پاییز و زمستان ایران 2 درجه گرم‌تر سال‌های گذشته است

تارنمای TROPICAL-TIDBITS پیش‌بینی کرد، ایران در سه ماهه پیش رو بین ۰.۲۵ تا ۲ درجه افزایش دما نسبت به بلندمدت را تجربه خواهد کرد.

به گزارش مشرق، بر اساس اطلاعات تارنمای (TROPICAL-TIDBITS) ایران در سه ماهه پیش رو با افزایش دما نسبت به متوسط بلندمدت مواجه خواهد شد.

این افزایش دما در گستره ایران بین ۰.۲۵ تا ۲ درجه سانتیگراد اتفاق خواهد افتاد و مناطقی از شمال غرب، شمال شرق، شرق و مرکز ایران بیشترین میزان افزایش دما را تجربه خواهند کرد.

بر اساس پیش‌بینی‌های این تارنمای آماری در ۶ ماه آینده نیز کشور درگیر افزایش دما خواهد بود و مکان‌هایی از استان‌های اصفهان، فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان بیشترین افزایش دما را تجربه خواهند کرد.

*سیلاب نتیجه افزایش گرما در ایران است

در این راستا عباس علمداری، کارشناس مسائل اقلیمی به خبرنگار فارس گفت: تغییرات اقلیمی سبب شده تا همه دنیا از جمله ایران با افزایش دما مواجه شوند که این پدیده در کنار پیش‌بینی افزایش بارندگی به سیلاب منتهی خواهد شد.

به گزارش فارس، بر اساس اطلاعات سازمان هواشناسی سال آبی گذشته با افزایش ۱.۱ درجه‌ای میانگین دمای هوای کشور نسبت به میانگین بلندمدت به اتمام رسیده بود و پیش‌بینی‌های اقلیمی حاکی از تداوم شرایط افزایش دما در ایران است.

در این شرایط تغییر الگوی بارش از برف به باران در کنار افزایش روان‌آب‌ها می‌تواند شدت بارندگی را تقویت و زمینه شکل‌گیری پدیده سیلاب را رقم بزند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    0 0
    # مرگ بر آمریکا و اسراییل ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس