پهپادهای اوکراین در آسمان «کورسک» و «بریانسک» سرنگون شدند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش این کشور چند پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را در استان کورسک و بریانسک رهگیری و منهدم کرده است.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که بامداد امروز چهارشنبه نیروهای ارتش اوکراین با استفاده از پهپادهای انتحاری قصد حمله به مناطقی در استان «بریانسک و کورسک» داشتند، اما پدافند هویی ارتش این پهپادها را رهگیری و منهدم کرد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که «در بامداد اول نوامبر تلاش‌ها و حملات تروریستی رژیم کی‌یف با استفاده از پهپادهای انتحاری به قصد هدف‌قراردادن مناطقی در خاک روسیه، دفع شد.

وزارت دفاع روسیه دیروز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش این کشور یک جنگنده میگ -۲۹ و ۸ موشک کروز «سایه طوفان» ارتش اوکراین را در مناطق مختلف زاپروژیا و خرسون رهگیری و منهدم کرده است. آن‌گونه که در این بیانیه آمده در ۲۴ ساعت گذشته پدافند هوایی ارتش روسیه همچنین یک بالگرد ام‌آی -۸ و ۳۳ پهپاد ارتش اوکراین را در منطقه لوهانسک سرنگون کرده است.

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه نیز اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش این کشور در شبه‌جزیره کریمه ۸ موشک کروز «سایه طوفان» ارتش اوکراین را رهگیری و منهدم کرده است.

موشک‌های کروز سایه توفان یا استورم شادو (Storm Shadow) موشکی پنهان‌کار، میان‌برد و هوا پرتاب است که با وزن ۱۳۰۰ کیلوگرم دارای حداکثر بردی معادل ۵۶۰ کیلومتر است. این نوع موشک‌ها را انگلیس در اختیار ارتش اوکراین قرار داده است.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه هم دیروز با اشاره به تلاش مذبوحانه آمریکا برای حفظ هژمونی خود در جهان، گفت که ارتش اوکراین از آغاز ضدحملات علیه مسکو در ماه ژوئن، بیش از ۹۰ هزار تن از پرسنل نظامی خود را از دست داده است.

شویگو که در دهمین مجمع امنیتی شیانگ‌شان چین صحبت می‌کرد، گفت: واشنگتن در تلاش برای نیل به برتری و سلطه ژئوپولیتیکی، نظامی و راهبردی همه‌جانبه، در حال تضعیف و از بین بردن بنیان‌های امنیتی بین‌المللی است. ائتلاف ناتو تحت رهبری آمریکا سال‌ها منافع امنیتی مشروع روسیه را نادیده انگاشته و با لجاجت در پی گسترش بوده و در نهایت مسکو را به اعمال «اقدمات متقابل» در اوکراین اجبار کرد.

وی تاکید کرد: غرب نیز در واکنش با به‌راه انداختن جنگ هیبریدی علیه ما، آشکارا مسیر تحمیل «شکست راهبردی» به روسیه را در پیش گرفته است. آن ها از اوکراین به‌عنوان «دژکوب» سواستفاده کردند و کی‌یف صرفاً نقش کالای مصرفی را بازی می‌کند.

با این حال، به گفته شویگو، ضدحملات کی‌یف که مدت‌ها در بوق و کرنای رسانه‌ای شده بود، به‌رغم تسلیحات و حمایت غرب شکست خورده و بیش از ۹۰ هزار سرباز مرده و حدود ۶۰۰ دستگاه تانک و تقریباً یک هزار و ۹۰۰ زره‌پوش ویران‌شده روی دست آن ها گذاشته است. تحولات ناگهانی اخیر در روابط بین‌الملل، در راستای تقویت نظام چندقطبی اجتناب‌ناپذیر است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    0 0
    از اون ور غزه و لبنان رو میزن اینجا روس ها رو میزنن. جبه مقاومت از هر طرف زیر ضربه. خدا بخیر کنه
  • هاتف IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    0 0
    مگه اوکراین هنوز هم وجود خارجی دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس