقمع شدید هرکسی که کمترین زاویه سیاسی را دارد از گردونه رقابت حذف‌شده است.

روزنامه هم‌میهن در سرمقاله خود درباره این ماجرا نوشته است:

تداوم خالص سازی فرایندی اجباری است. در واقع هنگامی که در این مسیر گام گذاشتید، چاره‌ای ندارید، جز اینکه با آخرش بروید. این طرح را نمی‌توان نصفه و نیمه انجام داد. اخبار امروز هم‌میهن اعم از سخنان امام جمعه محترم تهران یا مواضع یکی از روحانیون تندرو و سردمدار خالص‌سازی و بالاخره ردصلاحیت‌های هیئت‌های اجرایی، هر سه نشان‌دهنده این حقیقت است. آنان‌که از خالص سازی ارتزاق می کنند، هیچ‌گاه سیر نمی‌شوند و هنگامی که به نظر می‌رسد، این آخرین گردنه حذف دیگران است، تازه متوجه می‌شوند که خیر؛ همچنان نیروهایی هستند که باید حذف شوند.

در بخشی دیگر از این یادداشت آمده است:

نماز جمعه تهران که مظهر وحدت ملی بود، کارش به جایی رسیده که امام جمعه آن با صراحت اعلام می‌کند من امام جمعه مردم متدین هستم‌ بعد هم می‌بینید که تعداد قلیلی واجد این مصداق هستند و اکثریت غالب را از گردونه نماز جمعه و شنیدن خطبه‌های آن خارج می کند. چرا چنین می‌گوید؟ در حالی که ابتدای انقلاب و بدون آوردن دستوری این و آن به نماز جمعه در موارد فراوان صف نماز جمعه تهران به میدان فلسطین و بلوار کشاورز و حتی چهارراه طالقانی می‌کشید. اکنون به چنان وضعی افتاده که امام جمعه ناچار از تن دادن به خالص سازی بیش از این نیز هست و خود را مقید به امامت تعداد قلیلی می‌کند.

خالص سازی این‌بار رمز تحریم انتخابات شد! /چرا ظریف بعد از وزارت هر از گاهی دسته گل آب می دهد؟

روزنامه اعتماد نیز خبر ردضلاحیت تنها ده اصلاح‌طلب را رد صلاحیت گشترده خوانده و نوشته است که از این پس شرکت در انتخابات بی‌فایده است! در بخشی از این گزارش آمده است:

در شرایطی که عالی‌ترین مقام کشور از ابتدای سال ۱۴۰۲ بارها بر ضرورت برگزاری انتخاباتی مشارکتی، رقابتی، آزاد و سالم تاکید کرده بودند، روند بررسی صلاحیت‌ها که ابلاغ آن از صبح روز جمعه آغاز شد، نشان می‌دهد همچنان تیغه تیز ردصلاحیت‌ها متوجه چهره‌های اصلاح‌طلب و میانه‌رو است. روندی که بدون تردید در صورت ادامه باعث کاهش مشارکت و رقابت در انتخابات شده و میدان انتخابات را به نفع یک جریان سیاسی خاص، خالی می‌کند. دیروز سخنگوی ستاد انتخابات کشور از پایان بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم و اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها از صبح روز جمعه خبر داد، همچنین ردصلاحیت بسیاری از نمایندگان منتقد نشان داد که هنوز نشانه‌هایی از زمینه‌سازی برای افزایش مشارکت در انتخابات مشاهده نمی‌شود!

خالص سازی این‌بار رمز تحریم انتخابات شد! /چرا ظریف بعد از وزارت هر از گاهی دسته گل آب می دهد؟

روزنامه آرمان امروز اما نوشته است که تعداد ردصلاحیت‌ها کمتر از هیاهوی رسانه‌ای صورت گرفته است؛ در بخشی از این گزارش نوشته شده است:

از روز گذشته مرحله اول احزار صلاحیت‌های نامزدهایی که می‌خواهند در رقابت‌های دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که توسط هیأت‌های نظارت بر انتخابات استان‌ها مورد بررسی قرار گرفته است به نامزدها اطلاع‌رسانی شد که آخرین دقایق روز گذشته برخی از چهره‌های مطرح مجلس یازدهم با عدم تأیید صلاحیت روبه‌رو شدند. لازم به ذکر است که روند اطلاع‌رسانی به کاندیداها امروز هم در جریان خواهد بود. طبق آخرین خبرها نفراتی مانند «غلامرضا نوری قزلجه»، «جلیل رحیمی جهان‌آبادی»، «جلال محمودزاده»، «علیرضابیگی»، «مسعود پزشکیان» و «علیرضا منادی سفیدان» نمایندگانی هستند که فیلا رد صلاحیت شدند.

خالص سازی این‌بار رمز تحریم انتخابات شد! /چرا ظریف بعد از وزارت هر از گاهی دسته گل آب می دهد؟

یکی از خطوطی که پیش از اعلام نتایج اولیه تعیین صلاحیت نامزدها به‌صورت مستمر از سوی رسانه‌های جریان اصلاحات و حامی اعتدال مطرح‌شده «مسئله فشار سیاسی روی هیئت‌های اجرایی انتخابات» بوده است، اصلاح‌طلبان در رسانه‌های خود مدعی بودند که در بعضی شهرستان‌ها چینش‌های هیئت نظارت و اجرایی کاملاً یک‌طرفه است و شائبه مهندسی انتخابات در بعضی حوزه‌ها مطرح است البته شائبه است و به‌یقین نرسیده ولی باعث می‌شود که مشارکت پایین بیاید. نتایج اعلام‌شده از سوی هیئت‌های اجرایی این فرضیه را باطل کرده و نشان داد که جناح چپ با تمرکز روی پروژه‌های روانی چون «خالص‌سازی» تلاش کرد تا با حداکثر اطمینان خاطر از مرحله بررسی صلاحیت‌ها در هیئت‌های اجرایی عبور کند.

مهاجرانی: ظریف دست گل به آب داد

چوب لای چرخ تدبیر ایران گذاشتن و سنگ زدن به قطار مقاومت در روزهایی که غزه زیر بار فشار جنگ قرار دارد از سوی جناح رادیکال قابل تامل است، جواد ظریف از جمله این افراد است که جنایت در غزه را به روس‌ها ارتباط داده و سعی کرد میان مردم و مقاومت فاصله ایجاد کند.

روزنامه شرق به نقل از عطاالله مهاجرانی وزیر ارشاد دولت اصلاحات نوشته است:

چرا دکتر ظریف بعد از وزارت هر از گاهی دسته گل آب می دهد!؟ ماجرای دیپلماسی و میدان و درجه محبوبیت! ماجرای نابودی امکانات دفاعی کشور در برابر آمریکا و داستان تور بهنگام شدن اطلاعات… و اکنون: ماجرای خستگی مردم و حاکمان وی افزود: ما روستاییان به هنگام سختی کار به یکدیگر می گفتیم: خدا قوت!

خالص سازی این‌بار رمز تحریم انتخابات شد! /چرا ظریف بعد از وزارت هر از گاهی دسته گل آب می دهد؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    18 13
    نمیدانم نظام چرا امثال ظریف را بنوعی تهدید یا آسیب قلمداد نمی کند ...
    • ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
      5 7
      مرگ بر آمریکا
    • ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
      6 5
      پدر بزرگ مادری ظریف ارادت خاصی به افندی بهائی داشته است! جالبه که با کمک رضا شاه هم! کارخانه بزرگ نخ ریسی ایجاد میکنه!
    • ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
      7 5
       مرگ بر آمريكا   مرگ بر انگليس   
    • ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
      5 7
      درود و سلام بر رزمندگان اسلام سلام و لبیک بر امام قائم ع و ص  سلام بر شهيدان  مرگ بر آمريكا   مرگ بر انگليس   مرگ بر منافقين و كفار   مرگ بر اسرائيل"
    • یاور3 ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
      8 6
      امثال ظریف تهدید نیستند. مال این صحبت‌ها نیستند. امثال ظریف از تبار شاه سلطان حسین هستند. گل به خودی هستند. اینها آب و غذای نیویورک بهشون ساخته. اگر خدای ناکرده قرار بود سرنوشت ایران چیزی مشابه فلسطین امروز شود، اینها همان نقش محمود عباس خائن را بازی می‌کردند.
  • ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    30 6
    ایران دچار فساد مدیریت و رانت و مافیا شده
    • ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
      2 7
      این ایرانی که دچار فساد شده . مواظب اطرافیانتان باشید.
    • ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
      0 2
      کشوری که دجار فساد و رانت شد انسانهای سالم در ان راه ندارند. چاپلوسان جانشین انها می شوند. پرشکیان و ظریف .... باید از کردونه خارح شوند
  • ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    28 9
    وظیفه ماسونی خود را انجام میدهد
    • رستم ایرانی ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
      5 5
      وظیفه و ماسونی خود را انجام می دهد کسی که بزرگ شده آمریکاست توقع دیگری دارید اگه دو تابعیتی است این حیوون ضعیف رو در زندان بندازید و به جرم خیانت برجام چوب در همه جایش بکنید
  • ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    18 11
    امثال ظریف وظیفه شان لیس زدن خون مردم فلسطین از روی دستان سگیونیستها و امریکای خونخوار است
  • ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    9 6
    اون نماینده هایی که این همه باند بازی کردن رو رد صلاحیت نکردن باید یه فکر اساسی برای شورای نگهبان بشه
  • عبدالله ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    14 6
    ظریف و موجوداتی مثل او مرعوب و سیاسی و ننگ جامعه هستند.
  • سید فروزان ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    25 8
    خیلی واضح است چرا میرزا ظریف دسته کلها به اب میدهد ، از نیویورکیها دستور می‌گیرد . حسن ریش بنفش باید محاکمه شود نه اینکه کاندید مجلس خبرگان ، آن افرادی که رد صلاحیت شدند هم باید پس از اتمام دوران نمایندگی تحت محاکمه قرار بگیرند ، یک مشت رانتی و تحزیه طلب و در جبهه براندازی ،باید هم رد صلاحیت بشوند , فتنه فواحش مهسا چهره بسیاری را رو کرد .
  • ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    5 4
    مرگ بر آمریکا و اسراییل
  • ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    0 1
    میان
  • حسین خانلو ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    11 4
    رای بی رای بزرگترین اشتباهی که تو زندگی ام کردم
  • ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    10 2
    شما اگر تمام اصلاح طلبان ازجمله محمدخاتمی و حسن خمینی و دیگر را تایید صلاحیت کنید به شما قول شرف میدهم نهایت مشارکت مردم حتی یکنفر از آنچه اکنون با ردصلاحیت ها ممکن است, بیشتر نخواهد بود
    • اکبر ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
      0 0
      اصلاح طلب اصولگرا؟مطمئنی
    • سعید ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
      1 1
      نیاز نداریم، به اندازه کافی نسبت به سایر جوامع در مشارکت انتخابات جلو هستیم. مهم اصل بقاء نظام بر پایه احترام به رهبری و خون شهداست همچون شهدای موشکی که امروز مدیون آنها هستیم.
  • امید ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    12 2
    ما باید از یه افعی چند بار گزیده بشیم که بار دیگه دار دسته این منافقان امثال حسن روحانی و لاریجانی داوود صلاحیت بشن
  • ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    4 4
    یعنی میخواین بگین خالص سازی نمیکنه ؟
  • ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    11 4
    ظریف: در پس آئینه طوطی صفتم کاشته اند! آنکه ارباب قلبم، کدخدا ،گفت ،همان میگویم!
  • ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    8 4
    اصلا طلب=یک دهان که هرچه که غرب میگوید را تکرار میکند !
  • ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    3 5
    اصلا طلب=یک دهان که هرچه که غرب میگوید را تکرار میکند !
  • یزدان ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    4 9
    ظریف حقیقت رو میگه
  • ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    3 3
     مرگ بر منافقين و كفار   مرگ بر اسرائيل"
  • غزه مظلوم ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    3 4
    معنای دمکراسی را می دانیم و سنگ دمکراسی اسلامی را به سینه خود می زنیم ولی در عمل هیچ چیزی بنام دمکراسی مشاهده نمی شود.
  • ایرانی اصیل ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    1 0
    خود ظریف بماند امثال ظریف که فکر میکنند کسی هستند اصلا تعادل روحی و روان ندارند لذا وقتی باد معده به سرشان میزند هر لجنی از هیکلش و زبان معلولش میرزد بیرون....تا نوکری شیطانیش کاملا معلوم شود..!!
  • ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    0 1
    این بیشرفها فقط وفقط دنبال فتنه گری هستند ولی کور خوندن ضعیف بدبخت هم اسم ننگینی از خودش تو تاریخ گذاشت 🥔🥔🥔🥔🥔🥔🥔🥔🥔🥔🥔🥔از اینها بیشتر غیرت شرف داره
  • ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    1 0
    ظ سفیر کبیر دنیای استکبار و امپریالیسم و صهیونیسم بین الملل در ایران است . حداقل عملکردش طی دورزان وزارتش ( قدم زدن با کری اینکه چه صحبت هایی رد و بدل شده ، استعفاش موقع حضور بشار اسد ، زانو زدنش مقابل سران مفت خور عرب ، نوار صوتیش ، موضع گیری اخیرش در مورد فلسطین که در واقع دفاع از اسرائیل بو د و ... ) این فرد فراماسون یا بهائی یا یهودیه هرچه هست با این اقداماتش مسلمان نیست و ایرانی تا کی باید از وجود این قماش افراد در کشور ضربه بخوریم
  • ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    1 0
    ظریف حلقوم دشمن است وانچه را که دشمن میخواهد نشخوار میکند نه غزه نهلبنان رایادتان هست ساخت اسراعیل بود
  • ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    2 22
    دکتر ظریف امیر کبیر عصر جدید قدر زحمات این مرد بزرگ در اینده معلوم میشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس