کد خبر 1541891
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
مرتضوی: به دنبال تامین مسکن برای کارگران هستیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: در بحث یک میلیون واحد مسکونی که قرار است برای آحاد مردم تامین شود، بتوانیم یک کمک ویژه‌ای انجام دهیم تا کارگران صاحب ملک شوند.

به گزارش مشرق، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز (چهارشنبه، ۱۰ آبان‌ماه)‌در حاشیه برگزاری جلسه هیات دولت‌ گفت:‌ قانون گذار مشخص کرده است که شورای عالی کار به چه نحو حداقل حقوق و دستمزد را مشخص کند. همان گونه که بارها گفته‌ایم ما حداقل حقوق و دستمزد را معین کرده‌ایم نه حداکثر را. لذا؛ هر چه میان کارگری و کارفرمایی توافق شود مورد قبول وزارتخانه نیز قرار دارد.

وی افزود: در جلسات نیز اساساً بحث می‌شود یک عضو اقناع می‌شود و یا نه. ذات جلسات نیز به همین گونه است. در جلسه آتی به دنبال این هستیم که اگر ممکن باشد در حوزه مسکن کارگری گفت‌وگو شود. البته من دعوت کردم و با همکاران عزیزمان در وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌ها و بانک‌های عامل نیز مذاکره داشته‌ام تا در این باره گفت‌وگو کنیم.

وزیر کار با اشاره به تامین مسکن کارگری نیز، گفت: در بحث یک میلیون واحد مسکونی که قرار است برای آحاد مردم تامین شود، بتوانیم یک کمک ویژه‌ای انجام دهیم تا کارگران صاحب ملک شوند.

مرتضوی در پاسخ به سوالی درباره جلسه اخیر شورای عالی کار، بیان کرد: جلسه اخیر بسیار خوب بود همانطور که می‌دانید نمایندگان کارگران سه نفر هستند و دو نفر نیز به عنوان اعضای علی البدل در این شورا حضور دارند که مجموعاً ۵ نفر می‌شوند. امکان دارد فردی مصاحبه‌ای انجام دهد اما آنچه من در فضای مجازی و رسانه‌ها مشاهده کردم مباحثی نبود که در آنجا مورد بحث قرار گرفته باشد و امکان دارد استنباط فردی باشد.

وزیر کار درباره آخرین تغییر تحولات دهک بندی ها نیز گفت: براساس قواعدی که معین شده است جمعیت کشور به ده دهک درآمدی تقسیم شده که براساس شاخص ها و ویرایش تغییراتی صورت می گیرد که بعدا این تغییرات ممکن است سبب تغییر در دهک ها شود.

وی در پایان افزود: وزارت کار ویرایش هایی را در دست انجام دارد و به محض نهایی شدن به طور قطع اعمال خواهد شد.

مرتضوی همچنین درباره میزان استقبال مردم از طرح کالابرگ الکترونیکی عنوان کرد: استقبال از کالابرگ الکترونیکی در حال افزایش است و تعداد فروشگاه‌ها به حدی رسیده است که هر مشتری در هر منطقه‌ای امکان دسترسی به مراکز فروش کالاها را دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس