کد خبر 1544034
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳

به گزارش مشرق، کانال تحولات جهان اسلام در ایتا نوشت:

آخرین تحلیل از وضعیت نظامی در غزه و شمال فلسطین

در دو روز اخیر از نبردها در فلسطین، درگیریها میان مبارزان فلسطینی و نیروهای ارتش رژیم اسرائیل در داخل نوار غزه ادامه داشت. طی دو روز اخیر ارتش رژیم اسرائیل پیشروی‌هایی در شمال و جنوب شهر غزه انجام داده است. میزان این پیشرویها محدود است و مبارزان فلسطینی به شدت در برابر حملات اسرائیل مقاومت می‌کنند.

در محور بیت حانون تغییر خاصی در نقشه میدانی به‌وجود نیامده است و درگیریها در داخل بیت حانون ادامه دارد.

در محور شمال شهر غزه، نیروهای اسرائیلی با پیشروی در امتداد خط ساحلی به نزدیکی محله الشاطی رسیده اند. همچنین درگیریها در محله‌های التوام، السلاطین، الکرامه و در نزدیکی شیخ رضوان ادامه دارد.

در محور جنوب شهر غزه، رژیم اسرائیل در سمت خیابان الرشید و خط ساحلی، به مقدار محدود و کم، مناطق تحت تصرف خود را افزایش داده است. در این محور درگیریها در جنوب محله‌های تل الهوا و شیخ العجلین و همچنین بخش‌هایی از غرب منطقه الزیتون ادامه دارد.

همانطور که در نوشته‌های پیشین اشاره شد، ارتش اسرائیل به‌صورت کلی برای جلوگیری از تلفات انسانی تا حد بسیار زیادی به تانکها و خودروهای زرهی متوسل شده است و نبود نیروی پیاده نظام کافی در کنار خودروهای زرهی کار پیشروی در مناطق شهری را بسیار سخت کرده است. همچنین به همین دلیل، تانکها و خودروهای زرهی اسرائیلی به‌صورت مداوم در کمین مبارزان فلسطینی گرفتار می‌شوند و ارتش اسرائیل متحمل خسارات زرهی فراوان شده است. لازم به ذکر است از زمان آغاز تجاوز زمینی رژیم اشغالگر اسرائیل به غزه تاکنون ۹۷ تانک و خودرو زرهی اسرائیلی به دست مبارزان فلسطینی نابود شده و یا دچار آسیب جدی شده اند و این ارقام درحالی است که جنگ شهری هنوز در همه محورها فعال نشده است.

در محور جنوب نوار غزه و مناطق اطراف خان یونس پیشروی خاصی صورت نگرفته است.

بمباران سنگین مناطق مختلف نوار غزه ادامه دارد. وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای غزه تا این لحظه به بیش از ۱۰۰۲۲ تن افزایش یافته است. همچنین بیشتر از ۲۴۰۰۰ تن نیز زخمی شده اند. ۷۰ درصد شهدا و مجروحان تجاوزات رژیم اسرائیل به نوار غزه زن و کودک هستند.

در جبهه شمالی درگیری‌های توپخانه ای و موشکی بین حزب الله و اسرائیل ادامه دارد و تغییر خاصی در خطوط تماس ایجاد نشده است. طی دو روز گذشته حزب الله با استفاده از آتش توپخانه و موشک‌های ضد زره به مواضع و تجهیزات رژیم اسرائیل در پست‌های مرزی و شهرک‌های اشغالی حمله کرده است. رژیم اسرائیل نیز با استفاده از توپخانه و جنگنده‌ها مواضع حزب الله و مناطق مختلف جنوب لبنان را بمباران می‌کند. در یکی از این حملات، یک خودرو مورد هدف قرار گرفت که طی آن چهار غیرنظامی لبنانی به شهادت رسیدند. در پاسخ به این حمله، حزب الله شهرک کریات شمونه را با راکت‌های گراد مورد هدف قرار داد.

طی دو روز گذشته پنج عضو مقاومت اسلامی لبنان به شهادت رسیدند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 0
    پس اینکه میگن اسقاطیل نوار غزه را دو بخش کرده قضیش چیه؟ خواهشا درست اطلاع رسانی کنید
  • ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 0
    غزه خوشبختان هبه دوبخش شمالی وجنوبی وتونل یابی دراه انجام میشه
  • ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    1 1
    لبیک یا مهدی و خامنه ایی مرگ بر آمریکا ....
  • ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    1 0
    اگر اسراییلی ها حماس و غزه را بخاطر یک روز جنگ تنبیه میکنند اسراییلی ها یک ماه هست بدتر از آن یک روز عمل میکنند و لایق داشتن هیچ کشوری نیستن
  • ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    1 0
    نصر من الله و فتح قريب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس