گفت‌وگوی بایدن و نتانیاهو درباره آزادی اسرا در غزه

بایدن اعلام کرد که با نتانیاهو درباره آزادی اسرا و همچنین کمک به آمریکایی‌ها برای خروج امن از نوار غزه را گفت‌وگو کرده است.

به گزارش مشرق، «جو بایدن»، رییس جمهور آمریکا اعلام کرد که با نتانیاهو تلاش‌های جاری برای آزادی اسرا و همچنین کمک به آمریکایی‌ها برای خروج امن از نوار غزه را بررسی کردم.

همزمان با این سخنان بایدن، «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگو با ABC اظهار داشت که هزاران فلسطینی بی‌گناه در این جنگ کشته شدند و این فاجعه بزرگی است.

کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای تاکید کرد که باید امدادگران و غیرنظامیان و خبرنگاران در غزه بتوانند با یکدیگر و جهان در تماس باشند.

ضربات سخت مقاومت به اشغالگران، آمریکایی‌ها را نگران کرده و باعث عقب نشینی آمریکا از مواضع پیشین شده است. در همین ارتباط نیز، «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگو با شبکه سی بی اس عنوان کرد که از آتش‌بس موقت در غزه به منظور آزادی افراد اسیر در این منطقه حمایت می‌کنیم.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که روز گذشته جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که واشنگتن از هرگونه عملیات و حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه تمام قد حمایت می‌کند و هیچ محدودیت و خطوط قرمزی برای این رژیم قایل نیست.

قطعاً درگیری‌های مرزی در اطراف غزه و ضربات سختی که مقاومت به ارتش رژیم صهیونیستی وارد کرد و اذعان اشغالگران به سخت و پیچیده بودن حمله زمینی به غزه در عقب‌نشینی نسبی آمریکایی‌ها از موضع خود بی‌تاثیر نبوده است.

از سوی دیگر، هزاران نفر از پاکستانی‌ها در اسلام آباد، پایتخت این کشور علیه بمباران فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی در غزه تظاهرات کردند.

معترضان با سر دادن شعارهای ضد آمریکایی، آمریکا را به «حمایت از متجاوز» در بمباران غزه متهم کردند. معترضان همچنین با در دست داشتن تصاویر و پلاکاردهایی درباره غزه، حمایت خود از مردم فلسطین در میانه بمباران رژیم صهیونیستی را اعلام کردند.

این تظاهرات در نزدیکی سفارت آمریکا در پاکستان برگزار شده است. پیش از این حزب جماعت اسلامی پاکستان خواستار برگزاری تظاهرات و راهپیمایی به سمت سفارت آمریکا در منطقه دیپلماتیک فوق امنیتی اسلام آباد شده بود، اما اقدامات شدید پلیس برای بستن مسیرهای منتهی به سفارت آمریکا باعث شد تا معترضان پاکستانی تظاهرات خود را در خیابان نزدیک سفارت آمریکا برگزار کنند.

همزمان با فراخوان تظاهرات ضد آمریکایی در پاکستان، سفارت آمریکا برای شهروندان آمریکایی مقیم اسلام آباد توصیه‌ای صادر کرد و خواستار توقف موقت «سفرهای غیرضروری آمریکایی‌ها به پاکستان شد». این سفارتخانه توصیه کرد که آمریکایی‌ها در پاکستان از حضور در تجمعات عمومی بزرگ خودداری کنند و امنیت خود را در نظر داشته باشند.

«سراج الحق»، رهبر حزب جماعت اسلامی که در این تظاهرات شرکت کرده بود، گفت: «فقط ارسال دارو و کالاهای کمکی نه کافی است و نه تنها وظیفه جهانیان به ویژه حاکمان مسلمان است.» وی از رهبران جهان اسلام خواست تا برای غزه قیام کنند و به جای اینکه برده آمریکا بمانند به خدا توکل کنند. وی گفت: «جماعت اسلامی تا زمانی که فلسطینیان سرزمین خود را آزاد کنند، به بلند کردن صدای خود برای فلسطینیان ادامه خواهد داد.»

یکی دیگر از احزاب مذهبی پاکستان با نام «جمعیت علمای اسلام» راهپیمایی عظیمی را در شهر کویته در جنوب غربی پاکستان برگزار کرد که رهبر آن «مولانا فضل الرحمن» همبستگی و حمایت خود را از غزه‌ها اعلام کرد.

حمایت جهانی از فلسطین همچنان ادامه دارد و هزاران نفر در شهرهای مختلف جهان در تظاهرات حمایت از نوار غزه شرکت کردند. روز گذشته نیز تعداد زیادی از حامیان فلسطین به خیابان‌های لندن پایتخت انگلیس آمده و با برگزاری تظاهراتی اعتراض آمیز علیه اشغالگران قدس خواستار برقراری آتش بس در نوار غزه شدند. بر اساس اعلام رسانه‌ها، تظاهرات شنبه در لندن پس از آن برگزار شد که اشغالگران قدس از قبل اعلام کردند که در حال گسترش عملیات زمینی علیه مردم مظلوم غزه هستند. همچنین هزاران نفر ازمسلمانان ایالت مرکزی هند، روز شنبه در اعتراض به کشتار بی رحمانه اسرائیل در غزه به خیابان‌ها آمده و راهپیمایی کردند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس