کد خبر 1540198
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱
آمریکا ۱۵۰ میلیون دلار دیگر به اوکراین کمک می‌کند

وزیر خارجه آمریکا امروز پنج‌شنبه ا علام کرد که واشنگتن ۱۵۰ میلیون دلار دیگر در قالب ارسال تسلیحات نظامی به ارتش اوکراین کمک می‌کند.

به گزارش مشرق، در ادامه سیاست جنگ‌افروزانه آمریکا اوکراین، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور امروز پنج‌شنبه اعلام کرد که واشنگتن در بسته کمی جدید ۱۵۰ میلیون دلار به دولت و ارتش اوکراین کمک می‌کند.

به گفته بلینکن، کمک‌های جدید شامل شامل پدافند ضد هوایی و تسلیحات ضد تانک برای ارتش اوکراین است.

اوایل مهر ماه رسانه‌های آمریکا اعلام کردند که طبق پیش‌نویس اصلاحیه بودجه سال آینده آمریکا سنای آمریکا به جای تصویب ۲۴ میلیارد دلاریِ کمک نظامی و اقتصادی به اوکراین در سال آینده، پیشنهاد تصویب ۴.۵ میلیارد دلار کمک نظامی و ۱.۶۵ میلیارد دلار کمک اقتصادی به اوکراین در سال مالی ۲۰۲۴ ارائه داده است؛ سال مالی یعنی از اول اکتبر ۲۰۲۳ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۴.

کمک‌های نظامی از طریق پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) و کمک‌های اقتصادی از طریق وزارت خارجه این کشور به اوکراین ارسال می‌شود.

کاخ سفید قبلاً درخواست تأیید ۲۴ میلیارد دلار کمک به اوکراین کرده بود و به عنوان بخشی از همین درخواست، دولت درخواست تخصیص اضافی به سازمان‌های دولتی ایالات متحده را دارد.

دولت و ارتش اوکراین از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ از کشورهای غربی به رهبری آمریکا و سایر کشورهای اروپایی کمک‌های مالی و نظامی زیادی دریافت کرده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    0 0
    دیگه تابلو داره پول بدونه پشتواته میده 1 تا 2 سال دیگه وضعیت امریکا افتضاح میشه
  • سید فروزان CH ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    بیشتر کمک تسلیحاتی کنند ، این کمکها در بازار سیاه به یک دهم قیمت ،توسط اوکراینی‌ها بفروش میرسد ،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس