کودکان کار ۲۰ برابر مستمری والدینشان درآمد دارند/ ۷۰ درصد کودکان سر چهارراه‌ها وابسته به مافیا هستند

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، نحوه ارائه خدمات به کودکان کار و خیابان را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، به نقل از روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، بر اساس مصوبه سال۹۵ شناسایی و ساماندهی کودکان کار به‌عهده سازمان بهزیستی است، اما شهرداری تهران در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی با فراهم کردن زیرساخت‌هایی چون پویاشهر اقدام به ساماندهی این کودکان کرده است.

کلینیک سیار دندانپزشکی و چشم‌پزشکی به همت یک مجموعه خیریه سلامت‌محور و مرکز پویا شهر محله خاوران با هدف ارائه خدمات ویژه به کودکان کار و خیابان راه‌اندازی شده است.

دکتر احمد احمدی‌صدر مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با بیان این مطلب می‌گوید که علاوه بر کودکان کار و خیابان به خانواده‌هایشان در این کلینیک‌ها خدمات درمانی ارائه می‌شود.

توجه به تحصیل و آموزش کودکان کار و خیابان نیز همواره مورد تأکید مدیریت شهری بوده است. ازاین‌رو برای ارتقای تحصیلی آنها کارگاه مشاوره تحصیلی در مراکز پویاشهر پیش‌بینی ‌شده است.

دکتر احمدی‌صدر در راستای تأیید این موضوع می‌گوید: معتقد هستیم همه کودکان، حق تحصیل دارند و ازاین‌رو زمینه علم‌اندوزی را برای کودکان کار و خیابان در مراکز پویاشهر فراهم کردیم. به‌هرحال این کودکان درگیر کار هستند و شرایط تحصیلی خاصی دارند و برخی هم از تحصیل بازمانده‌اند. با برگزاری کارگاه‌های مشاوره تحصیلی در مراکز پویاشهر تلاش می‌شود، روند تحصیل این کودکان تسهیل شود. طبق مذاکرات انجام شده با مسئولان آموزش‌وپرورش تعدادی از دانش‌آموزان پس از گذراندن دوره‌های تحصیلی در مراکز پویاشهر می‌توانند در مدارس دولتی ادامه تحصیل دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس