کد خبر 1543222
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۰

به گزارش مشرق، کانال هم‌سرنوشت‌ها در تلگرام نوشت:

تحلیلی بر سخنرانی روز گذشته سید حسن نصرالله:

اعتقاد نصرالله و یا حداقل پیش‌بینی او و گروهش طولانی بودن جنگ است. به همین دلیل است که او خود را در تهدید، خسته نکرد بلکه خطوط قرمزی برای غزه ترسیم کرد. در چیزی که می‌توان آن را به عنوان «ابهام حساب شده» توصیف کرد، زمان زیادی را برای بیان روایت خود صرف کرد. او می‌دانست که مخاطبان زیادی دارد، و به همین دلیل از چنین فرصتی برای ارسال پیام به بازیگران اصلی استفاده کرد، نه اینکه به عنوان یک رهبر پوپولیست عمل کند!

این سخنرانی ممکن است در میان سخنرانی‌های او در زمینه درگیری‌های عربی_اسرائیلی محبوبیت کمتری داشته باشد. نصرالله بسیاری از فلسطینی‌ها و اعراب را که انتظار یک لفاظی آتشین برای جنگ تمام عیار را داشتند، ناراحت کرد. او چنین کاری را در شرایط متفاوتی انجام خواهد داد، مثلا زمانی که حماس فرماندهی و کنترل کامل در غزه را از خود نشان ندهد و زمانی که مستأصل باشد.

با توجه به تسلط خوب نصرالله در جنگ روانی و اینکه می‌داند مقامات اسرائیلی او را زیر نظر دارند، او سخنرانی خود را با پیام‌های پنهان زیادی ایراد کرد. همچنین با ذکر معادله شهروند در برابر شهروند، خط قرمز آشکاری را در جبهه لبنان ترسیم کرد.

اما نصرالله در لبنان تحت فشار است. کشوری که ورشکسته است و میلیون‌ها نفر از مشکلات اقتصادی جدی رنج می‌برند. رهبر حزب‌الله می‌خواست این نگرانی‌ها را رفع سازد که ورود لبنان در حد جبهه اصلی جنگ نیست.

این اولین سخنرانی نصرالله [از ۷ اکتبر] بود، او یک سخنرانی دیگر را در روز یازدهم انجام خواهد داد. فاصله زمانی بین این دو سخنرانی، محدودیت زمانی نصرالله برای ایالات متحده و دیگر بازیگران با نفوذ به منظور مهار درگیری است، تا آن زمان ممکن است لحن متفاوتی را شاهد باشیم.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    0 0
    حرف های نصرالله کاملا درست و منطقی بود و هرکسی غیر از این فکر کنه یا دشمنه یا یک منافق موزیه که فقط ادای دفاع از مقاومت درمیاره. اگه خیلی از حرفاش ناراحت هستن از زیر پتوشون بیان بیرون و گمشن برن با اسرائیل بجنگن. تا الان حزب الله بیش از 60 شهید داده باز یه یه عده ای ملخ میان میگن حزب الله پس کی وارد جنگ میشه. این منگلا بهتره برن مغز معیوبشون رو چک کنن. اینا حق نظر دادن ندارن.
  • ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    0 0
    لعنت بر امثال مصی فحاشی نژاد ها و حامیان مزدور و پولی نژادش که با اجرای استراتژی 20 سال پیش ناتانیاهو جهت گسست ارزشی در ایران ، تمام داشته ها و زحمت های داخل مملکت بعد ویرانی جنگ 8 ساله رو ، در چشم نداشته نسل جدید ول شده در اینترنت طوری هیچ کردند و با ترویج بازی تمدن و آزادی صهیونیست های مسیحی آمریکایی جامعه رو طوری فشل و بی غیرت کردند تا فضا این بشه و کلید آخر توسعه ارضی صیونیزم اسرائیل از نیل تا فرات بعد تا هرات و ..به همین راحتی زده بشه . این نسل جدید و ناشکر باید وحشت جنگ و خلع نداشتن ارزش و غیرت جهت حفظ وطن و مقاومت کردن رو دوباره تجربه کنه تا قدر داشته های از دست رفته رو بعدا بفهمه . بهترین فکرها ، زمانها و بهترین سرمایه ها عوض تقویت بیش از پیش بنیه نظامی ، درگیر حماقت ها و رفع فتنه های غرب ، و وحوش مزدور آنها شد. خاک توی سر افرادی که به خاطر دنیای خودشون، وطن دین و خون فروختند . پس دنیا ی متمدن غرب اهل گفتگو و حقوق بوده و نیازی به سلاح موشک نبوده و ادامه تحریم ها هم به سبب کاسبی بوده ، تف به ذات نداشته هر که خائن و وطن فروشه ..... لعنت بر حماقت ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس