کد خبر 1543534
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
یحیی گل محمدی - جواد نکونام

مشاجره و درگیری‌های لفظی و زشت دو باشگاه پایتخت و سرمربیان آن‌ها در حالی این روزها سوژه اصلی فوتبال کشور است که برخی چهره‌ها مانند هاشمی‌نسب معتقدند آن‌ها خیلی زود یکدیگر را بغل می‌کنند.

به گزارش مشرق، مشاجره و درگیری‌های لفظی و زشت دو باشگاه پایتخت و سرمربیان آن‌ها در حالی این روزها سوژه اصلی فوتبال کشور است که برخی چهره‌ها مانند مهدی هاشمی‌نسب معتقدند این اتفاقات خیلی زود تمام می‌شود و آن‌ها یکدیگر را بغل می‌کنند و مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال هم ابراز امیدواری می‌کند که این حرکات زننده و حرف‌های زشت دیگر تکرار نشود.

این درست که چنین درگیری‌های لفظی در فوتبال عمری کوتاه دارند و به قول هاشمی‌نسب طرفین خیلی زود همه چیز را فراموش می‌کنند، اما باید توجه داشته باشیم که ما در خصوص یک دعوای معمولی و یک مشاجره عادی در سطح خیابان یا کوی و برزن حرف نمی‌زنیم. باید توجه داشته باشیم که جایگاه سرمربیان دو تیم پرسپولیس و استقلال در بین مردم چگونه تعریف می‌شود و چه توقعی از آن‌ها می‌رود. مشخص است که نوع ادبیات و رفتار سرمربیان این دو تیم الگوی نسل جوان و علاقه‌مند به فوتبال و مهم‌تر از آن الگوی کسانی است که در ابتدای راه مربیگری هستند. بنابراین اصلاً درست نیست با تصور اینکه این دو خیلی زود کدورت‌ها را کنار می‌گذارند از کنار این ماجرا رد شویم. شأن و جایگاه دو سرمربی استقلال و پرسپولیس کاملاً مشخص است، دو جایگاهی که بزرگان زیادی را به خود دیده و حالا به گل‌محمدی و نکونام رسیده است. از این‌رو به نظر می‌رسد این دو ابتدا باید متوجه باشند که در چه جایی قرار دارند و بعد اینگونه بدون ترمز به یکدیگر و همه بتازند.

بیشتر بخوانید:

واکنش تند هاشمی نسب به درگیری نکونام و یحیی

نوع نگاه همفکران هاشمی‌نسب در دو باشگاه، نگاهی فوتبالی به ماجراست که ایرادی هم به آن نمی‌توان گرفت، اما بد نیست که خود این چهره‌ها و خاک فوتبال‌خورده‌ها هم توجه داشته باشند که فوتبال امروز با گسترش روزافزون فضای مجازی با فوتبالی که آن‌ها در دهه‌های گذشته در آن حضور داشتند تفاوت زیادی دارد و هر حرکت و حرف افراد شاخص آن تبدیل به یک فرهنگ و هنجار می‌شود، حالا تصور کنید که این رفتار زشت و زننده هم باشد.

در این میان، اما تعجب‌برانگیزتر از اظهارنظرهای فوتبالی‌ها، ابراز امیدواری مهدی تاج برای تکرار نشدن این حرکات و حرف‌ها در فوتبال است! جالب اینکه رئیس فدراسیون فوتبال عنوان می‌کند «هر بحثی را نمی‌توان با کمیته اخلاق و انضباطی حل کرد»؛ تاج در حالی این را می‌گوید که امروز برای همه واضح و روشن شده که اگر همان ابتدا برخوردی درست و محکم با چنین رفتارهایی صورت می‌گرفت دیگر کسی به خود اجازه نمی‌داد اینگونه افسارگسیخته و هر هفته به همه بتازد.

رئیس فدراسیون فوتبال گویا متوجه نیست که ماجرای امروز به نکونام و گل‌محمدی و پرسپولیس و استقلال خلاصه نمی‌شود و تمام لیگ درگیر آن هستند و همه علیه هم حرف می‌زنند. اگر چنین مشکلی نباید توسط کمیته اخلاق و انضباطی حل و فصل شود، پس چه کسی باید به آن ورود کند؟! بی‌خیالی فدراسیون فوتبال و ابراز امیدواری به اینکه چنین رفتارهایی با چند تذکر و خشک و خالی و نصیحت‌هایی که به گوش کسی هم فرو نمی‌رود، درست مانند تشر پدری است که در مقابل تخلفات فرزندانش به یک چشم‌غره از راه دور اکتفا می‌کند و نتیجه چنین اقدامی کاملاً مشخص است. فوتبال ایران به اندازه کافی حاشیه و مسئله دارد. فوتبالی که به سبب نوع مدیریت و پول زیاد در سراشیبی سقوط قرار دارد، پس بهتر است برای آنکه بی‌اخلاقی هم به مشکلات روزافزون آن اضافه نشود با نگاه فوتبالی و دلسوزی‌های بیهوده جلوی تنبیه متخلفان اسم و رسم‌دار آن را نگیرید.

منبع: جوان آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    0 0
    برخورد مسئولین فوتبال ما با مسئله اتوبوسی کنعانی زادگان را با شدت برخورد با تخلف اخلاقی رئیس فدراسیون اسپانیا مقایسه کنید در اینجا همه چی با من بمیرم تو بمیری خیلی راحت چشم پوشی میشود ولی آنها به اصولشان اعتقاد دارند و با تخلفات فوری برخورد می شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس