نقض حریم هوایی خانه بایدن توسط یک هواپیمای شخصی

حمایت رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا از موضوع نسل‌کشی فلسطینی‌ها با توجه به گذشته استعماری کشورش چندان تعجب آور نیست.

به گزارش مشرق، خبرگزاری الجزیره در گزارشی جدید ضمن اشاره به سیاست‌های ناعادلانه رئیس جمهور آمریکا در باب حمایت از رژیم صهیونیستی در برابر ملت فلسطین به این موضوع می‌پردازد که تمامی دولت‌های آمریکا در دوره‌های مختلف حامی رژیم صهیونیستی بوده‌اند و بر خلاف اظهاراتی که انجام داده‌اند به هیچ عنوان در سیاست‌های خود به فکر حفظ اصول حقوق بشر برای ملت فلسطین نیستند.

الجزیره در این رابطه می‌نویسد: سه سال پیش زمانی که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شد، امیدهایی مبنی بر ایجاد تغییر مثبت در سیاست‌های آمریکا در قبال فلسطین شکل گرفت. دولت پیش از بایدن به رهبری «دونالد ترامپ» به عنوان فردی نژادپرست، برنامه و دیدگاه‌های راست افراطی در قبال حمایت از اسرائیل را به طور کامل پذیرفته بود. تحت تاثیر اقدامات یک‌جانبه گرایانه ترامپ در مسئله فلسطین و اسرائیل، این باور شکل گرفت که او بدترین رئیس جمهور آمریکا برای فلسطینیان در تاریخ این کشور بوده است.

با این حال امروز بایدن با پذیرش تجاوز و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، تایید اقدامات این رژیم در راستای محاصره کامل غزه و قطع کلی آب، برق، غذا و دارو و هم چنین توجیه کشتار روزانه صدها غیر نظامی فلسطینی از ترامپ هم پیشی گرفته است.

به گزارش الجزیره، بایدن تاکنون بر تمام جنایات اسرائیل سرپوش گذاشته و ادعاهای دروغ آن را در مورد مسائل مختلف مربوط به فلسطین به صورت طوطی‌وار تکرار می کند. از جمله این ادعا که ارتش اسرائیل بیمارستان الاهلی را هدف قرار نداده است. او حتی آمار جان باختگان غزه را هم زیر سوال برده و به طرز وحشتناکی این ادعا را مطرح کرده است که فلسطینی‌ها در مورد آمار شهدای خود دروغ می‌گویند. در واقع بایدن در فاشیست بودن و غیرانسانی رفتار کردن با فلسطینی‌ها از ترامپ هم پیشی گرفته است.

الجزیره نوشته است: بیایید واقع بین باشیم. آمریکا هیچ‌گاه در جریان مناقشات فلسطین و اسرائیل صادق نبوده است. برعکس همیشه سیاست‌ حمایت از اسرائیل را دنبال کرده و حقوق اساسی مردم فلسطین را هم همواره نادیده گرفته است. این کشور هیچ گاه سعی نکرده که از اهرم فشارش برای دستیابی به صلح مبتنی برعدالت بین فلسطین و اسرائیل استفاده کند. در عین حال، اسرائیل را با کمک‌های نظامی بسیار برای تقویت تسلط این رژیم بر فلسطین اشغالی مورد حمایت قرار داده است.

حتی دولت باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده که از آن به عنوان «مترقی ترین» دولت به ریاست فردی رنگی پوست یاد می شود، در دوران ریاست جمهوری‌اش ۳۸ میلیارد دلار به اسرائیل بسته کمک‌های نظامی اعطا کرد که این میزان بزرگترین بسته حمایتی اعطایی به این رژیم در تاریخ ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود.

به گزارش الجزیره، حمایت بی قید و شرط از اسرائیل یک ویژگی ثابت در رهبران هر دو حزب سیاسی ایالات متحده بوده است. در طول هر دوره از انتخابات ریاست جمهوری، همیشه رقابت سرسختی بین نامزدها برای اثبات «طرفداری شان از اسرائیل» وجود داشته است. حتی زمانی که دولت‌های ایالات متحده تلاش کرده‌اند تا اینطور وانمود کنند که به خواسته‌ها و نیازهای فلسطینی‌ها توجه می‌کنند،در حالی که هرگز این کار را در راستای منافع فلسطین انجام نداده‌اند.

اکنون حمایت‌های دولت بایدن از اسرئیل خود را در قالب دخالت مستقیم در نسل‌کشی آشکار این رژیم از طریق تامین مالی آن برای انجام عملیات نظامی، اعزام ناو هواپیمابر به منطقه، تسلیح نظام آپارتایدی اسرائیل، وتو کردن هر قطعنامه‌ای از سوی شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش‌بس باشد، نشان داده است. بایدن با این اقدامات نشان داده است که زندگی و رفاه فلسطینی‌ها اصلا برایش مهم نیست.

به نوشته الجزیره موضع ایالات متحده در قبال فلسطین، بدون شک یادآور نگرش اولین مهاجران اروپایی آن نسبت به بومیان آمریکایی است. آمریکا هرگز به فکر فلسطینی‌ها نیست و آنها در سیاست‌های این کشور جایی ندارند. قرار نیست اتحاد هسته‌ای آمریکا با تنها قدرت هسته‌ای در خاورمیانه بر سر مسئله حقوق بشری که به اعتقاد آنها مسئله مهمی هم نیست به هم بخورد. در تصور آمریکا جایی برای رسیدن فلسطینی‌ها به حق و حقوقشان برمبنای عدالت وجود ندارد.

در نگاه آمریکا مردم فلسطین فقط برای این کشور«مشکل ساز» بوده‌اند. اولویت ایالات متحده آمریکا همواره مبتنی بر حذف کامل فلسطین بوده است و این کشور هیچ گاه به فکر حل مشکل فلسطین نبوده است.

حتی از نقطه نظر نخبگان سیاسی این کشور، مشکل فلسطین تنها موجب می‌شود منطقه خاورمیانه بی ثبات‌تر شود و این مشکل به دلیل آن است که فلسطینی‌ها نه سکوت می‌کنند و نه از منطقه می‌روند. این همان نگاهی است که استعمارگران اروپایی به بومیان آمریکا داشتند و آنها را به چشم یک مشکل می‌دیدند.

به نوشته الجزیره، دیدگاه ایالات متحده آمریکا این است که فلسطینیان اساسا یک جمعیت بومی کوچک و البته مزاحمی هستند که واقعیت استعمار را بدون سر و صدا نمی‌پذیرند تا اتحاد آمریکا و اسرائیل هم بی‌هیچ مزاحمتی پیش رود. به همین دلیل است که حمایت از نسل‌کشی فلسطینی‌ها یک سیاست بسیار قابل قبول در واشنگتن است. به هر حال نباید فراموش کرد که ملت آمریکا خود بر پایه نسل کشی یک جمعیت بومی بنا شده است.

الجزیره می‌نویسد: آمریکا تا زمانی که مجبور نشود وضعیت را به گونه‌ای دیگر ببینید به نادیده گرفتن حقوق فلسطینیان برای زندگی، عدالت و آزادی ادامه می‌دهد. می‌توان گفت که تغییر سیاست ایالات متحده در قبال فلسطین مستلزم دو چیز است: اول تغییر محیط بین‌المللی که گزینه‌ها و اختیارات سیاست خارجی ایالات متحده را شکل داده و هدایت می کند. دوم،اعمال فشار بر دولت ایالات متحده از داخل، توسط گروه های فشاری که اهرم‌های خوبی را برای تحت فشار قرار دادن دو حزب دارند.

در مورد مردم فلسطین هم مانند هر ملت دیگری که از استعمار، اشغالگری و آپارتاید رنج می‌برند،آنها نیز باید به استعمارگران و در راس آنها آمریکا این پیام را بدهند که قواعد بازی تغییر کرده است و میز مذاکره تنها پس از محو آپارتاید اسرائیل و پایبندی آن به قواعد بین المللی برقرار است.

اسرائیل برای ایجاد چنین مذاکراتی دو راه پیش رو دارد: اول اینکه نیروهای خود را از سرزمین هایی که در سال ۱۹۶۷ اشغال کرده بود، خارج کند. دوم باید تمام قوانین تبعیض آمیز علیه مردم فلسطین از جمله قانون دولت ملت را لغو کند و در نهایت اینکه قطعنامه سازمان ملل را که اجازه بازگشت آوارگان فلسطینی را می‌دهد، اجرا کند.

به نوشته الجزیره انتظار نمی‌رود اسرائیل پاسخ مثبتی به این موارد بدهد، همانطور که این رژیم پیش تر هم به این خواسته‌های قانونی واکنشی نشان نداده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 0
    سم الله القاصم الجبارین :صهیونیزم جهانی با ساختن یک دفتر کار در فلسطین به نام اسراییل علاوه بر نسل کشی و اواره گی فلسطینیان ،سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن را در کل جهان بخصوص خاور میانه اجرا میکند .تمام جنگ های منطقه :ایران و عراق ،سوریه ،لبنان ،لیبی ،یمن و عربستان،روسیه واکراین ،افغانستان ،وتمام جنگ های دنیا با هدایت اطاق فکر لابی صهیونیست مستقر در امریکا و اروپا و دیگر جاهای امن دنیا با هدایت انگلیس ،طراحی و اجرا شده است .بیشک انها بنا بر اعتقادی که خودشان مطرح کرده اند :که اشرف انسان های دنیا هستند و بقیه انسانها چون چهار پایان بوده و باید در خدمت انها باشند کشتن تمام مردم دنیا را مجاز دانسته و بر همین اساس در نسل کشی هایی چون بمباران غزه وحشیانه عمل میکنند. انها بویی از انسانیت نبرده و برای هیچ کس جز خودشان ارزش قائل نیستند .لذا کشور های اسلامی و دیگر کشور های مستقل و ازاده دنیا باید دست بدست هم داده و شریان های سیاسی و نظامی و اقتصادی انها را در منطقه و کل جهان مورد حمله قرار داده و نابود کنند تا شر اختاپوس جهانی و توده سرطانی صهیونیزم از سر مردم دنیا کنده شود ..انشاءالله.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس