کد خبر 1543161
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
واکنش تند هاشمی نسب به درگیری نکونام و یحیی/ باید یک کتاب درباره کثافت‌کاری‌های شما نوشت

مربی تیم استقلال گفت: اگر بخواهیم درباره کثافت‌کاری‌های شما صحبت کنیم که باید یک کتاب نوشت.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال استقلال درحالی با یک تساوی بدموقع از قزوین به تهران بازگشت که با توجه به نتایجی که سایر رقبا کسب کردند، در صورت کسب هر ۳ امتیاز دیدار در برابر شمس‌آذر می‌توانست موقعیت خود را در صدر جدول رده‌بندی تحکیم کرده و برای کسب عنوان قهرمانی نیم‌فصل به روزهای پیش رو بیش از هر زمان دیگری امیدوارتر شود. با این حال مهدی هاشمی‌نسب، مربی استقلالی‌ها که این دیدار را هم از روی سکوها تماشا کرد در این خصوص اعتقاد دارد که فلسفه فوتبال به این شکل نیست که در هر دیدار حتی در برابر تیم‌هایی که مدعی نیستند هم از پیش برنده باشید؛ هرچند استقلال برای موفقیت به جز رقابت در برابر حریفان باید در جبهه‌های دیگر هم بجنگد. درباره این دیدار، اختلافات اخیر بین نکونام و گل‌محمدی و سایر مسائل مرتبط دیگر دقایقی با هاشمی‌نسب به گفت‌وگو نشستیم که در ادامه می‌خوانید:

صحبت را از ماجراها و دعواهای اخیر بین سرمربیان استقلال و پرسپولیس آغاز کنیم. شما در این مورد چه صحبتی دارید؟

حرف و حدیث همیشه در فوتبال وجود داشته و دارد اما متاسفانه در این بین یک‌سری آدم‌ها ورود می‌کنند تا آدم خوبه داستان بشوند! الان هم به این موضوع ورود کرده‌اند که چرا جواد و یحیی این شکلی با هم صحبت می‌کنند. فوتبال همین است. در همه جای دنیا هم تنش دارد و حالا هم بین اینها تنش و اختلافاتی به وجود آمده است. دو روز دیگر هم با هم رفیق می‌شوند و مشکلات‌شان حل می‌شود.

یعنی اعتقاد دارید این دعوا به برخی‌ها که درباره‌اش اظهارنظر می‌کنند، ربطی پیدا نمی‌کند؟

همین‌طور است. نمی‌دانم چرا برخی کاسه داغ‌تر از آش می‌شوند و می‌خواهند موعظه کنند تا آدم خوبه این ماجرا شوند. بازهم تاکید می‌کنم فوتبال همین است. هرکسی دارد برای تیمش می‌جنگد تا تیمش را موفق کند.

بیشتر بخوانید:

دعوای نکونام و گل‌محمدی به هواداران کشیده می‌شود

توصیه شما به همدلی دوباره بین این نفرات است؟

پایش بیفتد همدلی و همه‌چیز دیگر وقتی بحث ملی باشد، هست. اما الان پرسپولیسی‌ها دارند برای خودشان می‌جنگند و تلاش می‌کنند و ما هم داریم برای خودمان می‌جنگیم و تلاش می‌کنیم. این دلیل نمی‌شود یک عده بخواهند ادای آدم‌های خوب داستان را دربیاورند. بدبختی ما همین است. کسانی که هیچ جایگاهی در این فوتبال ندارند، می‌خواهند مثلا بگویند ما هم هستیم. یک نفر از آن ور دنیا می‌آید و موعظه می‌کند درحالی‌که خودش هزار و یک مشکل دارد. بعد می‌آید و می‌گوید جواد نکونام این‌جوری و آن‌جوری نباید بکند چون با این کارها به جایی نمی‌رسد. اگر بخواهیم درباره کثافت‌کاری‌های شما صحبت کنیم که باید یک کتاب نوشت. جواد و یحیی با هم مشکل دارند. من و یحیی هم با هم مشکل داریم اما اگر پایش بیفتد مشکلات را کنار می‌گذاریم. الان هم هرکدام‌مان برای منافع تیم‌مان می‌جنگیم و تلاش می‌کنیم. برای خوشحالی هواداران هرکاری هم لازم باشد می‌کنیم. مشکلی وجود ندارد. زیبایی فوتبال به همین چیزهایش است. مگر مورینیو و گواردیولا با سایر مربیان مشکلی ندارند؟ همه با هم در این فوتبال مشکل دارند اما این مشکل تا جایی هست. در هر صورت همه فوتبالی‌ها حد و مرز خود را می‌دانند. فوتبال همین است، تنش دارد. فوتبال همان‌طور که جذاب است، به همان میزان هم تنش در آن زیاد است.

نکته قابل توجه اینکه همیشه این تنش‌ها و دعواها در هفته‌های پایانی فصل و در هنگامی که تیم‌ها برای قهرمانی می‌جنگند، ایجاد شده و شدت می‌گیرد اما اینکه از همین هفته‌های ابتدایی شاهد این مسائل باشیم، یک مقدار عجیب است.

ما قهرمانی ندیده‌ایم یا جنجال ندیده‌ایم یا تنش ندیده‌ایم؟ همه اینها هست و آخر فصل هم یک تیم قهرمان می‌شود و مبارکش باشد. همه ما داریم می‌جنگیم برای قهرمانی، حالا هر تیمی به یک شکل و شیوه‌ای. خیلی مسائل در این فوتبال وجود دارد. فوتبال ما هم فوتبال نرمالی نیست که فقط جنگ باشد و تلاش خودت. مشکلات و موانع دیگر هم وجود دارد. اگر واقعا وارد این مشکلات نشوید و نخواهید با آنها بجنگید که دیگر هیچی. همان ۱۰ هفته اول و تا قبل از نیم‌فصل سرت را می‌برند. به همین دلیل برای قهرمانی و شادی دل هوادار باید برایش جنگید.

به بازی با شمس‌آذر برسیم. به نظر می‌رسد نتیجه‌ای که در قزوین به دست آمد انتظارات هواداران را برآورده نکرد.

در فوتبال از این خبرها نیست که جلوی هر تیمی از پیش برنده باشید. این‌طور نیست که حتما توقع برد جلوی چنین حریفانی را داشته باشیم. ما فقط می‌جنگیم، همین. هیچ قولی هم نمی‌دهیم اما تا آخرین نفس برای موفقیت استقلال و خوشحالی هواداران‌مان می‌جنگیم و مبارزه می‌کنیم. خیلی از این روزها هنوز پیش روی‌مان قرار دارد. فوتبال این‌طور نیست که همه‌اش برد باشد. اگر قرار باشد مدام ببرید که دیگر رقابت و موفقیت در آن معنایی ندارد. ضمن اینکه برای رسیدن به این امر باید چیزی به بازیکنان و تیم داده باشند که چیزی را از آنها بخواهند. ما داریم با دست خالی می‌جنگیم و تلاش می‌کنیم. داریم با چنگ و دندان، تیم را می‌کشیم و برای خوشحالی و شادی دل هواداران و برای موفقیت استقلال تلاش می‌کنیم و ان‌شاءالله پایان فصل نتیجه‌اش را هم می‌گیریم. اما اینکه می‌گویید هواداران انتظار چنین نتیجه‌ای را نداشتند، این‌طوری‌ها هم نیست. آنهایی که باید فوتبال بفهمند، می‌فهمند که فوتبال، شمس‌آذر و استقلال و نفت آبادان و سپاهان و ملوان و... ندارد و هیچ چیزی در آن قابل پیش‌بینی نیست. این‌طور نیست که حالا چون ما تماشاگران بیشتری داریم یا تیم‌مان قدمت دارد یا قهرمان آسیا شده و افتخار دارد بخواهد از قبل در همه دیدارها برنده باشد و بیاید همه تیم‌ها را ببرد. ما هم دوست داریم این اتفاق بیفتد اما واقعیت این است که فوتبال این شکلی نیست. فوتبال را باید با چشم باز دید.

در همین دیدار اما استقلال بیشترین امید گل در جریان بازی‌هایش در این فصل را ایجاد کرد.

این مسائل هم مهم نیستند. اگر آن سوی قضیه را بخواهید بگویید که شانس گل ایجاد کردیم و بیشترین موقعیت را فراهم کردیم، به این شکل هم نمی‌توان به فوتبال نگاه کرد. اصلا نمی‌توان در فوتبال درباره چیزی صحبت کرد یا آن را پیش‌بینی کرد چون گره‌هایی دارد که هنوز باز نشده و خیلی‌ها نمی‌توانند آن را پیش‌بینی کنند. هیچ چیزی در فوتبال قابل پیش‌بینی نیست.

موضع کادرفنی استقلال درباره احتمال لغو دیدار با تراکتور چیست؟

چرا این دیدار به عقب بیفتد؟ اگر امکانش مهیا باشد باید بازی کنیم.

به استقلال امسال چقدر امیدوار هستید؟

چرا امیدوار نباشیم؟ داریم می‌جنگیم و با تمام توان هم در درون زمین و هم در بیرون زمین برای موفقیت تیم تلاش می‌کنیم. همان‌طور که سایر تیم‌ها دارند برای موفقیت و رسیدن به هدف می‌جنگند، ما هم داریم می‌جنگیم.

البته به اذعان استقلالی‌ها داوران این اجازه را به استقلال نمی‌دهند.

این هم یک بحث دیگر است. خیلی مشکلات دیگر هم وجود دارد. برای رسیدن به هدف که قهرمانی است باید با خیلی جاهای دیگر بجنگیم که ما با تمام وجود این کار را برای موفقیت انجام می‌دهیم.

تماشای بازی‌ها از روی سکوها سخت نیست؟

چاره‌ای وجود ندارد و فعلا باید با این موضوع کنار بیایم.

همچنان مورد لطف همیشگی هواداران استقلال قرار دارید.

هواداران استقلال به من محبت دارند و من هم از صمیم قلبم آنها را دوست دارم و امیدوارم بتوانیم در پایان فصل خوشحال‌شان کنیم.

درباره سقف قرارداد که موجب بیرون ماندن شما از لیست شده چه صحبتی دارید؟

صحبت خاصی ندارم.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • موریس ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    7 6
    فقط رسانه های زرد سراغ همچین شخصیتی برای مصاحبه می روند !
    • ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      6 7
      خوب فشارتون داده
    • موریس ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      6 4
      در جواب 9:58 : فشار که پنج شش سال رو شماست با گلات و پلات .
    • ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      6 1
      واقعا
    • استقلال قهرمان آسیا ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      1 0
      حرف حق تلخه . ایشون جنستون رو خوب میشناسه . زد و بند و فساد
    • ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
      0 0
      11:12 از چیزایی که خودتون به دست اوردید مایه بذاریدوچیزی که داره بد میسوزونه 70 سال حسرت یه قهرمانی خارج از ایرانه.این دیگه دست اقایون نیست بهتون تقدیم کنن.البته قهرمانی بدون باخت با شاه فرهاد و کسب تنها جام طلایی تاریخ لیگ برتر و پنجمین باشگاه دنیا که بدون باخت قهرمان شده هم کم نمیسوزونه
  • علی اس اسی ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    3 5
    با هاشمی نصب فقط یک ستاره دیگر کم است
  • ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    3 7
    مهدی سرطلایی تا ابد میسوزونه لنگیا رو
    • ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      1 2
      سرطلایی؟؟؟؟؟؟خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    • ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      0 1
      اگر سواد داری برو ببین چند تا گل تو کیسه فسفس دسته سومی خابونده. برای پرسپولیس سر طلایی بود. و از روی عقده که رفت فسفس شد جوجه ا یه گل. خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    3 3
    واقعا قهریا نازمحمدی و افشین فرشچی با چه رویی این مزخرفاتو میگن؟
  • ابو ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    0 1
    اصلا ایننطور درگیری لفظی همیشه کاررا به جای باریک میکشاند که عده ایی المکی دخالت میکنند و کری نکو و یحیی را به جنگ تن به تن تبدیل میکنند
  • ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    3 4
    توی این متن بنظرم یک سومش عبارت «ما داریم میجنگیم »هست! چرا تو استقلال این ذهنیت وجود داره که همه علیه اینها هستند
  • ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    5 3
    حالاکاشکی خودش ذره ای آبرو و شخصیت داشت!!!خخخخخخخخخخخخخخ
  • ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    3 5
    تو دیگه برو بمیر
  • ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    5 4
    دوکلمه هم از مادرعروس
  • ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    4 5
    هاشمی وجدانا حالا که حرف زدن یادت ندادن لااقل برو حرف نزدن را یادبگیر!
  • ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    4 5
    هاشمی نسب اگه عقل داشت که کیسه ای نبود.
    • ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
      0 0
      فکر کن لنگی باشی از عق و عقلانیت هم حرف بزنی خخخخخ تناقض اندر تناقض
  • ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    2 2
    کاملا معلومه که دوباره
  • ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    3 4
    بااون قیافه زاغارتش بایدم حرف صدمن یه غاز بزنه
    • ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
      1 0
      همه که مثل لنگیا نیستن
  • ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    4 3
    حالا کی با حرفهای این میپیمونه؟؟؟
  • ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    5 4
    برو بشین
  • ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    3 4
    باز تو قدقد کردی هپلی؟
  • ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    5 4
    خوب پرت وپلا میگه هااااااااااا
  • ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    1 0
    معلومه چقدر با هر کلمه آتیش میزنه بعضی هارا. اینجا خبر مال تاجه ولی فقط کامنت لنگی میبینیم😂😂😂
    • ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
      1 0
      اتیش گرفتن.امسال از اون سالهاست که لنگیا تاریخی اذیت بشن خخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس