وکلای حمید نوری در آخرین جلسه دادگاه تجدیدنظر چه گفتند؟

فرزند حمید نوری، شهروند ایرانی بازداشت شده توسط دولت سوئد، در رابطه با چگونگی برگزاری آخرین جلسه دادگاه تجدید نظر پدرش توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش مشرق، مجید نوری پسر حمید نوری شهروند ایرانی بازداشت شده توسط دولت سوئد صبح امروز ۱۷ آبان ۱۴۰۲ در حاشیه جلسه دادگاه تجدیدنظر پدرش با انتشار ویدیوئی در فضای مجازی، گفت: امروز هفدهم آبان ماه آخرین جلسه دادگاه تجدیدنظر برگزار شد، فردا چهارمین سالروز دستگیری پدرم است که ۴ سال پیش در فرودگاه سوئد دستگیر شد.

وی ادامه داد: وکیل ما صبح امروز در دادگاه چند موضوع را مطرح کرد؛ یکی از این موضوعات در خصوص امید فرهمند بود. این فرد بدون اینکه ثبت کند و یا اینکه به وکلای ما اطلاع دهد، ۶۳ بار پدرم را دیدار کرد و مورد بازجویی قرار داده است و این موضوع خلاف قانون است و نباید قانونا چنین اتفاقی رخ دهد.

مجید نوری در ادامه بیان کرد: وکیل ما در ادامه تأکید داشت که این موضوع باید منجر به تبرئه و مختومه شدن پرونده شود و یا اینکه پرونده مجدد در جریان بررسی قرار بگیرد؛ چراکه فردی که ادعا کرده است (امید فرهمند) عمویش توسط حمید نوری اعدام شده، بی‌طرف نیست و نمی‌تواند حمید نوری را مورد بازجویی قرار دهد.

وی افزود: از طرفی اطلاعات دیدار و بازجویی امید فرهمند با حمید نوری ارائه نشده و در هیچ اشاره‌ای به محتویات و گفتگوی امید فرهمند با حمید نوری در آن ۶۳ جلسه بازجویی نشده است.

مجید نوری بیان کرد: یکی دیگر از مطالبی که از سوی وکلای ما مطرح شد این بود که دادستان‌ها با اینکه دو هفته جلسات دادگاه را به مقر منافقین منتقل کردند تا ۷ نفر از منافقین علیه حمید نوری شهادت دهند. همین اقدام را در جهت بررسی پرونده در ایران انجام ندادند. دادستان های سوئد نه با ایران تماسی گرفتند و نه تلاشی برای بررسی ادعای مطرح شده علیه حمید نوری کردند. همچنین شهود حمید نوری را تهدید کردند که اگر این شهود بخواهند شهادت بدهند، دستگیر خواهند شد.

وی ادامه داد: یکی از خلل‌هایی که در پرونده وجود دارد و ممکن است دادستان عمدا یا سهوا این اقدام را انجام داده باشد این است که بی‌طرفانه عمل نکرده است و در جهت بیان حقیقت گامی برنداشته است و با ایران تماسی برقرار نکرده است. این یکی از نکاتی بود که چندین بار از سوی وکلای حمید نوری تأکید قرار گرفت و بیان شد.

مجید نوری گفت: یکی از نکات دیگری که در این جلسه دادگاه از سوی وکلای حمید نوری مطرح شد این بود که تعارضات و تناقضاتی بود که در خصوص شناخت پدرم وجود داشت. افراد مختلفی که علیه پدرم شهادت دادند، گفته‌های آنها با هم همخوانی نداشت و در تناقض بود. این نکاتی بود که در ۷۵ دقیقه نخست دادگاه امروز مطرح شد.

حمید نوری ۱۸ آبان ماه سال ۹۸ در زمان ورود به فرودگاه استکهلم سوئد به اتهام مشارکت در اتفاقات سال ۶۷ به طرز وحشیانه ای توسط پلیس سوئد دستگیر شد و امروز هزار و ۴۵۹ روز است که در سلول انفرادی نگهداری می‌شود. پس از برگزاری ۹۲ جلسه دادگاه حکم حبس ابد از سوی دستگاه قضائی سوئد برای حمید نوری صادر شد و امروز آخرین جلسه دادگاه تجدید نظر او در حال برگزاری است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    8 0
    کاری باهش ندارن فقط دادخواست اعدامیا گذاشتن جلوش تا رزومه برای اعدام های سالهای 60روبگه
  • محمد ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    0 0
    یعنی ایران نمی‌خواد عکس العمل جدی تری نصبت به این قضیه نشون بده!!!
  • مهرداد ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    0 0
    خلاصه بهش چایی دادند یا هنوز نسکافه میخوره ؟ خیلی باعث تاسفه که دولت جنایتکار و ضد مردمی سوئد حتی یه استکان چای را از ایشان دریغ می کند
  • ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    0 0
    حبس ابد بهترین لطف در حق این آقاست
  • ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    0 0
    والله خسته شدیم بهش بگید خودشو حلق آویز کنه یکی برای انقلاب خودشو فدا کنه چی میشه مگه
  • ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    0 0
    خداوندلعنت کندمنافقین بی شرف راخودشان اینهمه ظلم و ستم کشتارجوانان ایران دختروپسر،اینک بادروغ وجعل معرکه راه انداخته اند،دشمنان سفاک،توسلات موسی ابن جعفرتمامی زندانیان دربندخودش فرج وازادی،تعجیل نماید.
  • ایرانی ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    1 0
    سوئد محل تجمع گروه های تروریستی پ پ ک و تجزیه طلبان ایرانی منافقین ملعون و گروه های نئو نازیسم است پرونده سوئد سیاه است و همانطور که اولاف پالمه توسط تروریست‌های آنجا ترور شد باشد که دیگر یاستمداران سوئد توسط این تروریست‌ها ترور شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس