انتقاد اژه‌ای از سیاست‌ استانداردسازی بعد از تولید

رییس قوه قضاییه گفت: نباید منتظر تصویب لایحه مرتبط با عفاف و حجاب ماند بلکه همان طور که بارها تاکید کرده‌ایم باید در این زمینه از ظرفیت‌های قانونی موجود بهره گرفت.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، امروز دوشنبه (هشتم آبان) طی سخنانی در نشست شورای عالی قوه قضائیه، ضمن اظهار تأسف و تأثر در قبال استمرار جنایات بی‌حد و حصر رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین و کشتار زنان و کودکان با بمب‌ها و حمایت‌های آمریکایی‌ها، اظهار کرد: جریان مقاومت با ایمان راسخ در مقابل صهیونیست‌ها و حامیان آمریکایی و غربی آنها ایستاده و مردم غزه نیز علی‌رغم انواع و اقسام فشارها و تضییقات، تن به کوچ اجباری نداده‌اند؛ در اینجا ضروری است که همه کشورهای اسلامی و همه آزادگان جهان به وظیفه خود برای توقف جنایات صهیونیست‌ها جامه عمل بپوشانند.

رئیس قوه قضائیه در ادامه با تاکید مجدد بر مقوله مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی بویژه در بحث عفاف و حجاب گفت: دادستان‌ها و مقامات ذی‌صلاح قضایی مقوله‌ی اجرای قانون در بحث مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی را از فراجا مطالبه کنند و فراجا و وزارت کشور نیز در این عرصه به میدان بیایند؛ نباید منتظر تصویب لایحه مرتبط با عفاف و حجاب ماند بلکه همانطور که بارها تاکید کرده‌ایم باید در این زمینه از ظرفیت‌های قانونی موجود بهره گرفت؛ بویژه در قبال افرادی که در زمین دشمن بازی می‌کنند و ناهنجاری‌ها را ترویج می‌دهند؛ قطعاً باید مطابق قانون در مقابل این افراد ایستاد و با آنان برخورد کرد.

رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: در بحث مقابله با سرقت بویژه سرقت‌های خُرد که در معابر و خیابان‌ها صورت می‌گیرد و سبب بروز ناامنی و ایجاد اضطراب در شهروندان می‌شود نیز فراجا با سازوکارهای مناسب، اتخاذ تدبیر و عمل کند و دادستان‌ها و مقامات ذی‌صلاح قضایی هم در قبال این قبیل جرائم، مطابق قانون مبادرت به صدور احکام و اعمال مجازات‌های بازدارنده کنند و به خسارت‌هایی که به مال‌باختگان تحمیل می‌شود نیز عنایت داشته باشند.

وی با اشاره به راهبرد دشمن برای اثرگذاری سوء بر اذهان جوانان ایران اسلامی، گفت: اگرچه قاطبه جوانان ما دل‌بسته و مقیّد به آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و ملی هستند اما امروز دشمن امید زیادی به ترویج هنجارشکنی در میان جوانان ما بسته است؛ لذا وظیفه همه قوا و نهادها بویژه دستگاه‌های فرهنگی آن است که برای مقابله با ترفندها و شگردهای دشمنان در این عرصه، اتخاذ تدبیر و عمل کنند و خدای‌ناکرده چنانچه در این زمینه غفلت شود، ممکن است دشمن موفق به اثرگذاری سوء بر اذهان برخی از جوانان ما شود.

حجت الاسلام محسنی اژه ای با تاکید مؤکد و مجدد بر عزم دستگاه قضایی در امر مقابله با فساد و مفسد، گفت: امروز ممکن است بواسطه وجود برخی از مشکلات اقتصادی، عده‌ای بخواهند سوءاستفاده‌هایی را داشته باشند، لذا ما در دستگاه قضایی باید به طور جدی در امر مبارزه با فساد اقتصادی به دولت کمک کنیم و یاری‌رسان دولت در مقوله‌ی تحقق اقتصاد مقاومتی و رشد تولید و مهار تورم باشیم؛ ضروری است با هم‌افزایی نیروها و ظرفیت‌ها از هرآنچه که موجب ناآرامی و سوءاستفاده دشمن می‌شود پرهیز کنیم و هر آنچه سبب امیدآفرینی به مردم می‌شود را تقویت گردانیم.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در ادامه نشست امروز خطاب به همه مقامات و بخش‌های قضایی تاکید کرد که اقدامات خود را با استعانت از خداوند و منطبق با موازین قانونی، با قدرت و تدبیر و استحکام انجام دهید و پس از آن، نگران سرزنش سرزنشگران و خوب گفتن‌ها و بد گفتن‌ها نباشید.

رئیس قوه قضائیه همچنین در این نشست به برخی از مناسبت‌ها و رخدادها نیز اشاره داشت و مشخصاً کسب پیروزی‌های متعدد ورزشکاران جانباز و معلول کشورمان در مسابقات پاراآسیایی هانگژو و کسب ۱۳۱ مدال کاروان فرزندان ایران را تبریک گفت و امر مهم‌تر از کسب مدال‌های رنگارنگ را به نمایش گذاشتن ارزش‌های اسلامی و غیرت دینی توسط ورزشکاران جانباز و معلول ایران اسلامی دانست.

رئیس دستگاه قضا همچنین هفته پدافند غیرعامل را گرامی داشت و گفت: در جنگ ترکیبی تحمیل شده از ناحیه دشمن، باید پدافند غیرعامل را در وهله نخست از خودمان آغاز کنیم و با تهذیب نفس و گسترش روحیه همکاری و تعاون و همچنین اتخاذ رویکردهای مدبرانه، منسجم و وحدت‌آفرین، دشمن را در پیشبرد جنگ ترکیبی‌اش بیش از پیش ناکام بگذاریم.

وی هشتم آبان سالروز شهادت محمدحسین فهمیده که روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی نامگذاری شده است و همچنین سیزدهم آبان سالگرد کشتار دانش‌آموزان انقلابی توسط دژخیمان رژیم طاغوت و همچنین تسخیر لانه جاسوسی را گرامی داشت و گفت: قاطبه نوجوانان و جوانان ما امروز انسان‌هایی با بصیرت و ولایتمدار هستند و علی‌رغم همه دسیسه‌های دشمنان، در عرصه‌های مختلف مشغول مجاهدت و کمک به پیشرفت ایران اسلامی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    6 23
    توی این اوضاع گیر دادی به حجاب اون دیگه قدیمی شد حل میشه خودش میبینن چیزی توی اینکار نیست
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      128 6
      در غرب نمونه اثرات بی حجابی از بعد از هفتاد سال ول بودنش رو می بینیم .در ایتالیا تصویب کردن دست درازی کمتر از ده ثانیه ! اشکالی نداره! خانواده ها متلاشی وبالای پنجاه درصد بچه ها حرامزاده !
    • فاطمه IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      3 14
      درود
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      29 6
      حجاب و عفاف و حیا هیچ وقت برای برای افراد حلال زاده و باشرف و با غیرت قدیمی نمیشه
    • وطن پرست DE ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      38 6
      جامعه بدون عفاف و حجاب اینده ای نداره. اندلس تجربه شرم اور مسلمانان.
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    28 3
    چند کلمه با جناب آقای اژه ای! ضمن احترام و استقبال از خطاب شما، به عرض شما می رساند با اینکه خود بهتر می دانید توصیه شفاهی به تنهائی چندان در اجرای احکام و قوانین جدی گرفته نمی شود. خود شما اظهار نموده اید که تا کنون چند مرتبه به مسئولین گفته اید در موضوع مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی منتظر لایحه «عفاف و حجاب» نمانید. خب نتیجه چیست؟ ما با وضوح می بینیم که هیچ اتفاق مثبت و موثری رخ نداده است و اجرای قانون همچنان بر زمین مانده است و متاسفانه هنجارشکنان با خیال راحت در کوچه و خیابان بی هیچ مانعی جولان می دهند. زیرا آن چیزی که به صورت قاطع و تعیین کننده مورد توجه قرار می گیرد، ابلاغ بخشنامه یا صدور دستور کتبی است. چون همیشه در بازرسی ها و محاکم و ... بر روی نوشته کتبی اظهار رای می کنند نه افواه و اقوال شفاهی. امیدوارم توجه لازم را مبذول نمائید.
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    31 3
    بازی کودکانه تصویب قانون جدید حجاب و عفاف، یک بازی برای سیاست بازان است که متدینین را سرگرم سازند، تا در بستر گذر زمان، بی حجابی و بی حیایی به یک امر عادی تبدیل شده و حساسیت ها کم شود. نتیجه بیّن این همه تساهل، کم شدن عفت و پاکدامنی است و حال آن عفت و پاکدامنی محصول خون شهیدان و زحمات امامین انقلاب بشمار می رود.
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    16 4
    حرف وحرف وحرف !کو عمل؟! بی حیاهای معدودند ولی ،حیای جامعه را لکه دار میکنند.پل صراط هم ،همه باید پاسخ دهند چه کردند ،نه اینکه چه باید بشود!
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    26 10
    وضعیت حجاب کاملا رها شده است ، حیف از این همه خونی که برای این انقلاب به زمین ریخته شد
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    11 27
    کار و زندگی ندارید شما؟! 😁
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      19 2
      شما غیرت و حیا نداری🤔؟
    • تک تیرانداز DE ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      18 1
      مبارزه با فساد اقتصادی و اخلاقی کار ماست. شما کارت چیه؟
    • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      2 5
      با تورم ۶۰ درصد با تورم اقتصادی مبارزه کردین . مومن
    • CA ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      0 2
      کار که خيلى دارن
    • تک سوتر DE ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      8 3
      همونطوری که تورم ۳۰۰ درصدی روحانی رو با کنسرت درمان کردید، الانم با مخلوط کنسرت و ربنای شجریان سر کنید. مومن
  • DE ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    25 2
    نباید منتظر تصویب لایحه مرتبط با عفاف و حجاب ماند تا میتونید کشک! حجاب کنید .والا کی به کیه . خوب وقتی یه دختری ترشیده هیچ هنری هم نداره خواستگار هم نداره سربار بابا و مامانش شده تحصیلات آنچنانی هم نداره . خب مجبوره نیمه برهنه بیاد بیرون تا بلکه یه مرد احمق یا حوس باز یا چشم چران یا اراذل و اوباش ....بیاد بگیرتش ...بعد میگن چرا آمار طلاق بالاست . خب چنین مردی به همون چشم چرونی خود ادامه میده و چنین زنی به نیمه عریانی خود بعد جفتشون نر و ماده جدید پیدا میکنند طلاق میگیرن
  • GB ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    4 25
    اون کسی که دوباره این مسائل سطحی و اراجیف رو مطرح میکنه داره تو پازل دشمن بازی میکنه.
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    4 15
    اختلاسگران رو فراری بدین و با سرو صدا که خانم ها بی حجاب هستند مساله را پوشش بدهیم روش خوبیست
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    5 3
    اگر این بی بند و بارها بدانند که امنیتشان بعهده خودشان است بعید است که با چنین وضعیتی زننده ای در ملا عام حضور پیدا کنند .
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    18 5
    دیروز رفتم درمانگاه دیدم دختر جوانی با شلوار استرج .......با مقنعه بدون مانتو امده.... کامل .شلوار چسبان.... وکارش هم زودتر انجام شد
    • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      5 2
      متاسفانه اغلب خانواده ها حواسشون به فرزندانشون نیست اونها رو پای فضای مجازی رها و اهمیتی به امنیت روانی آن ها نمیدهند، البته شاید هم نمیدونن باید چی کار کنن
  • Saj IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    2 0
    شما اول دستگاه مربوط به خودت رو درست کن
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    2 3
    وقتی رییس قوه قضاییه دستور اجرای قانون قبل از تصویب و قانون شدن رو میده، تا اخرشو بخون....
  • ناشناس IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    19 1
    دستگاه قضا تا کی مومنین را سر کار میگذاری،،امروز وفردا میکنی ،،فردای شما خیلی دیر است
  • علـی IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    17 1
    جناب اژه‌ای! انجمن (به اصطلاح) اسلامی دانشگاه #شریف در بیلبرد ساختمان دانشگاه، فوت مرحومه آرمیتا گراوند‌رو گردن جمهوری اسلامی انداخته! حق اینه که عوامل این انجمن رو احضار کنید ‌‎تا با مدارک لازم این تهمت‌رو ثابت کنند و اگر نتوانستند ثابت کنند طبق قانونی که مرتب ازش دم میزنید باهاشون برخورد بشه تا کی میخواهید اینقدر منفعل عمل کنید؟! جناب دادستان کجا تشریف دارند؟!!!!!
  • IR ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
    0 0
    آقای اژه ای وآقای رادان ، در قرآن خداوند بی حجابی را بازگشت به دوران کفر وجاهلیت اعلام کرده ، آقای رادان زیرکی کنید و موی سر زن ودختر بی حجاب را از ته با ماشین اصلاح نمره صفر بزنید ،مطمئن باشید با این روش تا ۷۰ درصد جلو ترویج بی حجابی گرفته می شود چون حداقل ۶ ماه طول می کشد موی سر آن زن یا دختر دوباره بلند شود تا بتواند دوباره با موهایش در بین مردم خود نمایی کند بعد ۶ ماه اگردوباره بی حجابی کرد دوباره موهایش را با نمره صفر بزنید بار سوم قطعا دیگر بی حجابی را تکرار نمی کند چون اگر آن زن شوهر داشته باشد شوهرش راضی نمی شود تا مدت طولانی با زن کچلش سپری کند و شوهر او را مجبور می کند که حجابش را رعایت کند و اگر دختر باشد چون دختران به موهایشان وزیبایشان خیلی اهمیت می دهند با یک بار تراشیدن دیگر روسری از سر بیرون نخواهد کرد وخیلی از دخترها حساب کار دستشان می آید واز ترس کچل شدن روسری از سر بر نمی دارند ، زنان کچل هم در دوره کچلی از بیرون امدن در مکانهای عمومی با کله کچل خجالت خواهند کشید نتیجتا مجبور خواهد بود روسری سرش کند وتا شش ماه خیال شما از این زن راحت است و عمل زشتش خنثی شده واگر دختر کچل بیرو ن آید زیبایی ندارد که بخواهد خود نمایی کند ،این یک نسخه زیرکانه و منطقی و شرعی وقانونی برای جلوگیری از گسترش بی حجابی است ونیاز به این همه بگیر وببند وارشادهای مسخره بی حاصل و جرایم ندارد. ولی اجرای اینکار نیاز به جسارت وشجاعت وقاطعیت برخورد با زنان ودختران بازگشت کننده به دوران جاهلیت دارد ونباید از عکس العمل و شارلاتان بازی این زنان ودختران بازگشت کننده به دوران جاهلیت قبل اسلام ترسید و نیروی انتظامی باید با قاطعیت این روش را اجرا واز احکام دین مبین اسلام حراست کند وگرنه جامعه ایرانی به دوران جاهلیت و بی حجابی وکفر وبی دینی بازخواهد گشت .روش‌هایی که نیروی انتظامی برای برخورد با بی حجابی در پیش گرفته نه تنها جلو گسترش بی حجابی را نگرفته بلکه بی حجابی بیشتر هم شده‌. با این روش ملت و حکومت ومذهبیون و نیروی انتظامی تا حد زیادی از شر زنان ودختران بی حجاب خلاص می شوند‌.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس