کد خبر 1544379
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
آفتاب

دانشمندان اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه اعلام کردند که امسال گرمترین سال ۱۲۵ هزار سال اخیر خواهد شد.

به گزارش مشرق، دانشمندان اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه اعلام کردند بر اساس آمارهایی که نشان می‌دهد اکتبر امسال گرمترین ماه سالهای اخیر بوده امسال گرمترین سال طی ۱۲۵ هزار سال گذشته خواهد شد.

بر اساس این گزارش، تغییرات آب و هوایی کوپرنیک اتحادیه اروپا اعلام کرد که ماه گذشته نسبت به اکتبر قبل بیشترین دما را با فاصله بیشتری ثبت کرده است.

معاون تغییرات آب و هوایی کوپرنیک اتحادیه اروپا اعلام کرد:‌ این رکورد ۰.۴ درجه سانتی گراد بیشتر بود که یک رقم بزرگی است.

بر اساس این گزارش، این گرما در نتیجه افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای از فعالیت‌های انسانی است که امسال با پدیده النینو هم همراه شده است.

میانگین جهانی دما در ماه اکتبر امسال از میانگین سالهای ۱۸۵۰ تا ۱۹۰۰ به میزان ۱.۷ درجه سانتی گراد گرمتر شده است که موسسه کوپرنیک این سالها را دوره قبل از صنعتی شدن نامیده است.

معاون تغییرات آب و هوایی کوپرنیک اتحادیه اروپا در بیانیه ای با بیان اینکه امسال گرمترین سال طی ۱۲۵ هزار سال گذشته خواهد شد، گفت: رکورد قبلی در سال ۲۰۱۶ بود که همان زمان هم با پدیده النینو همراه بوده است.

کوپرنیک با بررسی آمارهای دهه ۱۹۴۰ اعلام کرده است وقتی این آمارها را بررسی می کنیم می توانیم بگوییم که امسال گرمترین سال طی ۱۲۵ هزار سال گذشته است.

تغییرات آب وهوایی تاثیر مخربی بر طبیعت دارد همین امسال سیل هزاران نفر را در لیبی از بین برد و گرمای شدید هوا در آمریکا جنوبی و کانادا بدترین وضعیت را برای حیات وحش رقم زد.

در این زمینه پیرز فارستر، دانشمند تغییرات آب و هوایی در دانشگاه لیدز اعلام کرد:‌«با کاهش گازهای گلخانه‌ای طی یک دهه آینده می‌توانیم میزان گرم شدن کره زمین را به نصف کاهش دهیم.»

وی افزود: باید سیل‌های مخرب، گرم شدن کره زمین، طوفان‌ها و تهدید حیات وحش را کنترل کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    0 0
    شانس منه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس