بلینکن خطاب به اسرائیل: بابت حمایت از شما تحت فشار قرار داریم؛ به ما کمک کنید

وزیر امور خارجه آمریکا در سفرش به تل‌آویو از مقام‌های اسرائیلی خواسته با پذیرش وقفه در جنگ فشارها بر روی واشنگتن بابت حمایت تمام‌عیار از اسرائیل را کاهش دهد.

به گزارش مشرق، یک مقام آمریکایی و ۳ مقام اسرائیلی گفته‌اند آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در سفرش به تل‌آویو به همتایان اسرائیلی خود گفته که موافقت با وقفه‌های انسان‌دوستانه در جنگ به واشنگتن برای کاستن از فشارهای فزاینده‌ای که بابت حمایت از اسرائیل با آن روبرو است کمک خواهد کرد.

وبگاه آکسیوس که یک رسانه نزدیک به منابع امنیتی-نظامی رژیم صهیونیستی است گزارش داده بلینکن علاوه بر این به مقام‌های اسرائیلی گفته موافقت با وقفه‌های انسان‌دوستانه به اسرائیل کمک خواهد کرد برای پیشبرد عملیات زمینی در غزه زمان بخرد.

دولت بایدن به صورت علنی گفته که از هدف اسرائیل برای نابود کردن توانمندی‌های نظامی حماس حمایت می‌کند اما از طرف برخی از نماینده‌های دموکرات در کنگره و همچنین از طرف متحدان و شریکانش در کشورهای عربی برای درخواست آتش‌بس تحت فشارهای فزاینده‌ای قرار گرفته است.

مقام‌های اسرائیلی می‌گویند بلینکن به همتایان اسرائیلی خود گفته است دولت بایدن به دلیل حمایت کامل از اسرائیل هم در صحنه داخلی و هم در صحنه بین‌المللی زیر آتش انتقادات قرار گرفته است.

بلینکن همچنین به بنیامین نتانیاهو و اعضای کابینه جنگی اسرائیل گفت که او می‌داند که عملیات اسرائیل علیه حماس بیشتر از چند روز زمان خواهد برد.

مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی گفته‌اند بلینکن گفته به دلیل فشارهایی که آمریکا با آن مواجه است برقراری وقفه در جنگ به اسرائیل کمک خواهد کرد برای پیشبرد عملیات زمانی خود زمان بیشتری بخرد.

منابع مورد استناد آکسیوس گفته‌اند پیام بلینکن به مقام‌های اسرائیل این بود: «ما نمی‌خواهیم جلوی شما را بگیریم اما به ما کمک کنید تا به شما کمک کنیم زمان بیشتری در اختیار داشته باشید.»

مقام‌های اسرائیلی از جمله یوآو گالانت، وزیر جنگ و هرزی هالوی، رئیس ستاد مشترک ارتش به بلینکن گفته‌اند که وقفه در جنگ مگر در صورت آزادی همه گروگان‌ها اتفاق نخواهد افتاد.

بلینکن در رایزنی‌های خود با مقام‌های اسرائیلی به آنها گفت افزایش شمار تلفات غیرنظامیان در غزه و منتشرشدن تصاویری مانند تصاویر مربوط به حملات هوایی به اردوگاه جبالیا کمکی به دولت بایدن برای دفع فشارهایی که با آن مواجه است نخواهد کرد.

گالانت از حمله به اردوگاه جبالیا دفاع کرد و مدعی شد که عوامل حماس خودشان را در محاصره ده‌ها غیرنظامی پنهان کرده بودند.

او همچین ادعا کرد که یکی از فرماندهان حماس و ۲۰ عضو دیگر این گروه که در عملیات ۷ اکتبر دست داشته‌اند در آن عملیات کشته شده‌اند. این در حالی است که حماس شهادت یکی از فرماندهانش در این حمله را تکذیب کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    3 0
    کم کم بهانه تراشی ها برای رهاکردن اسرائیل بحال خودش مثل اوکراین میشه!!!
  • ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    11 1
    جهان اسلام با اتحاد و همبستگی میتواند درس عبرت فراموش نشدنی به آمریکا در منطقه بدهد
    • ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
      3 0
      # مرگ بر آمریکا و اسراییل ....
    • ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
      3 0
      # مرگ بر آمریکا و اسراییل ....
  • ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    10 0
    بیل ... احمق بداند.‌ این اول کار است. که فهمیده اید. به علت حمایت همه جانبه از قاتل انسانها و کودک کش تحت فشار هستید! تحت فشار بودن تان که چیزی نیست.‌ در آینده بود و نبودتان به خطر خواهد افتاد. به چرخ تا مقاومت نیز بچرخد.‌کارتان تمامه...، منتظر روزهای قرائت برای مرگ همیشگی صهیونها از صحنه و صفحه روزگار: الفاتحه
  • ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    10 0
    چرا هرچی دلقکه مورد حمایت آمریکا ست
  • میم کاف ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    0 1
    من یک تحلیلی دارم، اگر دوستان تحلیل بهتری دارند ممنون میشم ارائه کنند: “متاسفانه حماس بدون هماهنگی با اتاق مشترک جبهه مقاومت، عملیات طوفان اقسی را اجرا کرد، همین باعث شد جبهه مقاومت بدون آمادگی کافی در برابر عمل انجام شده قرار بگیره. به همین دلیل در عمل واکنش ایران، حزب الله لبنان، عراق، سوریه و در نهایت یمن با کندی و به صورت تاحدی مبهم شروع شد. این ابهام البته بخاطر این بود که دست مقاومت در تهیه ملزومات برای حمله زمینی، دریایی و هوایی برای حمله به شاهراههای حیاتی رژیم صهیونیستی، رو نشه و برای من کاملا قابل درکه. اما نکته مهم اینه که چون در جبهه مقاومت فقط یک آمادگی کلی وجود داشت و آمادگی برای واکنش فوری و هماهنگ وجود نداشت، اقدام انفرادی حماس باعث شد واکنش جبهه مقاومت باتاخیر و پنهان کاری زیاد انجام بشه و همین موضوع باعث جری تر شدن صهیونیست ها شد. در نتیجه تعداد شهدای غزه به شدت بالا رفت و الان هم متاسفانه صهیونیست ها وارد زمین غزه شده اند و در کمال بی رحمی درحال انجام عملیات از هوا زمین و دریا هستند. درحالی که تهدیدهای حزب الله برای ورود به جنگ درصورت ورود صهیونیست ها به زمین غزه عملا یک تهدید توخالی باقی ماند. گویا جبهه مقاومت به حدکافی آمادگی دفاع همه جانبه را نداشت”. این نظر بنده است. اگه دوستان نظر بهتری دارند لطفا بنویسند. متشکرم
  • رضا ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    1 0
    بهتر نیست آقای بلینکن نتانیاهو را به طویله خود دعوت کند تا سرشان را در یک آخور فروکنند؟؟!
  • ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    1 0
    # مرگ بر آمریکا و اسراییل ....
  • ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    1 0
    مرگ بر امریکا و سگ وحشی امریکا... مرگ بر اسرائیل
  • ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    1 0
    # مرگ بر آمریکا و اسراییل ....
  • ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    0 0
    بازی همیشگی، رژیم اشغالگر و جعلی برای گریز از پذیرش شکست، خواهد گفت بنا به درخواست آمریکا از میدان فرارخواهد کرد؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس