کد خبر 1542065
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
حمله موشکی گسترده اوکراین به جنوب روسیه خنثی شد

یک مقام روس اعلام کرد که سامانه دفاع هوایی این کشور، حمله گسترده نیروهای مسلح اوکراین با هفت فروند موشک به مناطق جنوبی روسیه را بر فراز منطقه «خرسون» دفع کرد.

به گزارش مشرق، ولادیمیر سالدو (Vladimir Saldo) فرماندار منطقه خرسون در کانال تلگرامی خود نوشت: اندکی پیش، پدافند هوایی ما حمله موشکی گسترده دشمن [اوکراین] به مناطق جنوبی روسیه را خنثی کرد.

وی ادامه داد: هفت موشک که توسط هواپیماهای دشمن شلیک شده بود و به سمت «کریمه» می‌رفت، بر فراز منطقه خرسون سرنگون شد.

فرماندار تصریح کرد: درحالیکه اکثر موشک‌ها در هوا دفع شده‌اند اما ۲ موشک بر روی زمین در منطقه‌ای متروکه منفجر شد.

این مقام روس افزود: به مردم و زیرساخت‌ها آسیبی وارد نشده؛ در عین حال، تهدید موشکی هنوز از بین نرفته است و نیروهای پدافند هوایی ما در آماده‌باش کامل هستند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد. ضدحمله اوکراین نیز پس از ماه‌ها آماده‌سازی، در ماه ژوئن (خرداد) آغاز شد.

آمریکا و کشورهای غربی تاکنون در پاسخ به حمله روسیه تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کردند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    0 0
    پوتین قهرمان تو دیگه چرا؟ کارو تمام کن دیگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس