ما در چرخه ترک اعتیاد دچار اشکال هستیم

رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به حادثه آتش‌سوزی در کمپ ترک اعتیاد شهرستان لنگرود، گفت: دو نفر از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس برای بررسی علت حادثه به این محل اعزام شدند.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه ۱۴ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی، گفت: از طرف خودم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی درگذشت ۳۲ نفر از هموطنان‌مان در حادثه آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد در شهرستان لنگرود را تسلیت گفته و برای ۱۸ مجروح این حادثه هم آرزوی صحت و سلامتی دارم.

وی بیان کرد: حادثه آتش‌سوزی در کمپ ترک اعتیاد شهرستان لنگرود واقعاً حادثه تلخ و ناگواری بود. دو نفر از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس برای بررسی علت حادثه به این محل اعزام شدند تا بررسی‌های لازم را انجام دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به تجربه‌ای که در مسئولیت‌های قبلی داشتم، باید بگویم که از این قبیل حوادث در این کمپ‌ها زیاد تکرار شده، اما هیچ موقع به این گستردگی نبوده است.

قالیباف با بیان اینکه در چرخه ترک اعتیاد و شیوه همکاری بین مؤسسات بخش خصوصی با این مجموعه‌ها و دستورالعمل‌هایی که باید رعایت شود دچار اشکال هستیم، گفت: انتظار می‌رود کمیسیون اجتماعی مجلس با هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت کشور و نیروی انتظامی در دستورالعمل موجود بازنگری کنند تا از وقوع این حوادث پیشگیری شود.

عدم توجه به نکات ایمنی در مرکز ترک اعتیاد لنگرود

در ادامه جلسه، پرویز محمدنژاد نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی، گفت: امروز در لنگرود عزای عمومی اعلام شده، چرا که یکی از کمپ‌های ترک اعتیاد دچار آتش سوزی شد و ۳۲ نفر از جوانان بی‌گناه که به هر طریقی در دام اعتیاد گرفتار شده بودند و برای زندگی بهتر به اینجا مراجعه کرده بودند، فوت کردند و ۱۷ نفر نیز دچار سوختگی شدند.

وی تاکید کرد: رعایت نکات ایمنی و امکانات پزشکی از الزامات و پروتکل‌هایی است که باید در کمپ‌های ترک اعتیاد رعایت شود، اما متأسفانه بسیاری از این ضوابط در این مرکز رعایت نشده بود. لازم است اقدامات لازم برای پیشگیری از وقوع این حوادث صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    1 4
    لعنت بر کسانیکه اعتیاد را بیماری می دانن نه جرم، اگر جرم تلقی بشه با مجازاتهای سنگین ایجاد بازدارندگی می کنه
    • ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      1 2
      بعضی جوانان از اینکه تیم محبوبشان گُل خورده، خوابشان نمی‌برد، اما کاری ندارند که مبارزه «حزب‌الله» و صهیونیست‌ها» به کجا رسید! این یعنی به جوانان «نظام فکری» نداده‌اید. نظام فکری باید رابطه اعتقادات شیعی را با همه عرصه‌های زندگی مشخص ‌کند. # مرگ بر آمریکا و اسراییل ... # مرگ بر آمریکا و اسراییل ... # مرگ بر آمریکا و اسراییل ... # مرگ بر آمریکا و اسراییل ... # مرگ بر آمریکا و اسراییل ... # مرگ بر آمریکا و اسراییل ...
  • ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    0 0
    باریکلا نماینده...
  • ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    1 1
    در هر مدیریتی پیشگیری مهم است ،اتفاق می افتد بعد دوسه روز حرف می زنند و بعد فراموش ،مثل اهواز مثل پلاسکو مثل معادن مثل لنگرود چرا تو پادگان ها کمه چون چک لیست بازدید و کنترل دارن.
  • ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    1 1
    کمپ اعتیاد چیه؟ بیشتر شبیه طوبله هست فقط به فکر پول جمع کردن هستن تا تامین ساختمان و امکانات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس