.

بنابر جزئیات منتشر شده توسط منابع نزدیک به وزارت دفاع امریکا "پنتاگون" در این بسته کمکی ۴ میلیارد دلار تنها برای بخش پدافندی ارتش اسرائیل تخصیص داده شده است.

سرویس دفاع و امنیت مشرق _ یکی از مهمترین جنبه های امنیت روانی و نظامی رژیم صهیونیستی در سالهای اخیر تلاش برای ایجاد چتر پدافندی گسترده با بالاترین درصد موفقیت برای مقابله با حملات موشکی، راکتی و پهپادی مقاومت بوده است.

صنایع نظامی این رژیم با کمک های تکنولوژیک و حمایت مالی گسترده امریکا و اروپا چندین سامانه پدافندی مشهور نظیر گنبد آهنین، فلاخن داود، پیکان و ... توسعه داده است که در جنگ اخیر نیز در سطح گسترده ای مورد استفاده قرار گرفتند.

جزئیات بسته ۱۴ میلیارد دلاری آمریکا برای نجات رژیم صهیونیستی/ وضعیت ذخایر موشک‌های پدافندی گنبد آهنین و فلاخن داود بحرانی است +تصاویر
سامانه پدافندی پیکان

اما با توجه به گستردگی کم سابقه عملیات طوفان الاقصی، نرخ بالای شلیک راکت از نوار غزه و کیفیت بیشتر راکت و موشک های شلیک شده در نبرد اخیر و همچنین حمایت سایر اعضای مقاومت نظیر حزب الله لبنان و انصارالله یمن از مقاومت فلسطین و حملات راکتی و موشکی آنها به سرزمین های اشغالی هم موارد اصابت موفق پرتابه ها به شهرک های صهیونیست نشین به شکل چشمگیری افزایش داشته است و هم آتشبارهای پدافند هوایی اسرائیل با بحران کمبود ذخایر موشک و احتمال "اوت نامبر شدن" مواجه هستند.

به همین دلیل است که با فشار نمایندگان جمهوری خواه به کابینه بایدن برای تصویب هر چه سریعتر بسته نظامی ۱۴ میلیارد دلاری ویژه حمایت از این رژیم، امریکا سریعا دست به کار شده تا اسرائیل را از خطر از دست دادن پوشش پدافندی و اصابت هزاران راکت و موشک به سرزمین های اشغالی نجات دهد.

جزئیات بسته ۱۴ میلیارد دلاری آمریکا

در بسته کمک تسلیحاتی امریکا برای رژیم صهیونیستی به ارزش ۱۴ میلیارد دلار به شکل قابل توجهی روی کمک به بازسازی ذخایر موشک های پدافندی و ساخت پرتابگرهای بیشتر برای ارتش این رژیم تاکید شده است.

جزئیات بسته ۱۴ میلیارد دلاری آمریکا برای نجات رژیم صهیونیستی/ وضعیت ذخایر موشک‌های پدافندی گنبد آهنین و فلاخن داود بحرانی است +تصاویر
سامانه گنبد آهنین

بنابر جزئیات منتشر شده توسط منابع نزدیک به وزارت دفاع امریکا "پنتاگون" در این بسته کمکی ۴ میلیارد دلار تنها برای بخش پدافندی ارتش اسرائیل تخصیص داده شده است.

۳ میلیارد دلار به منظور توسعه سیستم کوتاه برد گنبد آهنین؛ شامل ساخت ۱۰۰ پرتابگر جدید و ۱۴ هزار موشک رهگیر "تامیر" که در این سامانه مورد استفاده قرار می گیرد.

۱ میلیارد دلار به منظور توسعه سامانه پدافندی فلاخن داود و ۶۵۰ تیر موشک "استانر" مورد استفاده در این سامانه.

جزئیات بسته ۱۴ میلیارد دلاری آمریکا برای نجات رژیم صهیونیستی/ وضعیت ذخایر موشک‌های پدافندی گنبد آهنین و فلاخن داود بحرانی است +تصاویر
سامانه فلاخن داود

وضعیت ذخایر موشک‌های پدافندی گنبد آهنین و فلاخن داود بحرانی است

به نظر می رسد عجله شدید امریکا برای تصویب بسته تسلیحاتی سنگین برای رژیم صهیونیستی و اختصاص دادن بخش بزرگی از آن به تقویت پدافند هوایی ناشی از وضعیت بحرانی عملکرد و ذخایر موشکی اسرائیل در این بخش باشد.

پدافند هوایی رژیم صهیونیستی مجموعا ۱۰ آتشبار سامانه گنبد آهنین را تحت خدمت خود دارد که برای دفاع از شهرهایی نظیر سدیروت، عسقلان، اشدود، تل آویو، بیت المقدس غربی، حیفا و ... مستقر شده اند.

جزئیات بسته ۱۴ میلیارد دلاری آمریکا برای نجات رژیم صهیونیستی/ وضعیت ذخایر موشک‌های پدافندی گنبد آهنین و فلاخن داود بحرانی است +تصاویر
اصابت راکت به شهرک سدیروت

تقریبا با هر موج شلیک راکت های مقاومت در غزه صهیونیست ها بایستی سریعا آتشبار موجود در شهر مربوطه را مجددا با موشک های تامیر بارگذاری کرده و آماده حملات بعدی شوند.

جزئیات بسته ۱۴ میلیارد دلاری آمریکا برای نجات رژیم صهیونیستی/ وضعیت ذخایر موشک‌های پدافندی گنبد آهنین و فلاخن داود بحرانی است +تصاویر
اصابت راکت به شهرک Rehovot

از ابتدای نبرد طوفان الاقصی در ۷ اکتبر تا امروز نزدیک به ۱۰ هزار راکت از نوار غزه به سمت شهرک های صهیونیست نشین شلیک شده اند که وضعیت ذخایر موشک های تامیر را برای اسرائیل نگران کننده کرده است؛ تعداد اصابت های بسیار بیشتر به نسبت نبردهای سال گذشته نیز این موضوع را تایید می کند که اسرائیل با مشکل ذخایر موشک های پدافندی مواجه است.

جزئیات بسته ۱۴ میلیارد دلاری آمریکا برای نجات رژیم صهیونیستی/ وضعیت ذخایر موشک‌های پدافندی گنبد آهنین و فلاخن داود بحرانی است +تصاویر


اما این تمام مشکل صهیونیست ها نیست؛ علاوه بر نوار غزه در جنگ اخیر تهدید حملات موشکی-راکتی-پهپادی از سه جبهه دیگر نیز آنها را تهدید می کند، یعنی جنوب لبنان، جولان اشغالی و یمن.

اسرائیل ناچار است علاوه بر سامانه های ضد بالستیک پاتریوت و پیکان، دست کم ۱ آتشبار گنبد آهنین خود را همواره در بندر ایلات مستقر داشته باشد تا با حملات پهپادهای انتحاری و موشک های کروز یمنی مقابله کند.

در صورتی که سطح تنش با حزب الله لبنان بالا برود دیگر تقریبا می توان گفت با موجودی فعلی، پدافند هوایی اسرائیل در مبحث مقابله با راکت های توپخانه ای کار خاصی نمی تواند انجام دهد و تنها سیستم های دیگر نظیر پاتریوت، فلاخن داود و پیکان در بحث مقابله با موشک های بالستیک می توانند با درصدی از تهدیدات مقابله کنند.

به همین دلیل دولت امریکا قصد دارد ضمن کمک فوری خود چند ده آتشبار جدید گنبد آهنین و حدود ۶۵۰ موشک مخصوص سامانه فلاخن داود را فراهم کرده تا در صورت کشیده شدن کار به یک جنگ فراگیر منطقه ای عمق خاک سرزمین های اشغالی با آسیب و خسارات غیر قابل جبران مواجه نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    10 22
    نه بابا لاس میگی ناراحتی بحلانی شده
    • ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
      18 12
      خدا دشمنان مؤمنین را از احمق‌ها آفریده است. یک نمونه‌اش این کاربر از کمپ هرزه‌ها
    • ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
      7 4
      ای بابا چهارتا مهندس درست درمون تو ایران پیدا نمیشه فکری برا گنبد اهنی و جنگنده ها بگیره ؟ هر کدام از این دو تا حذف بشه اسراییل سه سوته کله پا خواهد شد بابا بشینین طرح بدین ایده بدین از سلاح لیزری تا مغناطیسی تا مکانیکی یه چیزی ارائه بدید دیگه ( البته معتقدم این فرصت خداوند به اینهاست و در پایان مهلت فاتح خیبری با یک ضربت کار را تمام خواهد کرد )
    • ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
      3 2
      فقط بمب اتم
  • ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    35 10
    دوره قدرت نمایی و شکوه امریکا و اسراییل تمام شده. فعلا این روزا باید پس گردنی های نیروهای مقاومت را تحمل کنند. ان شالله 🤩🤩🤩
    • ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
      1 0
      به موشکهایی که مینازیدین
    • ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
      4 0
      هرچند که از اسرائیل متنفرم، ولی سایه اسرائیل سر اعراب مستدام باد
    • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
      0 0
      مرگ بر اسراییل کودک کش
  • ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    3 3
    سیستم پدافندی اسراییل شامل همین سه سامانه است که تمامی ارتفاع و تهدید های مختلف را پوشش میدهد و کار آموزش نیرو و سرعت عمل واکنش و هماهنگی و لجستیک را بسیار راحت کرده و باعث کاهش شدید هزینه میگردد , مقایسه شود با ایران که دهها سامانه پدافندی به علاوه صدها پست دیده بانی بصری
  • ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    7 4
    ورود آمریکا برای کمک به اشغالگران دربرابر چند صدنفر که با سنگ و خمپاره دارند میجنگن مایه ننگ،ابروریزی،شرمساری و نمایش قدرت توخالی آنهاست.
    • ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
      0 1
      بخور بخور تاجران همین وقتاست . جنگ راه بیانداز و سلاح و مهمات بفروش . عین چاه ویل اوکراین که دهان زلنسکی دائم باز است
  • ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    26 5
    این احمق‌ها بزدل ترسو همین چندماه پیش می گفتن ما بدون کمک امریکا به ایران جمله میکنیم.خخخخ
    • ضیا ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
      17 7
      خوب الان وقتشه- وضعیت انباهای سلاح هایشان هم بحرانیه - اگه راس میگین همراه با محور مقاومت بهشوون حمله کنید
    • ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
      0 2
      صهیونیست‌ها، کور خوندید که با خیبر شکن محو بشید، همون عیاش ۲۵۰ هم از سرتون زیاده. حکومت نکبتتون هم هشتادسالگی را نخواهد دید.
  • ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    8 8
    خداوند با مردان مقاومت هست وانشاالله پیروزی نزدیک است💪🤲👍
    • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
      0 0
      ان شاءالله
  • ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    13 4
    فعلا" که اسرائیل غزه را با خاک یکسان کرده و بیش از ۱۲ هزار فلسطینی را کشته
    • ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
      0 2
      آخه کشتن زن و بچه کوچولو و پیرمرد و پیرزن، اونم با بمب فسفری و پیشرفته‌ترین سلاح های امریکایی قمپز در کردن داره !
  • ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    6 9
    مشکل لبراشون اینجاست که اگر پای ایران به معرکه باز شه نه فلاخن داوود به دردشون میخوره نه گنبد اهنین. اینها برای راکت های فلسطینی جوابگو هست موشک ها و پهباد های ایران پاتریوت آمریکایی رو تو عین السد و آرامکو رد کردند
  • علی ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    15 9
    روس‌ها برای مقابله با هایمارس آرزوی داشتن گنبد آهنین رو دارن
    • ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
      1 3
      میایم این زیر یه چرت و پرتی می‌نویسیم کی به کیه! اس ۵۰۰ یکی از بهترین سامانه هتی پدافندی هست
  • ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    4 4
    تنها راه شکست اسرائیل اینست که نقطه قوتش بر علیه اش بشود. اگر گنبد آهنین نقطه قوتش است باید تبدیل به سلاحی بر علیه اش شود
  • ناراضی وضع موجود ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    15 0
    و این ور هم دارد همچنان وقت تلف میکند
  • ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    10 1
    ارسال این همه تجهیزات نشان از آمادگی آمریکا و اسرائیل برای یک جنگ منطقه ای است.
    • ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
      1 0
      به زودی
  • ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    2 6
    خوب میشد اگر برخی نیروها از سمت یمن - عراق یا سوریه تاسیسات نفتی مفت خوران عرب را بصورت حتی جزئی هدف قرار میدادند تا بلکه با افزایش قیمت انرژی در بازارهای جهانی این اختصاص دادن بودجه های آمریکا-غرب به رژیم کودک کش صهیونیستی و نئونازی های اوکراین برایشان خیلی گرانتر تمام شود.
  • ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    8 3
    راستی شعار مرگ بر اسراییل در جمعه آخر ماه رمضان به چه چیز تغییر می دهند حالا که حماس و طرفدارانش به التماس افتادند که اسراییل آتش بس کند لابد نتیجه این گنبدها آهنی نبوده.
    • ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
      1 2
      فعلا که آمریکا پیام فرستاده، حماس هم گفته آزادی تمام اسرامون شرط أوله!
    • ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
      0 2
      فعلاً که رزمنده‌های غزه با تفنگ ترقه‌ای و شلوار سه خط، دهن کماندوهای تاشوی شما رو کاهگل کردن.
  • سیدمحمدمهدی ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    0 0
    سلام علیکم منطقه غرب آسیا بویژه منطقه که استعمارگر غربی و صهیونیسم جهانی آن را خاورمیانه می خوانند غرق در نعمات الهی است چرا باید فلسطینیان مقیم غزه دچار کمبود امکانات اولیه زنده ماندن بشوند پس غیرت انسانی و اسلامی سردمداران کشورها منطقه کجا رفته است بقول سید حسن نصر الله امروز مردم غزه فردای انسانیت در تمام منطقه خواهد شد این منطق خداوند متعال است . چرا مجامع بین‌المللی و منطقه‌ای در برابر کشتار ۵۰۰۰ پنج هزار کودک در غزه سکوت اختیار کرده است. این کودکان به چه جرم و گناهی هدف نتانیاهو و رژیم صهیونیستی در غزه قرار گرفته اند و کشتار شده‌اند چرا کشتار کودکان در طول ۳۰ روز در این مقیاس انسانی بی پاسخ مانده است و چرا این اقدامات هنوز ادامه پیدا می کنند. آیا قربانی کردن کودکان جزو رسومات صهیونیسم جهانی بویژه رژیم اسرائیل شده است و باید دیگر ملت های منطقه در برابر آن سر تسلیم فرود آورند که از ظواهر امر چنین بر می آید که آقای بن سلمان و رئیس امارات متحده عربی و اردن و مصر چنین وضعیتی در خاورمیانه عادت کرده اند.
  • ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    1 0
    مهندسان حتماازراکت وموشکها مهندسی معکوس میکنند وپیشنهاددارم که دافند راکتی هم ساخته بشه که کوچکتره
  • ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    4 1
    همین فلاخن داوود و گنبد آهنین نزدیک به ۹۵درصد راکت های این نیروها توسط این دو سامانه در هوا منفجر و بقایایش می ریزه سر غیرنظامیان.
  • ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    0 4
    عثمانی قطعه ای از تمدن ایرانی بود. زبان رسمی دولت عثمانی فارسی بود.
  • ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    1 2
    عثمانی قطعه ای از تمدن ایرانی بود. زبان رسمی دولت عثمانی فارسی بود. ایران نماینده دو تمدن ترکی و فارسی است.
  • وحید ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    0 0
    دولت عثمانی یعنی اسراییل فلسطین تحت امپراطوری ایران بوده است و تمام اقوام تحت امپراطوری ایران در صلح و آرامش زندگی می کرده اند. پس دو کشور اسراییل فلسطین باید تحت امپراطوری کنونی ایران آریایی اسلامی تشکیل بشود.
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    0 0
    امریکا شیطان بزرگه
  • US ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    0 0
    حمله با پهباد ها و موشک های ارزان قیمت خیلی راحت می توانند سامانه گنبدهای دفاعی اسرائیل را از کار بیندازند در حمله ایران به سرزمین های اشغالی سامانه گنبد آهنین و پاتریود و فلاخن و ابراهیم چنان تحت فشار قرار گرفتند که از 120جنگنده نیروی هوایی کشورهای آمریکا و انگلیس و فرانسه و اردن و اسرائیل و احتمالا یکی و دو کشور دیگر عربی برای مقابله با پهبادها و موشک ها کمک گرفته شد گران جنگیدن یکی از عوامل شکست قدرت های متجاوز است به غیر از انهدام اهداف از پیش تعیین شده شلیک موشک ها از سامانه های دفاعی و پرواز هواپیما ها و شلیک موشک های آن صدها میلیون دلار به اسرائیل و هم پیمانانش خسارت وارد کرده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس