کلورلی: برای توقف موقت درگیری‌ها در غزه تلاش می‌کنیم

وزیر خارجه انگلیس در ادامه موضع لندن گفت این کشور در تلاش برای توقف موقت درگیری‌ها در نوار غزه به منظور رسیدن کمک‌های بشردوستانه به مردم این منطقه است اما از درخواست برای آتش‌بس خودداری کرد.

به گزارش مشرق، «جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس امروز دوشنبه (۳۰ اکتبر، هشتم آبان) گفت لندن در تلاش است تا توقف موقت درگیری‌ها در نوار غزه را به منظور رسیدن کمک‌های بشردوستانه بیشتر به فلسطینی‌های در حصر در این منطقه ترتیب دهد.

از زمانی که رژیم موقت صهیونیستی بمباران این منطقه پرجمعیت فلسطینی را آغاز کرده، کمک رسانی به غزه متوقف شده است. کلورلی در محل اقامت سفیر بریتانیا در امارات به رویترز گفت کمک‌های بشردوستانه به تدریج به غزه می‌رسد اما باید حجمش به میزان قابل توجه افزایش یابد. کلورلی قرار است اواخر امروز با همتای اماراتی خود دیدار کند.

وی توضیح داد: «ما به طور گسترده با مصری‌ها، اسرائیلی‌ها و سایرین در حال کار هستیم تا یک توقف بشردوستانه داشته باشیم، توقف موقت تا بتوانیم کمک‌های بشردوستانه را به افراد نیازمند برسانیم». به نوشته رویترز، دیپلمات ارشد انگلیس اما خواستار آتش‌بس کامل نشد.

رژیم صهیونیستی درخواست‌های بین‌المللی از جمله از سوی سازمان ملل را برای توقف بشردوستانه بمباران غزه که به گفته مقام‌های وزارت بهداشت فلسطین یک میلیون نفر را آواره و بیش از هشت هزار نفر را شهید کرده، رد کرده است.

پیش‌تر، سخنگوی «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس گفت بریتانیا وقفه بشردوستانه درگیری در غزه برای تسهیل ارسال کمک به این منطقه را بررسی می‌کند اما خواهان آتش‌بس کلی نیست زیرا به ادعای او، «تنها به نفع حماس» خواهد بود. وی تاکید کرده بود وقفه‌های بشردوستانه موقتی و دامنه آن محدود است.

با وجود حمایت مقامات انگلیسی از اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، هزاران نفر از معترضان به جنایت صهیونیست‌ها در نوار غزه، شنبه ۲۸ اکتبر، ششم آبان در حمایت از مردم فلسطین در خیابان‌های لندن تظاهرات برپا کردند و خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس