به گزارش مشرق، علیرضا کمیلی یادداشتی را با عنوان نقش غزه در احیای گفتمان سنی انقلابی ، در کانال تلگرامی خود منتشر کرد:

اشغال فلسطین سی سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران رخ داد و ارتباط مستقیمی با پروژه تثبیت قدرت غرب در این منطقه داشت که عملا پس از فروپاشی امپراطوری عثمانی در جنگ جهانی اول، توسط انگلیس و فرانسه مدیریت شد.

درست است که از پدیده یهودی های افراطی استفاده کردند ولی هدف اصلی ایجاد نقطه برهم‌زننده قدرت در قلب امت اسلامی بود که طی چند جنگ هم به آن دست یافتند.

تضعیف و نابود کردن ارتش های عربی خصوصا در جنگ های ۶۷ و ۷۳ تیر خلاص به آنان بود که تنازل از «اسلام انقلابی مقاوم و ضد سازش» در مصر و با امضای کمپ دیوید شروع شد و کم کم این ویروس «ذلت» در همه کشورهای پیرامون تکثیر گردید. دقیقا همان زمان در ایران گفتمان شیعی انقلابی به قدرت رسید.

از آن زمان، نظریه دو دولت شاه بیت اکثر کشورهای اسلامی شد و مقاومت که اتفاقا هنوز خواسته اکثر امت اسلامی بود به حاشیه رفت.

در این سه دهه، «حماس» بعنوان نماینده فکر اسلامگرای سنی، بخاطر موفقیت های نظامی و پایداری عزتمندانه خود، محبوب اکثریت امت شد و حالا با حماسه هفتم اکتبر به یک الگوی «انقلابی» و الهام بخش بدل شده است.

این همان آغاز عصر جدید است. اگر از این کربلا جان سالم به در ببرد که به همت جبهه مقاومت خواهد برد، این الگو آثار الهام بخش و فکری خود را توسعه خواهد داد و در زمانه قوت جریان مقاومت که توانسته سه هفته حمله زمینی رژیم را عقب بیاندازد میتواند تمدن ساز باشد. فتامل.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    11 1
    بسم الله قاصم الجبارین ... انشاءالله همه آزادگان و مسلمانان جهان متحد میشوند و اسراییل و آمریکای قاتل و جنایتکار و سفاک و خونریز را از بین میبرند انشاءالله.... ✌️✌️👊👊🤝🤝💪💪✌️✌️💙💚💝💝✅✅🇮🇷🇮🇷.......
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    3 0
    جناب عبدالحمید تشیع وسنی انقلابیه
  • رضا IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 3
    گفتمان سنی انقلابی ؟! درست بر خلاف نظر امام خمینی که فقط به گفتمان اسلام انقلابی معتقد بود و به هیچیک از گفتمان ها حتی گفتمان شیعه اجازه خودنمائی نمیداد !
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 3
    ..... بسم الله قاصم الجبارین ....انشاءالله همه آزادگان و مسلمانان جهان متحد میشوند و اسراییل و آمریکای قاتل و جنایتکار و سفاک و خونریز را از بین میبرند انشاءالله....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس