بازدید نخست‌وزیر مصر از گردان 101 ارتش در مرز فلسطین

نخست‌وزیر مصر از گردان ۱۰۱ ارتش در مرز فلسطین، واقع در صحرای سینا بازدید کرد.

به گزارش مشرق، «مصطفی مدبولی»، نخست‌وزیر مصر امروز سه‌شنبه، ۳۱ اکتبر با همراهی رئیس اتحادیه قبایل شمال صحرای سیناء از مقر گردان ۱۰۱ در این منطقه بازدید کرد.

طبق گزارش شبکه خبری «روسیا الیوم»، گردان ۱۰۱ در منطقه مرزی با فلسطین قرار دارد که بر اساس توافقات و معاهدات بین‌المللی دارای تسلیحات محدود است؛ این منطقه جنگلی حفاظت شده طبیعی است که ساخت و ساز در آن غیرممکن است و مصر، مسئولیت دفاع از مناطق العریش، شیخ زوید، الجوره و رفح را بر عهده دارد.

گردان ۱۰۱ به دلیل اهمیت راهبردی به عنوان مقر نیروهای مستقر در العریش، شیخ زوید و رفح، این روزها کانون توجه همگان است. به همین خاطر، نیروهای آن به طور مداوم با اتاق عملیات اصلی نیروهای مسلح مصر در تماس هستند و در بازدیدها مورد توجه فرماندهی کل قرار می‌گیرند.

امروز و در بیست و پنجمین روز از حملات ارتش رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، اشغالگران مدعی تداوم تحرکات زمینی خود در اطراف نوار غزه هستند و اذعان می‌کنند قصد گسترش عملیات را دارند؛ جنبش مقاومت اسلامی حماس هم در پاسخ به جنایات تل‌آویو، به حملات موشکی خود علیه شهرک‌های اشغالی ادامه می‌دهد.

کشورهای عربی و اسلامی از جمله عربستان سعودی، کویت و عمان امروز بار دیگر بر لزوم اعلام آتش‌بس در نوار غزه و ورود کمک‌های بشردوستانه تاکید و تصریح کردند که عملیات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه، به بهانه «دفاع از خود» قابل پذیرش نیست.

وزارت امورخارجه مصر روز شنبه ۲۸ اکتبر با انتشار بیانیه‌ای، مسئولیت عدم پذیرش قطعنامه آتش‌بس بشردوستانه در فلسطین توسط تل‌آویو را به عهده رژیم صهیونیستی دانست و درخصوص پیامدهای انسانی و امنیتی حمله زمینی به نوار غزه هشدار داده بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 0
    اعراب سازشکار در خواب هستند- امت محمد را چه شده است
  • عبدالله IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 0
    خاک عالم بر سر دولتمردان مزدور و ارتش خوار و ذلیل مصر بی غیرت. به فاضلاب می مانند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس