کد خبر 1543066
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
تل آویو: ترکیه نشان داد که در کنار حماس است

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی شنبه شب در واکنش به فراخوانده شدن سفیر ترکیه در فلسطین اشغالی اعلام کرد که ترکیه نشان داد کنار حماس است.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه ترکیه روز شنبه اعلام کرد در پی تداوم حملات علیه غیرنظامیان و توجه نکردن به درخواست‌ها برای آتش‌بس در غزه، سفیر ترکیه در تل‌آویو فراخوانده شد.

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ خود اعلام کرد: «با توجه به فاجعه انسانی در حال وقوع در غزه که در پی حملات مداوم اسرائیل علیه غیرنظامیان و امتناع اسرائیل از درخواست‌ها برای آتش‌بس و جریان کمک بشردوستانه مداوم و بی‌مانع ایجاد شده، تصمیم گرفته شد "شاکر اوزکان تورونلار" سفیر ما در تل‌آویو برای رایزنی به آنکارا فراخوانده شود.»

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی شنبه شب به این رویداد واکنش نشان داد. به گزارش منابع خبری، وزارت خارجه رژیم اسرائیل تصمیم ترکیه برای فراخواندن سفیر خود را برای رایزنی گامی دیگر در کنار حماس خواند.

پیش‌تر «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه با بیان این که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی حتی حمایت ساکنان فلسطین اشغالی را هم از دست داده، گفته بود «نتانیاهو دیگر کسی نیست که بتوانیم با او صحبت کنیم، او را کنار گذاشته‌ایم».

اردوغان روز جمعه هم با بیان اینکه اولویت اکنون آتش‌بس کامل در نوار غزه برای دستیابی به ثبات در منطقه است، گفت که صهیونیست‌ها ۲۸ روز است در غزه جنایت می‌کنند.

اردوغان ۶ آبان در سخنانی تاکید کرده بود حماس گروه تروریستی نیست و این رژیم اسرائیل است که از تروریست‌ها در سوریه و عراق حمایت می‌کند. اظهاراتی که توهین سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل به رئیس‌جمهور ترکیه را در پی داشت و «گیلعاد اردان» در واکنش گفته بود «عقرب همیشه عقرب می‌ماند».

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی هم در پاسخ به مواضع ترکیه در حمایت از حماس ادعا کرد که دستور داده دیپلمات‌های اسرائیلی از ترکیه به فلسطین اشغالی بازگردند. اما منابع دیپلماتیک ترکیه با ابراز تعجب از این دستور، اعلام کردند که این دیپلمات‌ها پیش‌تر و از ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) خاک ترکیه را ترک کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    14 2
    اردوغان منافق است و صهیونیست ها هم برای حفظ نوکر خود این حرف ها را برعلیه اردوغان میزنند . اگر اردوغان با مردم فلسطین بود صهیونیست ها را به رسمیت نمی شناخت و سفارت کثیف تنها را در ترکیه باز نمیکرد . و یا ارسال سوخت به صهیونیست ها از کشورش را اجازه نمی داد و...
  • ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    1 1
    خب چرا جرات نداری به تکریه حمله کنی فقط طورت به فشفشه به دستان میرسه و فاز شیر گرفتی
  • ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    3 0
    ایران که قرار بود اسراییل رو نابود کنه، از تانک‌های و ارتش اسراییل ترسیده و از بقیه کشورها می‌خواهد این آرزویش را برآورده کنند. خخخخ
  • ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    7 1
    تلاویو غلط کرد دولت ترکیه تمام قد آستین کشیده در خدمت صهیونیسم است
  • ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    1 1
    خالی نبند، سگ زرد برادر شغاله
  • سهیل ۰۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    1 1
    دعوای زرگری.... عردوغان صهیونیست
  • حسین ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    2 1
    ترکیه همیشه در کنار اسراییل بوده و هست. اردوغان از خود اسراییلیها بیشتر صهیونیست است فقط خیلی خیلی ریاکار و سالوسه
  • ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    4 1
    رفیق دزد و شریک قافله!
  • ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    10 1
    دروغه ترکیه عضو ناتو است اگر بخواد هم نمیتونه به غزه کمک کنه همین چندروز پیش بود که ترکیه به هواپیماهای انگلیسی اجازه گشت و شناسایی بر فراز نقاطی از ترکیه و نزدیک به پایگاه های سپاه در سوریه داد
  • حسن ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    3 1
    ناراحت نباشید اردوغان چندوقت دیگر با یک سواری ساخت ترکیه میاد دستبوسی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس