شهادت 1661 کودک در غزه از ابتدای جنگ

یک نهاد حقوق بشری اعلام کرد که از ابتدای جنگ در غزه حداقل ۱۶۶۱ کودک در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش مشرق، نهاد حقوق بشری «جنبش جهانی دفاع از کودکان» در گزارشی خبر داد که روزانه به طور میانگین ۱۲۰ کودک در ۱۶ روز گذشته در غزه و کرانه باختری به شهادت رسیده‌اند.

به نوشته خبرگزاری شهاب، در این گزارش آمده است که از ابتدای آغاز جنگ در غزه (هفت اکتبر) ۱۶۶۱ کودک در این منطقه به شهادت رسیده‌اند. در کرانه باختری نیز ۲۷ کودک به دست اشغالگران جان باخته‌اند.

طبق این گزارش آمار مذکور نهایی نیست، بلکه هنوز ۱۴۰۰ نفر در زیر آوار مانده‌اند و مفقود هستند؛ از سوی دیگر کودکانی که از بمباران‌های جنون‌آمیز جان سالم به در برده‌اند در شرایط بسیار بغرنجی به سر می‌برند.

جنبش جهانی دفاع از کودکان در ادامه گفت که کودکان غزه از صدمات روحی و روانی رنج می‌برند و دیدن کشته شدن روزانه اعضای خانواده و همسایگان و دیگران به شدت بر سلامت روانی آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

از سوی دیگر دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه امروز (۳۰ مهر) خبر داد که طی حملات رژیم اشغالگر قدس از ابتدای نبرد طوفان الاقصی، ۳۱ مسجد و سه کلیسا در غزه تخریب شده است.

در اطلاعیه این نهاد آمده است که ۱۵ مورد بمباران بازارها، رستوران‌ها و نانوایی‌ها به دست رژیم اشغالگر مستند سازی شده است.

سازمان عفو بین‌الملل نیز دیروز (۲۹ مهر) در گزارشی تأکید کرد که دلایل قانع‌کننده‌ای دارد که اثبات می‌کند رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب جنایت جنگی شده است.

این نهاد غیر دولتی اعلام کرد که حملات غیر قانونی به خصوص حملات کور و بی هدف رژیم اشغالگر قدس در غزه که موجب کشتار غیرنظامیان شده است را مستند کرده است.

عفو بین‌الملل همچنین خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی در خصوص این حملات به عنوان «جنایت جنگی» شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    0 0
    تف به شرفشون که از یزیدهزارپله بدترن نجسیها انشالله زودتری سرنگون بشن گورشون گم بشه اخه حرومیا بچه چه تقصیری داشته ترسوها حتی از بچهاشونم رب ووحشت دارین سگهای کثیف
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    0 2
    خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ...خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ...خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ...خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ... خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس