کد خبر 1519852
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴
محسن مهدیان

چند کودک‌کار را به جرم دزدی گرفته بودند. باید تقاص می‌دادند. باید جبران می‌کردند و باقی ماجرا... اما این دزدهای کوچک، روایت دیگری برایمان داشتند.

به گزارش مشرق، محسن مهدیان طی یادداشتی در روزنامه همشهری نوشت: همکار خبرنگارم دلخور بود. سوژه‌اش نتوانسته بود توجهم را جلب کند. گفتم مختاری ولی کلیشه است. گفت دستگیری یک کودک دزد جذاب نیست؟ گفتم از این خبرها زیاد است. گفت کودک است. گفتم فرقی نمی‌کند. گفت کودک‌کار است. گفتم دیگه بدتر. کودک‌کار است و احتمالا گشنگی و یا فشار صاحب کار باعث شده دستش به کجی رود. گذشتیم. اما سوژه ادامه داشت. ماجرا از وقتی شنیدنی شد که متوجه شدیم قصه این دزدی قصه دیگری است.

چند کودک‌کار را به جرم دزدی گرفته بودند. باید تقاص می‌دادند. باید جبران می‌کردند و باقی ماجرا. اما این دزدهای کوچک، روایت دیگری برایمان داشتند.

محرم بود و چند کودک‌کار تصمیم می‌گیرند در محله دروازه‌غار تهران تعزیه برگزار کنند و برای تعزیه لباس می‌خواستند. دستشان به جایی بند نبود و جیبشان هم خالی، اما از حال و هوای محرم نمی‌شد گذشت. این شد که تصمیم گرفتند لباس تعزیه را از راه دزدی تهیه کنند و هرطور شده تعزیه را برپا کنند.

تلخ و شیرین قصه را تصویر کردیم تا اینکه هفته بعدش یک راننده تاکسی تماس گرفت و گفت که گزارش را خوانده است و می‌خواهد کمک کند. گفتم چه کمکی؟ گفت من تعزیه‌گردانم و می‌خواهم برای این بچه‌ها کلاس بگذارم. خیّر دیگری هم لباس تهیه کرد و باقی ماجرا.

چند روز پیش دوستی که در جریان آن‌روزها بود، تماس گرفت و گفت جمع دیگری از کودکان‌کار دوست دارند تعزیه برپاکنند. بانی لباس و تجهیزات هم داریم. آقای راننده را صدا می‌کنید؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مهرداد IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    5 5
    همینها بزرگ که شدند می شوند آقایان و خانمهای کنونی که با اسم دین تجارت می کنند
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
      0 3
      شما کوچک بودی قضاوتهای اینچنینی داشتی که الان قضاوت سرعتی فرمودید؟
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
      2 1
      اگر قابل هدایت هستید خدا هدایت تون کنه، بیماری نق زدن و شاکی بودن و همش طلبکار بودنتون رو شفا بده. خدا همه ذهن های سیاست زده رو شفا بده.
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    5 4
    خدایا به حق حسینت عاقبت همه مونو ختم به خیر کن
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    4 4
    چه مزخرفاتی سرهم کردی برای خودشیرینی
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    10 3
    هدف وسیله را توجیه میکند؟ عجب!
  • حمید IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    0 3
    مساله عشق و علاقه این کودکان به آقایی است که او را بزرگترین انسان عالم می دانند و می خواهند کاری بکنند ولی از روی کودکی و قطعا کم اطلاعی راهی پیش گرفته اند که صحیح نبوده است ( " هدف وسیله را توجیح می کند " برای این کودکان عبارت خیلی بزرگی است و نادرست ، " همینها که بزرگ شدند .... " انشا الله میشوند مدافع حرم نه اختلاس گر و ... ، متاسفم که دانسته یا ندانسته آب به آسیاب دشمن می ریزید . خدا رحمت کند همه ی اموات خود آقای راننده تاکسی را و همچنین خیرینی که به ایم کودکان از بهترین دوران زندگی شان جز زحمت و رنج چیزی متوجه نمی شوند ، کمک کرده اند تا حداقل به خواسته دل های پاکشان برسند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس