کد خبر 1541467
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷
۴٠ درصد تشکل های مردم نهاد در کشور فعال نیستند

معاون مشارکت‌های امور اجتماعی وزارت کشور با اشاره به اینکه بالغ بر ۴۰ درصد تشکل های مردم نهاد فعالیت نمی کنند، گفت: به جد به دنبال اجرای طرح های غربالگری و سطح بندی تشکل های مردم نهاد هستیم.

به گزارش مشرق، محسن ولیئی عصر امروز در نشست با جمعی از مدیران تشکل‌های مردم‌نهاد استان قزوین که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ۱۸۴۹ تشکل مردم‌نهاد در استان قزوین در قالب گروه های مردمی، هیئت مذهبی، سمن ها، مراکز نیکوکاری، خانه های بهزیستی و کانون های فرهنگی و هنری مساجد فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه تشکل های مردم نهاد حلقه میانی دولت و مردم هستند، افزود: مردم کشورمان ۳ برابر ارزش کل یارانه پرداختی انفاق می کنند و این رقم به بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان می رسد.

معاون مشارکت‌های امور اجتماعی وزارت کشور بر ضرورت برگزاری دوره‌های توان‌افزایی و توانمندسازی تشکل های مردم نهاد تاکید کرد و گفت: استانداری ها و دستگاه های فرهنگی و اجتماعی در راستای تقویت سمن ها و تشکل های مردم نهاد ۷ راهبرد اساسی دارند.

این مسوول یادآور شد: بسیاری از مدیران تشکل های مردم نهاد دارای صلاحیت کافی و توانایی مدیریتی نیستند و بر همین اساس به دنبال راه اندازی رشته دانشگاهی مدیریت امور خیریه در مقطع تحصیلی کارشناسی در مراکز دانشگاهی هستیم.

ولیئی در ادامه با اشاره به ضعف بازرسی در تشکل های مردم نهاد، اذعان کرد: مجموعه های ارشد مدیریتی متوجه ضعف در حوزه بازرسی هستند و به همین جهت با جدیت به دنبال ایجاد بازرسی های منسجم و منظم در استان ها می باشیم.

وی ادامه داد: بازرسین تشکل های مردم نهاد با پشت سر گذاشتن دوره های تخصصی می توانند در کنار نظارت از مجموعه ها و هیات مدیره تشکل ها، یاریگر دولت در نظارت ها باشند.

معاون مشارکت‌های امور اجتماعی وزارت کشور در پاسخ به سوال یکی از مدیران تشکل های مردم نهاد استان قزوین مبنی بر موضوعات مرتبط با حوزه مالیاتی، گفت: یکی از کارهای ویژه انجام شده در سال جاری، ایجاد شعبه امور مالیاتی خاص تشکل‌های مردم‌ نهاد است.

این مسوول خاطرنشان کرد: تشکیل شعبه شورای حل اختلاف ویژه تشکل های مردم‌نهاد نیز از دیگر ویژه برنامه های دولت در جهت حمایت و رفع موانع این مجموعه ها است.

ولیئی در پایان ضمن اشاره به اینکه بالغ بر ۴۰ درصد تشکل های مردم نهاد فعالیت نمی کنند، تاکید کرد: به جد به دنبال اجرای طرح های غربالگری و سطح بندی تشکل های مردم نهاد هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس