نگرانی استرالیا در مورد رفتارهای پرخطر غول‌های فناوری

رگولاتور استرالیا گفت در مورد رفتارهایی مانند جمع آوری داده‌ها و اقدامات ضد رقابتی شرکت‌های فناوری بزرگ نگران است و خبر از قوانین رقابتی جدیدی در این زمینه داد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، ناظر رقابت استرالیا روز دوشنبه اعلام کرد که قوانین رقابتی جدیدی در پاسخ به گسترش سریع پلتفرم های مربوط به شرکت‌هایی مانند آمازون، اپل، گوگل، متا و مایکروسافت الزامی است.

کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا در آخرین گزارش خود برای استعلام خدمات پلتفرم دیجیتال، این نگرانی را مطرح کرد که گسترش این پلتفرم ها خطر درگیر شدن آنها در رفتارهای مضر مانند جمع آوری داده ها و اقداماتی را که انتخاب های مشتریان را محدود می کند، افزایش داده است.

رئیس کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا گفت: «اصلاحات پیشنهادی ما شامل فراخوانی برای حمایت از مصرف‌کننده هدفمند و کدهای خدماتی خاص برای جلوگیری از رفتار ضدرقابتی توسط پلتفرم‌های دیجیتالی خاص است.»

کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا می‌گوید پلتفرم‌های دیجیتال می‌توانند با قدرت بازار قابل توجهی از شیوه‌هایی برای جلوگیری از نوآوری رقبا استفاده کنند.

این رگولاتور همچنین تعهدات اجباری جدیدی را برای تمام پلتفرم‌های دیجیتال برای رسیدگی به کلاهبرداری‌ها، برنامه‌های مضر و بررسی‌ موارد جعلی پیشنهاد کرده است.

کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا گفت: باید اطمینان حاصل شود که قوانین رقابت برای پاسخگویی به چالش‌های ناشی از فناوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی و واقعیت مجازی مناسب هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس